Περισσότερα από 100 λεωφορεία των ΚΤΕΛ θα κυκλοφορούν από αύριο, Δευτέρα, στους δρόμους της Αθήνας. Παράλληλα, μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου, θα προστεθούν στο δυναμικό του ΟΑΣΑ (Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών) και τα υπόλοιπα 100 λεωφορεία, ώστε να ενισχυθεί το επίπεδο της εξυπηρέτησης στο δίκτυο των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας.
Στην πλειονότητα τους τα συγκεκριμένα λεωφορεία δρομολογούνται σε περιφερειακές γραμμές (Βόρειας, Νότιας, Ανατολικής και Δυτικής Αττικής) ώστε να ενισχυθούν τα δρομολόγια στο κέντρο της Αθήνας με τα λεωφορεία των ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες Α.Ε.), τα οποία και αντικαθίστανται από τα ΚΤΕΛ.
Η σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ κρίθηκε απαραίτητη, καθώς με αυτήν εντάσσονται συνολικά 200 οχήματα και 550 επιπλέον οδηγοί σε ημερήσια βάση στο σύστημα των αστικών συγκοινωνιών αρμοδιότητας ΟΑΣΑ.
Σε ποιες γραμμές θα μπουν
Οι γραμμές που θα εκτελούν συγκοινωνιακό έργο συνολικά και τα 200 λεωφορεία των ΚΤΕΛ είναι:
- Γραμμές περιοχής Βόρειας Αττικής: Στην κατηγορία αυτή ανήκουν γραμμές που συνδέουν την περιοχή της Κηφισιάς με περιοχές όπως η Ροδόπολη, το Κρυονέρι, ο ‘Αγιος Στέφανος, ο Διόνυσος, οι Θρακομακεδόνες.
- Γραμμές περιοχής Δυτικής Αττικής: Στην κατηγορία αυτή ανήκουν γραμμές οι οποίες συνδέουν την περιοχή της Ελευσίνας με περιοχές όπως ο Ασπρόπυργος, η Μάνδρα, η Μαγούλα.
- Γραμμές περιοχής Ανατολικής Αττικής: Στην κατηγορία αυτή ανήκουν γραμμές που συνδέουν τους σταθμούς μετρό Δουκίσσης Πλακεντίας και Νομισματοκοπείο με περιοχές όπως η Ανθούσα, η Αρτέμιδα, το Κορωπί, η Παλλήνη, η Ραφήνα.
- Γραμμές περιοχής Νότιας Αττικής: Στην κατηγορία αυτή ανήκουν οι γραμμές οι οποίες συνδέουν το σταθμό του μετρό «Ελληνικό» με περιοχές όπως η Σαρωνίδα, η Βάρκιζα, η Γλυφάδα.
Τι ισχύει για τα εισιτήρια
Υπενθυμίζεται πως από τα 200 λεωφορεία των ΚΤΕΛ τα 164 είναι κανονικά (12 μέτρων), τα 30 αρθρωτά (18 μέτρων) και τα 6 μικρά λεωφορεία (8 μέτρων). Το έργο που ανατίθεται στα ΚΤΕΛ αντιστοιχεί ετησίως σε 17,1 εκατ. οχηματοχιλιόμετρα, που αναλογεί στο 19,97% του οδικού συγκοινωνιακού έργου.
Επίσης, το κόμιστρο παραμένει ίδιο, ενώ όλα τα έσοδα από τα εισιτήρια, αποτελούν έσοδα του ΟΑΣΑ. Η προσωρινή εκχώρηση συγκοινωνιακού έργου, για 2 χρόνια, εξυπηρετεί σκοπούς δημοσίου συμφέροντος για την αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας του κορωνοϊού COVID – 19.
Διαγωνισμός για αγορά νέων λεωφορείων
Σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ, με την εξοικονόμηση πόρων (οχήματα και οδηγοί) θα βελτιωθούν σημαντικά τα λειτουργικά χαρακτηριστικά των λεωφορειακών γραμμών στον αστικό ιστό της Αθήνας, οι οποίες εξυπηρετούν μεγάλο αριθμό επιβατών και περιλαμβάνουν πολλαπλές μετεπιβιβάσεις (γραμμές κορμού, κεντρικές, διακεντρικές γραμμές και τροφοδοτικές γραμμές).
Μέσα στο επόμενο τρίμηνο αναμένεται να έχουν φτάσει στην Αθήνα και άλλα 300 λεωφορεία (ηλικίας έως 10 ετών) τα οποία θα προμηθευτεί ο ΟΑΣΑ με τη μέθοδο leasing και στη συνέχεια έχει προγραμματιστεί η προκήρυξη διαγωνισμού για την αγορά νέων λεωφορείων.
Πρόκειται για ηλεκτροκίνητα, CNG (με φυσικό αέριο) και υβριδικά λεωφορεία, με φιλικό αποτύπωμα στο περιβάλλον. Δοκιμαστικά κυκλοφορούν ήδη μοντέλα ηλεκτροκίνητων στο κέντρο της πόλης.