Στο μικροσκόπιο των Αρχών Booking, Expedia και άλλες πλατφόρμες για online κρατήσεις ξενοδοχείων. Η έρευνα επικεντρώνεται στο ποσό της προμήθειας που πληρώνει το ξενοδοχείο τον ιστότοπο, στις κρυφές χρεώσεις για τον πελάτη, στην παραπλάνηση των ταξιδιωτών και στις πιέσεις που δέχονται.

Την έρευνα διεξάγει η Αρχή Ανταγωνισμού του Ηνωμένου Βασιλείου (Competition and Markets Authority -CMA), η οποία όπως αναφέρει ότι ανησυχεί για τη “σαφήνεια, την ακρίβεια και την παρουσίαση των πληροφοριών” σε ιστοσελίδες όπως η Booking.com και η Expedia (Hotels.com, Agoda και  Trivago).

Κάποιες πλατφόρμες ζητούν επιπλέον προμήθεια από τους ξενοδόχους για περισσότερη προβολή τους, αλλά και κάποια ξενοδοχεία εισπράττουν από τους ταξιδιώτες “φόρο πόλεως” επιπλέον της αναγραφόμενης τιμής.

“Πωλήσεις υπό πίεση” και υπό εξέταση από την Αρχή.

Οι ιστοσελίδες κρατήσεων συχνά επιβεβαιώνουν ότι πολλοί άλλοι άνθρωποι κοιτάζουν το ίδιο ξενοδοχείο, ότι έχουν μείνει λίγα δωμάτια ή ότι ένα συγκεκριμένο ποσοστό είναι διαθέσιμο μόνο για μικρό χρονικό διάστημα.

Μερικές φορές, για το ίδιο ακίνητο, μπορούν να χρησιμοποιηθούν ταυτόχρονα δύο αξιώσεις, όπως η “υψηλή ζήτηση!” και η “πτώση τιμής τελευταίας στιγμής”.

Κάτι που είναι οξύμωρο γιατί αν ένα δωμάτιο είναι πραγματικά σε υψηλή ζήτηση, είναι απίθανο να υπάρχει μειώση στην τιμή του.

Η Αρχή τονίζει ότι αυτό μπορεί να “δημιουργήσει μια ψευδή εντύπωση της διαθεσιμότητας των δωματίων” και “να πιεστούν οι πελάτες να πάρουν μια απόφαση κράτησης”.

Η CMA εξετάζει επίσης και τις εκπτώσεις, συγκρίνοντας προσφορές σε εβδομαδιαία βάση και Σαββατοκύριακο καθώς και τις κρυφές χρεώσεις και κατά πόσο “οι ιστότοποι περιλαμβάνουν όλα τα έξοδα στην τιμή που εμφανίζουν για πρώτη φορά στους πελάτες τους ή αν οι πελάτες αργότερα αντιμετωπίζουν απροσδόκητα τέλη, όπως φόροι ή τέλη κράτησης”.

Ο αντίπαλος της Booking, η Expedia, υποσχέθηκε ότι θα γίνει “πολύ πιο πελατοκεντρική”, όπως χαρακτηριστικά δήλωσε στους αναλυτές, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Mark Okerstrom.