defiggos-papoutsanisΜπορεί τα περιθώρια κέρδους για τις ελληνικές επιχειρήσεις να είναι περιορισμένα και η ελληνική αγορά να έχει συρρικνωθεί σημαντικά, υπάρχουν όμως και όμιλοι οι οποίοι χάρη στην εξωστρεφή πολιτική που ακολουθούν καταγράφουν αναπτυξιακούς ρυθμούς.

Της Μαρίας Ακριβού

Ο λόγος για την σαπωνοποιία Παπουτσάνης η οποία εδώ και 143 χρόνια συντροφεύει με τα προϊόντα της τα ελληνικά νοικοκυριά και αποτελεί σημαντικό συνεργάτη των ξενοδόχων. Εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αθηνών από το 1972, θεωρείται από τους μεγαλύτερους παραγωγούς σαπουνιού στην Ευρώπη. Τα προϊόντα της Olivia, Skin Essentials και Καραβάκι διανέμονται στις μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες και σε ξενοδοχειακές μονάδες σε Ελλάδα και εξωτερικό. 

Ο κ. Γιώργος Δεφίγγος, Δ/ντής Πωλήσεων της Παπουτσάνης μίλησε αποκλειστικά στο Tourismtoday.gr και αναφέρθηκε στη σχέση της εταιρείας με τα ξενοδοχεία τονίζοντας πως η κρίση άλλαξε τα δεδομένα με αποτέλεσμα οι μεγάλες πιστώσεις που ίσχυαν στο παρελθόν να έχουν περιοριστεί κατά πολύ. Παρά τις αντίξοες συνθήκες που αντιμετωπίζει ο ξενοδοχειακός κλάδος η Παπουτσάνης αναλαμβάνει καθημερινά πρωτοβουλίες στήριξης της εγχώριας αγοράς και προχωρά σε προσφορές και εκπτώσεις στο κομμάτι των ξενοδοχειακών amenities, ενώ αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο διεύρυνσης της συνεργασίας της με περισσότερους ξενοδόχους. Ο ξενοδοχειακός κλάδος είναι ένας σημαντικός κλάδος για την εταιρεία αφού όπως διευκρινίζει και ο κ. Δεφίγγος το ποσοστό εξαγωγών στα προϊόντα ξενοδοχείου ανέρχεται περίπου στο 30% του τζίρου.

“Τα τελευταία χρόνια η Παπουτσάνης προχωρά σε ανανέωση και επέκταση των σειρών της προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες όλων των κατηγοριών ξενοδοχείων. Οι συνεχείς επενδύσεις σε παραγωγικές εγκαταστάσεις και η συνεχής υλοποίηση καινοτομιών στα ξενοδοχειακά προϊόντα με αξιόπιστα brands είναι οι αποδείξεις πρός αυτή τη κατεύθυνση”

Η Παπουτσάνης αν και μέχρι πρότινος απείχε από την έκθεση της HO.RE.CA. δηλώνει πλέον έτοιμη να συμμετάσχει στην επόμενη διοργάνωση. Σε ό,τι αφορά τις εκτιμήσεις για το 2013 ο κ. Δεφίγγος εμφανίζεται αισιόδοξος ότι θα καταφέρουν να διατηρήσουν τους αναπτυξιακούς ρυθμούς των τελευταίων τριών ετών και πως η τρέχουσα χρονιά θα κλείσει με άνοδο 12% στο τζίρο της.

Πόσο έχει επηρεάσει την εταιρεία Παπουτσάνης η κρίση στον ξενοδοχειακό κλάδο; Σε τι επίπεδα διαμορφώνεται ο τζίρος των προϊόντων που απευθύνονται στα ξενοδοχεία;

Σίγουρα η εγχώρια αγορά το 2012 παρουσίασε κάμψη, όχι όμως σε τέτοιο βαθμό που περίμενε η αγορά επηρεαζόμενη από τα μέσα ενημέρωσης. Φυσικά υπάρχει αισιοδοξία ότι η κάμψη αυτή του προηγούμενου έτους θα καλυφθεί το 2013. Η Παπουτσάνης δεν επηρεάστηκε ιδιαίτερα από αυτή τη κρίση χάρη στην παραδοσιακή εξωστρέφεια που έχει εκ δημιουργίας της και διαθέτει αρκετά μεγάλο ποσοστό εξαγωγών στα προϊόντα ξενοδοχείου (περίπου το 30%) του τζίρου.

Είστε ικανοποιημένοι από την εμπορική συνεργασία σας με τους ξενοδόχους; Θα αυξάνατε τον αριθμό των ξενοδοχείων στα οποία τοποθετούνται προϊόντα της εταιρείας τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό;

Η εμπορική συνεργασία με τα ελληνικά ξενοδοχεία πάντα χαρακτηριζόταν από τις μεγάλες πιστώσεις οι οποίες όμως σταδιακά τείνουν να μειωθούν. Η Παπουτσάνης πάντα έχει ως στόχο την ανάπτυξη των πωλήσεων της τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό και το αποδεικνύει με πράξεις. Τα τελευταία χρόνια η ανανέωση και επέκταση των σειρών της προκειμένου να καλύπτει τις ανάγκες όλων των κατηγοριών ξενοδοχείων, οι συνεχείς επενδύσεις σε παραγωγικές εγκαταστάσεις και η συνεχής υλοποίηση καινοτομιών στα ξενοδοχειακά προϊόντα με αξιόπιστα brands είναι οι αποδείξεις πρός αυτή τη κατεύθυνση. Η Παπουτσάνης εν μέσω κρίσης διαθέτει και την παραγωγική- τεχνολογική και την χρηματοοικονομική ικανότητα να αναπτύσσει brands και συνεργασίες σε όλα τα επίπεδα.

Στο κομμάτι των ξενοδοχειακών amenities η εταιρεία έχει προβεί σε εκπτώσεις. Θα ακολουθήσουν και άλλες τέτοιες πρωτοβουλίες;

Η Παπουτσάνης τόσο στο κομμάτι των ξενοδοχείων όσο και στο κομμάτι των καταναλωτικών προϊόντων προβαίνει καθημερινά σε πρωτοβουλίες στήριξης της εγχώριας αγοράς και της εγχώριας παραγωγής είτε αυτές δημοσιεύονται στα μέσα είτε όχι.

Πώς βλέπει η Παπουτσάνης την έκθεση HO.RE.CA.; Θεωρείτε ότι η συμμετοχή σε τέτοιου είδους εκθέσεις εν μέσω κρίσης μπορεί να οδηγήσει σε αντιστροφή του αρνητικού επιχειρηματικού κλίματος;

Η εταιρία μας δεν έχει συμμετάσχει στην συγκεκριμένη έκθεση οπότε δεν μπορούμε να εκφέρουμε άποψη. Σίγουρα όμως υπάρχει ενδιαφέρον για την επόμενη χρονιά.

Η άνθιση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας θεωρείται από πολλούς ως ανάχωμα στην κρίση. Το τελευταίο χρονικό διάστημα η εταιρεία Παπουτσάνης σύναψε συμφωνίες με μεγάλες πολυεθνικές για την παραγωγή προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας που προορίζονται για το εξωτερικό. Υπάρχουν άλλες πολυεθνικές που να έχουν εκφράσει αντίστοιχο ενδιαφέρον;

Στην Παπουτσάνης διαχωρίζουμε τις παραγωγές τρίτων σε contract manufacturing (όπως π.χ. οι συνεργασίες που έχουμε με πολυεθνικές εταιρίες για παραγωγή προιόντων για λογαριασμό τους) και σε private label (παραδείγματος χάριν τα προϊόντα που παράγουμε για όλες τις ελληνικές αλλά και για πολλές ξένες αλυσίδες). Η Παπουτσάνης εκτός από τα δικά της brands ανέκαθεν παρήγαγε προϊόντα τρίτων λόγω των παραγωγικών δυνατοτήτων και των εγκαταστάσεων που διαθέτει. Αυτό το γεγονός μας έχει τοποθετήσει ανάμεσα στα εγκεκριμένα εργοστάσια της Ευρώπης και λόγω των πιστοποιήσεων που διαθέτουμε. Έτσι καθημερινά εργαζόμαστε για να μεγαλώνουμε το κομμάτι «παραγωγή τρίτων» πρός την Ελλάδα και πρός το εξωτερικό.

Πώς εκτιμάτε ότι θα κινηθούν τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας μέσα στο 2013;

Υπάρχει συγκρατημένη αισιοδοξία ότι η Παπουτσάνης θα συνεχίσει την ανάπτυξη των τελευταίων τριών ετών και τη βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της. Εκτιμούμε ότι το 2013 θα κλείσει με μια αύξηση της τάξης του 12% στον τζίρο σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά.