Την έντονη ανησυχία της και τον προβληματισμό της από τις εξελίξεις στον τουρισμό σ’ επίπεδο Νομού Χανίων εκφράζει η επιμελητηριακή παράταξη «Νέα Πορεία», με επικεφαλής τον πρώην πρόεδρο του ΕΒΕΧ, Γιάννη Μαργαρώνη.

Σε μακροσκελή της ανακοίνωση – παρέμβαση, που εστάλη αργά χθες τη νύχτα (προφανώς εξαιτίας της σημερινής απεργίας των δημοσιογράφων, αλλά και της σημερινής συνεδρίασης του Δ.Σ. του Επιμελητηρίου Χανίων) η «Νέα Πορεία» κάνει λόγο για «επιλεκτική στοχοποίηση μόνο της Ryanair», για «υπερβολική εμπιστοσύνη και συμπόρευση με τη Fraport Greece», αλλά και για «ταύτιση με συγκεκριμένες ομάδες συμφερόντων», που «εκθέτει τη Διοίκηση του Επιμελητηρίου».

Καταγγέλλει, μάλιστα, ότι «ως παράταξη της μείζονος αντιπολίτευσης του Επιμελητηρίου, έχουμε καταθέσει, όπως ο νόμος προβλέπει, αίτημα σύγκλησης Δ.Σ. με θέμα “εξελίξεις στον τουρισμό”.

Η Διοίκηση του Επιμελητηρίου, χωρίς καμία διάθεση συνεργασίας, δείχνοντας αλαζονεία και αμετροέπεια, και παρόλο που δεν έχει την πλειοψηφία των συμβούλων, παραβιάζει το νόμο και αρνείται τη σύγκληση Συμβουλίου, προχωρώντας σε προσωπικές πολιτικές, εκπληρώνοντας προεκλογικές της δεσμεύσεις σε συγκεκριμένα συμφέροντα».

Παράλληλα, αναφέρεται σε όσα κατάφερε η προηγούμενη Διοίκηση του Επιμελητηρίου Χανίων την περίοδο 2012 – 2017, τονίζοντας ότι «τα κεκτημένα αυτά δεν τα διαπραγματευόμαστε», και καλεί τη σημερινή Διοίκηση του ΕΒΕΧ «να ταυτιστεί απόλυτα με την κοινή στάση τόσο του 2012, όσο και του υπομνήματος που παραδόθηκε στη Fraport Greece».

Τονίζει, δε, ότι «η πολιτική των αεροδρομίων διεθνώς είναι η προσέλκυση αεροπορικών εταιρειών» και γι’ αυτό θέτει «τρία βασικά ερωτήματα στη Fraport Greece».

Και καταλήγει: «Σαν αντιπολίτευση δεσμευόμαστε ότι θα συμβάλλουμε και θα επικροτήσουμε με οποιονδήποτε τρόπο τις πολιτικές εκείνες που θα προσελκύσουν αεροπορικές εταιρείες μόνο με προγραμματισμένες διεθνείς πτήσεις μόνο και εφόσον υπάρχει δέσμευση να το επιχειρούν σε διάρκεια τουλάχιστον 7 μηνών και καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου».

Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Αναλυτικότερα, στην ανακοίνωσή της η επιμελητηριακή παράταξη «Νέα Πορεία», με επικεφαλής τον πρώην πρόεδρο του ΕΒΕΧ, Γιάννη Μαργαρώνη, αναφέρει τα εξής:

«Η Διοίκηση του Επιμελητηρίου Χανίων 2012 – 2017 έβαλε σαν πρώτη προτεραιότητα την τουριστική και οικονομική ανάπτυξη του Νομού Χανίων. Θεώρησε απαραίτητο να επικεντρωθεί σε εκείνες τις πολιτικές που θα προσέφεραν ισόρροπη ανάπτυξη, όχι μόνο στις τουριστικά αναπτυγμένες περιοχές, αλλά σε όλο το παραλιακό μέτωπο του Νομού και στην ενδοχώρα.

Με αγαστή συνεννόηση δημιουργήθηκε ένα ενιαίο μέτωπο με όλους τους επαγγελματικούς, παραγωγικούς και τουριστικούς φορείς, ενώ παράλληλα συνεργαστήκαμε με όλους ανεξαιρέτως τους θεσμικούς φορείς του πρώτου και δεύτερου βαθμού αυτοδιοίκησης, εξαιρουμένων ελαχίστων περιπτώσεων.

Συνομιλήσαμε σχεδόν με όλες τις αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους, εκ των οποίων κάποιες ανταποκριθηκαν κάποιες άλλες όχι (επικαλούμενες επιχειρησιακούς και άλλους λόγους).

Προχωρήσαμε λοιπόν σε συμφωνίες για την ανάπτυξη διεθνών πτήσεων (όχι ναυλωμένων) με χρονική διάρκεια 7 τουλάχιστον μηνών και με προοπτική επέκτασης 12μηνης βάσης. Δυστυχώς στις προσπάθειες επέκτασης της τουριστικής περιόδου δεν βρήκαμε αρωγούς τις μέχρι τώρα ελληνικές κυβερνήσεις.

Είδαμε τα οφέλη για την τοπική οικονομία, να διαχέονται όχι μόνο στις τουριστικές επιχειρήσεις, αλλά και στον πρωτογενή τομέα, στη βιοτεχνία, στα επαγγέλματα της οικοδομής, των μεταφορών, της οικονομίας διαμερισμού κ.τ.λ., αλλά και των νομικών, ιατρικών, λογιστικών εταιρειών.

Όλοι αυτοί οι κλάδοι είδαν τα εισοδήματά τους να διατηρούνται ή να αυξάνονται με αποτέλεσμα ο Νομός να μην επηρεαστεί δραματικά από την οικονομική κρίση. Το μεγαλύτερο επίτευγμα όμως είναι ότι δόθηκε στην τοπική κοινωνία η δυνατότητα να ταξιδεύει με το αεροπλάνο τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό φθηνά!

Τα κεκτημένα αυτά δεν τα διαπραγματευόμαστε.

Η παράταξή μας “Νέα Πορεία” παρακολουθεί με ιδιαίτερη ανησυχία και προβληματίζεται από τις εξελίξεις.

Τόσο η επιλεκτική στοχοποίηση μόνο της Ryanair, όσο και η υπερβολική εμπιστοσύνη και συμπόρευση με τη Fraport Greece, αλλά και η ταύτιση με συγκεκριμένες ομάδες συμφερόντων, εκθέτει τη Διοίκηση του Επιμελητηρίου.

Η τελευταία δε διαφοροποίηση από την κοινή στάση όλων των θεσμικών και επαγγελματικών ενώσεων του Νομού, αλλά και η έμμεση ταύτιση του Δημάρχου Χανίων με τα επιχειρήματα και τις πολιτικές της Fraport Greece, διασπά το αρραγές μέτωπο που έχει διαμορφωθεί από το 2012.

Καλούμε τη Διοίκηση του Επιμελητηρίου να ταυτιστεί απόλυτα με την κοινή στάση τόσο του 2012, όσο και του υπομνήματος που παραδόθηκε στη Fraport Greece.

Η πολιτική των αεροδρομίων διεθνώς είναι η προσέλκυση αεροπορικών εταιρειών. Γι’ αυτό θέτουμε τρία βασικά ερωτήματα στη Fraport Greece:

1. Ποιες πολιτικές σκέφτεστε να υλοποιήσετε στην κατεύθυνση προσέλκυσης αεροπορικών εταιρειών για να πραγματοποιηθούν διεθνείς προγραμματισμένες πτήσεις καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου;

2. Τι σκέφτεστε να κάνετε για να συνεχιστεί η ανοδική πορεία των αφίξεων εξωτερικού στο αεροδρόμιο Χανίων;

3. Ποια είναι η στρατηγική σας για να διατηρηθούν οι υφιστάμενες αεροπορικές εταιρείες;

Σαν αντιπολίτευση δεσμευόμαστε ότι θα συμβάλλουμε και θα επικροτήσουμε με οποιονδήποτε τρόπο τις πολιτικές εκείνες που θα προσελκύσουν αεροπορικές εταιρείες μόνο με προγραμματισμένες διεθνείς πτήσεις μόνο και εφόσον υπάρχει δέσμευση να το επιχειρούν σε διάρκεια τουλάχιστον 7 μηνών και καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.

ΥΓ.: Ως παράταξη της μείζονος αντιπολίτευσης του Επιμελητηρίου, έχουμε καταθέσει, όπως ο νόμος προβλέπει, αίτημα σύγκλησης Δ.Σ. με θέμα “εξελίξεις στον τουρισμό”.

Η Διοίκηση του Επιμελητηρίου, χωρίς καμία διάθεση συνεργασίας, δείχνοντας αλαζονεία και αμετροέπεια, και παρόλο που δεν έχει την πλειοψηφία των συμβούλων, παραβιάζει το νόμο και αρνείται τη σύγκληση Συμβουλίου, προχωρώντας σε προσωπικές πολιτικές, εκπληρώνοντας προεκλογικές της δεσμεύσεις σε συγκεκριμένα συμφέροντα.

Ιωάννης Μαργαρώνης, Ευάγγελος Λαμπάκης, Νεκτάριος Ψαρουδάκης, Βασίλειος Καλοτεράκης, Ιωάννης Παυλάκης, Σήφης Χιωτάκης, Ευστράτιος Κουρουπάκης, Ιωάννης Φραγκάκης, Γεώργιος Τοπολιανάκης, Νικόλαος Γιαννούλης, Κωνσταντίνος Φαντριδάκης, Ιωάννης Στριλιγκάς, Αντώνιος Ψαρομήλιγκος».