Το κλειδί της οικονομικής διαφοροποίησης του Βασιλείου της Σαουδικής Αραβίας, αυτή τη στιγμή είναι ο τουρισμός, σύμφωνα με συζητήσεις που διεξάγονται στη διεθνή έκθεση Arabian Travel Market 2019 (ATM 2019) που πραγματοποιείται στο Ντουμπάι από την Κυριακή 28 Απριλίου, μέχρι και την Τετάρτη 1 Μαΐου.

Οι τομείς που σχετίζονται με τον τουρισμό αναμένεται να δημιουργήσουν το 3,3% του Ακαθάριστου Εθνικού Εισοδήματος της Σαουδικής Αραβίας με πάνω από 25 δισεκατομμύρια δολάρια έσοδα για τις τουριστικές βιομηχανίες.

Παράλληλα, προβλέπεται αύξηση του συνολικού αριθμού εισερχόμενων και εξερχόμενων ταξιδιών στη Σαουδική Αραβία σε 93,8 εκατομμύρια έως το 2023, κάνοντας όσους μιλούν για τον τουρισμό, να αποκαλούν τον τομέα ως “νέο πετρέλαιο”.

Ο τουρισμός έχει τη δυνατότητα να μειώσει την εξάρτηση της οικονομίας της Σαουδικής Αραβίας από το πετρέλαιο σύμφωνα με τους ειδικούς, ενώ η φιλοξενία, η αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου και η ψυχαγωγία είναι σημαντικοί παράγοντες οργάνωσης του στρατηγικού σχεδίου στόχων για το μέλλον της χώρας, Saudi Vision 2030.

Στις συζητήσεις για τις επικείμενες εξελίξεις στον τουρισμό και της μεταρρυθμίσεις για τη διαδικασία θεώρησης εισόδου (VISA) συμμετέχουν εκπρόσωποι της Saudia Private Aviation (SPA), της Dur Hospitality, της Colliers International MENA, της Marriott International, της Jabal Omar Development Company και της Αραβικής Αρχής Επενδύσεων.

Ο Reema Al Mokhtar, επικεφαλής της εταιρείας Jabal Omar Development Company, δήλωσε πως τα ταξίδια εσωτερικού στη Σαουδική Αραβία αναμένεται να αυξηθούν κατά 8% το 2019, ενώ οι διεθνείς τουρίστες αναμένεται να αυξάνονται κατά 5,6% κάθε χρόνο, σύμφωνα με έρευνα της Colliers για λογαριασμό της έκθεσης ATM 2019.

Επιπλέον, ο John Davis, Διευθύνων Σύμβουλος της Colliers σημείωσε πως ο διπλασιασμός του αριθμού πτήσεων το Σαββατοκύριακο για προορισμούς της Αραβίας θα βελτίωνε ακόμη περισσότερο την εικόνα των αφίξεων.

Στο πλαίσιο πραγματοποίησης του στρατηγικού σχεδίου Saudi Vision 2030, σύμφωνα με τον Alex Kyriakidis, πρόεδρο και διευθύνων σύμβουλο της Marriott ME & A, Marriott International, πρέπει να ενισχυθεί η προβολή των αξιοθέατων του της περιοχής, όπως έγινε με το έργο της Ερυθράς Θάλασσας και το Qiddiya, τα οποία καλύπτουν ένα μεγάλο εύρος των αναγκών των τουριστών.

Επιπλέον, ο Majid M AlGhanim, Διευθυντής της Αραβικής Υπηρεσίας Επενδύσεων, δήλωσε πως το μέλλον των επενδύσεων είναι ελπιδοφόρο αρκεί να γίνουν οι διαδικασίες μεταβίβασης ιδιοκτησίας για τις ξένες εταιρείες ευκολότερες.

Όλοι οι παρευρισκόμενοι συμφώνησαν πως η Σαουδική Αραβία μπορεί να αυξήσει ακόμη περισσότερο τις διεθνείς επισκέψεις σε ξενοδοχεία τριών έως πέντε αστέρων, προσελκύοντας τους τουρίστες μέσω συνεδρίων, ψυχαγωγικών εκδηλώσεων, θρησκευτικού τουρισμού και σημαντικών έργων.

Τέλος, η μηνιαία χορήγηση VISA, Umrah Plus Visas, και eVisas ειδικά για το αγωνιστικό πρωτάθλημα Ε-Prix θα προσελκύσει περισσότερους διεθνείς επισκέπτες από ποτέ.