Μια πληρωμένη διαφήμιση Google από τη Wizz Air που εμφάνιζε τον ισχυρισμό «μία από τις πιο πράσινες επιλογές στα αεροπορικά ταξίδια» έχει απαγορευτεί από την υπηρεσία παρακολούθησης διαφημίσεων.
Η Αρχή Προτύπων Διαφήμισης διαπίστωσε ότι έδωσε μια παραπλανητική εντύπωση για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των πτήσεων της οικονομικής αεροπορικής εταιρείας.
Αυτό συνέβη επειδή η διαφήμιση απέτυχε να καταστήσει σαφή τη βάση του συγκριτικού ισχυρισμού, καθώς ούτε κατάφερε να παράσχει στους καταναλωτές επαρκείς πληροφορίες ώστε να είναι σε θέση να επαληθεύσουν τις συγκρίσεις με τους ανταγωνιστές.
Η αγγελία παραλήφθηκε από το ενεργό σύστημα παρακολούθησης διαφημίσεων της ASA, το οποίο χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για την προληπτική αναζήτηση διαδικτυακών διαφημίσεων που παραβιάζουν τους κανόνες, ως μέρος ενός έργου που εξετάζει τις πράσινες αξιώσεις στον τομέα των αεροπορικών εταιρειών.
Η ASA είπε ότι θεωρεί ότι «οι καταναλωτές θα κατανοούσαν τον ισχυρισμό «μία από τις πιο πράσινες επιλογές στα αεροπορικά ταξίδια» στη διαφήμιση, καθώς σημαίνει ότι ο περιβαλλοντικός αντίκτυπος της Wizz Air ήταν μεταξύ των χαμηλότερων από όλες τις αεροπορικές εταιρείες που εκτελούν πτήσεις από και προς το Ηνωμένο Βασίλειο.
«Ενώ αναγνωρίσαμε ότι η Wizz Air είχε βασίσει τον ισχυρισμό στον τύπο του αεροσκάφους που χρησιμοποιούσε και στις εκπομπές άνθρακα ανά επιβάτη που μετρήθηκαν σε CO2/RPK [ο αριθμός των χιλιομέτρων θέσεων που διένυσαν οι επιβάτες που πληρώνουν], αυτό δεν αναφέρθηκε στη διαφήμιση.
«Επιπλέον, η διαφήμιση δεν περιλάμβανε πληροφορίες που θα επέτρεπαν στους καταναλωτές να κατανοήσουν τη σύγκριση.
“Επειδή η διαφήμιση δεν είχε καταστήσει σαφή τη βάση της αξίωσης ή δεν παρείχε επαληθευτικές πληροφορίες, καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι είχε παραβιάσει τον [διαφημιστικό] κώδικα.”
Η αεροπορική εταιρεία ενημερώθηκε ότι η αγγελία δεν πρέπει να εμφανιστεί ξανά στην αρχική της μορφή.
«Είπαμε στη Wizz Air Hungary να διασφαλίσει ότι η βάση των μελλοντικών συγκριτικών περιβαλλοντικών ισχυρισμών έγινε σαφής και δεν έδινε παραπλανητική εντύπωση για τον αντίκτυπο των πτήσεων της και ότι οι διαφημίσεις παρείχαν επαρκείς πληροφορίες για να επιτρέψουν στους καταναλωτές να επαληθεύσουν τις συγκρίσεις με αναγνωρίσιμους ανταγωνιστές ή καταναλωτές», αποφάνθηκε η ASA.
Ένας εκπρόσωπος της ASA πρόσθεσε: «Κατανοούμε ότι οι επιχειρήσεις επιθυμούν να προωθήσουν τις πράσινες πρωτοβουλίες τους.
«Ωστόσο, είναι πολύ σημαντικό οι καταναλωτές να λαμβάνουν τις πληροφορίες που χρειάζονται για να λαμβάνουν τεκμηριωμένες αποφάσεις όσον αφορά το περιβάλλον».
Για τον μετριασμό, η Wizz Air επεσήμανε ότι επενδύει σε νέα αεροσκάφη Airbus A320neo με οικονομία καυσίμου καθώς και στην ανάπτυξη βιώσιμων καυσίμων αερομεταφορών (SAF).
Η αεροπορική εταιρεία είπε επίσης στην ASA ότι είχε δεσμεύσει «δισεκατομμύρια ευρώ» για να βοηθήσει τις προσπάθειες απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές της αεροπορικής βιομηχανίας και ότι εκμεταλλευόταν τον νεότερο και πιο αποδοτικό ως προς τον άνθρακα στόλο στην Ευρώπη.
Η Wizz Air επεσήμανε ότι είχε δημιουργήσει μια ανεξάρτητη επιτροπή βιωσιμότητας και πολιτισμού ως μέρος της στρατηγικής της για το περιβάλλον, την κοινωνική και διακυβέρνηση (ESG) και διόρισε έναν αφοσιωμένο αξιωματικό ESG, ο οποίος ήταν μέλος της ανώτερης ηγετικής ομάδας.
«Η ανεξάρτητη επιτροπή διασφάλισε ότι η εταιρεία έλαβε υπόψη τα περιβαλλοντικά ζητήματα κατά τον καθορισμό της στρατηγικής της εταιρείας», ανέφερε η αεροπορική εταιρεία.
«Στο πλαίσιο των καθηκόντων της, η επιτροπή διασφάλισε ότι οι δηλώσεις της Wizz Air σχετικά με τη βιωσιμότητα τήρησαν τη νομοθεσία και ότι οι ισχυρισμοί επαληθεύτηκαν με δεδομένα, διασφάλιση και συγκριτική αξιολόγηση».
Η Wizz Air σήμερα (Τετάρτη) σηματοδότησε τη μεταφορά 100 εκατομμυρίων επιβατών στο δίκτυό της στο Ηνωμένο Βασίλειο από τότε που ξεκίνησε να πετάει τον Μάιο του 2004. Η αεροπορική εταιρεία διαθέτει πλέον στόλο 17 αεροσκαφών στο ΗΒ και εκτελεί έως και 168 πτήσεις την ημέρα.