της Σοφίας Γκιαούρη

 

Για τις προκλήσεις στον τομέα του Τουρισμού τόσο άμεσα, αλλά και μακροπρόθεσμα, για τα σχέδια προβολής και ανάδειξης της περιοχής αλλά και για τον θεματικό τουρισμό που γνωρίζει ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια, μιλά σε συνέντευξή του στο tourismtoday ο Παναγιώτης Αρχοντής, Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Πώς κινείται μέχρι στιγμής ο τουρισμός της περιοχής;

Μέχρι στιγμής όλες οι ενδείξεις που έχουμε είναι ότι ο Τουρισμός μας θα κινηθεί σε υψηλά επίπεδα. Είχαμε ένα πρώτο δείγμα την περίοδο του Πάσχα όπου σε όλες τις Περιφερειακές Ενότητες με κορυφαία την Θάσο, οι επισκεψιμότητα έφτασε σε αριθμούς υψηλής καλοκαιρινής σεζόν.

Ποιες οι προκλήσεις για τον τουρισμό στην ΑΜΘ τη φετινή σεζόν αλλά και του μέλλοντος;

Οι προκλήσεις στον τομέα του Τουρισμού τόσο άμεσα, αλλά και μακροπρόθεσμα, αφορούν γενικά στην ανάπτυξη ενός βιώσιμου τουριστικού προϊόντος, όπου θα αναδεικνύεται ο τουριστικός πλούτος ξεχωριστά του κάθε τόπου. Όλο αυτό θα επιτευχθεί με την δημιουργία μιας λίστας θεματικών διαδρομών ειδικού τουρισμού, προκειμένου δίπλα στο μοντέλο “ήλιος θάλασσα” του κλασικού τουρισμού, να “χτίσουμε” υποστηρικτικά πακέτα θεματικού τουρισμού.

Οι πηγές προέλευσης των τουριστών που σας επισκέπτονται; Σε ποιες αγορές βασίζεστε;

Ο Τουρισμός στην Περιφέρεια κατα το μεγαλύτερο ποσοστό είναι οδικός και προερχόμενος από τις όμορες χώρες. Κυρίως από τα Βαλκάνια, αλλά και σε μεγάλο ποσοστό από την Τουρκία, όπου ειδικά στην Αλεξανδρούπολη έχουμε υψηλή επισκεψιμότητα και μάλιστα όχι μόνο το καλοκαίρι. Με βάση λοιπόν όσα είπαμε παραπάνω και προκειμένου να αναπτύξουμε τον θεματικό τουρισμό σε όλες τις μορφές του, η στόχευση είναι να προωθήσουμε τον αεροπορικό τουρισμό και να επενδύσουμε στην σύναψη συμφωνιών με περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες, έτσι ώστε να επιτευχθεί και το άνοιγμα της σεζόν.

Ποια είδη τουρισμού γνωρίζουν ανάπτυξη στην περιοχή; Ο θεματικός τουρισμός είναι ένα είδος που σας ενδιαφέρει να προωθήσετε;

Αυτή την περίοδο ο κλασικός τουρισμός και το μοντέλο “ήλιος θάλασσα” πρωτοστατεί. Άλλωστε ο τουρίστας που έρχεται το καλοκαίρι στην χώρα μας, κατά βάση έρχεται για αυτούς ακριβώς τους δυο βασικούς παράγοντες που του λείπουν στη δική του χώρα. Στην Περιφέρεια ΑΜΘ είμαστε ευλογημένοι να έχουμε τα 2 νησιά μας, τη Θάσο και τη Σαμοθράκη, καθώς και ένα μεγάλο παραλιακό μέτωπο που αποτελούν τα εργαλεία μας στον κλασικό τουρισμό. Η Θάσος ειδικά αποτελεί την ναυαρχίδα μας, αφού απορροφά το μεγαλύτερο ποσοστό επισκεπτών, χωρίς βέβαια να υπολείπεται η Σαμοθράκη μας. Ο Θεματικός τουρισμός σε όλες τις μορφές του, θα αναδείξει όλες τις ομορφιές της Περιφέρειας και τον ξεχωριστό χαρακτήρα του κάθε τόπου και της κάθε διαδρομής.

Ποια είναι τα σχέδια προβολής σε περιοχές που έχουν μικρές τουριστικές ροές, όπως Σαμοθράκη και βόρειος Έβρος;

Για εμάς στη νέα διοίκηση όλες οι περιοχές στην Περιφέρεια μας έχουν την ίδια βαρύτητα και με βάση αυτό θα αντιμετωπιστούν. Μέχρι και η τελευταία γωνία του τόπου μας έχει τον χαρακτήρα της και κάτι να επιδείξει στα πλαίσια των ειδικών τουριστικών διαδρομών. Ο Θεματικός τουρισμός είναι το κλειδί για την ανάδειξη τους. Για τούτο ακριβώς τον λόγο η στρατηγική της νέας διοίκησης για την τουριστική ανάπτυξη βασίζεται στον θεματικό τουρισμό και μάλιστα έχουμε ξεκινήσει τις αντίστοιχες διαβουλεύσεις σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα από την αρχή τη θητείας μας αναγνωρίζοντας την σημαντικότητα του στόχου μας.