Η κρίση της πανδημίας άφησε τον όμιλο αεροπορίας και άμυνας Airbus βαθιά στο κόκκινο το δεύτερο τρίμηνο. Επειδή ο αριθμός των παραδόσεων αεροσκαφών μειώθηκε, παρατηρήθηκε  απώλεια άνω των 1,4 δις ευρώ. Ένα χρόνο νωρίτερα, υπήρχε κέρδος λίγο κάτω από 1,2 δις ευρώ.

Μειώνεται την παραγωγή του A-350 ακόμη περισσότερο

Τώρα ο όμιλος θέλει να μειώσει την παραγωγή του τελευταίου μεγάλου μήκους A-350 ακόμη περισσότερο από ό,τι είχε προγραμματιστεί. Αντί για έξι, μόνο πέντε μηχανήματα του τύπου πρόκειται να βγαίνουν από το εργοστάσιο κάθε μήνα. Αυτό αντιστοιχεί στο ήμισυ περίπου του επιπέδου πριν από την κρίση.

Στην δύσκολη αυτή κατάσταση, ο κύριος στόχος του αρχηγού της Airbus, Γκουιλάουμε Φάουρι είναι να σταματήσει η εκροή χρημάτων εντός του ομίλου. Με εξαίρεση τις εξαγορές και τη χρηματοδότηση για πελάτες, η ουσία είναι ότι δεν θα πρέπει να ρέουν περισσότερα χρήματα από τον όμιλο στο δεύτερο εξάμηνο του έτους, ανακοίνωσε ο διευθυντής. Δεν τόλμησε ωστόσο να κάνει μια νέα πρόβλεψη για πωλήσεις και κέρδη κατά το τρέχον έτος.

Ο Φάουρι είχε επανειλημμένα τονίσει ότι η πανδημία της κορώνας έβαλε την αεροπορική βιομηχανία στη χειρότερη κρίση της ποτέ. Η Airbus ανακοίνωσε πριν από περίπου ένα μήνα ότι θα μειώσει περίπου 15.000 θέσεις εργασίας παγκοσμίως.

Ο κατασκευαστής αεροσκαφών δεν είχε παραλάβει νέες παραγγελίες αεροσκαφών τον Ιούνιο και τον Μάιο.

Παρόλο που η Airbus μπόρεσε να γιορτάσει μια επιτυχημένη χρονιά το 2019, πρόστιμα δισεκατομμυρίων λόγω σκανδάλου διαφθοράς έριξαν τον ισολογισμό στο τέλος του έτους.

Η διαμάχη με τις ΗΠΑ

Η εμπορική διαμάχη με τις ΗΠΑ επιβαρύνει επίσης τον κατασκευαστή αεροσκαφών. Αυτό συνεχίζεται για περισσότερα από 15 χρόνια, οι ΗΠΑ και η ΕΕ κατηγορούν ο ένας τον άλλον για παράνομη βοήθεια προς τις αεροπορικές ομάδες Airbus και Boeing.

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου (ΠΟΕ) ενέκρινε τιμωρητικούς δασμούς στις ΗΠΑ για ευρωπαϊκές εξαγωγές ύψους έως 7,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων ετησίως.