Εντυπωσιακά είναι τα νούμερα της τουριστικής κίνησης του Οδοντωτού σιδηρόδρομου Διακοπτού-Καλαβρύτων την τελευταία τριετία, ιδιαίτερα μετά τον εκσυγχρονισμό των συρμών και της γραμμής με τροχαίο υλικό και την προβολή της διαδρομής από τη ΔΗΚΕΠΑ του Δήμου Αιγιάλειας.

Η ιστορικότητα του μέσου, η μοναδικότητά του ανά την Ελλάδα, η διαδρομή μέσα από το φαράγγι του Βουραϊκού, τα βράχια και τις γέφυρες πάνω από τον ομώνυμο ποταμό, φαίνεται πως αμοίβουν τον ταξιδιώτη ή επισκέπτη, γι’ αυτό και ο τοπικός σιδηρόδρομος σηκώνει το βάρος του τουριστικού ρεύματος στην περιοχή.

Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για το 2017, τα εισιτήρια που εκδόθηκαν στο Διακοπτό προς τα Καλάβρυτα άγγιξαν τις 250.000, ενώ θα πρέπει να συνυπολογιστούν άλλα τόσα στο αντίστροφο ταξίδι.

Ο πρόεδρος της Κοινότητας Διακοπτού Βάσος Σταυρόπουλος, υποστηρίζει ότι «ο Οδοντωτός καθίσταται κύριος πόλος έλξης παγκοσμίως, σε μία ρημαγμένη Ελλάδα, που παλεύει ν’ αναστηθεί τουριστικά», καταθέτοντας την άποψη πως ο Δήμος οφείλει να ρίξει το βάρος στις τοπικές υποδομές, πέραν της προβολής και των εκδηλώσεων.

Έτσι, περιγράφει και τις ανάγκες του τουριστικού χωριού, που δεν είναι άλλες, από την οδοποιία, τον ηλεκτροφωτισμό, την καθαριότητα και βέβαια τις παραλίες. Υπενθυμίζεται, ότι ο ιστορικός Οδοντωτός, 122 χρόνια μετά το πρώτο του δρομολόγιο, θα φιλοξενήσει τις εκδηλώσεις «Εν Συρμώ», σε μια συνέργεια των Δήμων Αιγιάλειας-Καλαβρύτων, ΟΣΕ, Περιφέρειας κ.ά. υπό την αιγίδα των υπουργείων Τουρισμού και Πολιτισμού. Φέτος θα περιλαμβάνεται γνωριμία των επιβατών με το έργο του μεγάλου αφαιρετικού ζωγράφου Γιάννη Σπυρόπουλου, ο οποίος έζησε και μεγάλωσε στο Διακοπτό, δημιουργώντας στο φαράγγι του Βουραϊκού τα πρώτα του έργα.