Ο νέος Οδικός Χάρτης του ελληνικού τουρισμού για το 2021 είναι το κεντρικό θέμα συζήτησης στο σημερινό 15ο συνέδριο του ΣΕΤΕ.

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου, Α. Ανδρεάδης, ανοίγοντας τις εργασίες του συνεδρίου, επισήμανε ότι η ανανέωση αυτή κρίθηκε απαραίτητη υπό το πρίσμα των αλλαγών, θετικών ή αρνητικών που έχουν συντελεστεί όλα αυτά τα χρόνια.

Πέρα από την απαιτούμενη αναθεώρηση των εθνικών στόχων και των μεγεθών του ελληνικού τουρισμού, η μελέτη εστιάζει στην περαιτέρω εξειδίκευση των έξι βασικών προϊόντων που διέκρινε η προηγούμενη, ενώ αναδεικνύει τον σημαντικό ρόλο που διαδραματίζει πλέον ο οδικός τουρισμός.

Η μελέτη, σύμφωνα με τον ο κ. Ανδρεάδη, παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον, διότι οι προβλέψεις χτίζονται με λεπτομερή ανάλυση των δεδομένων της διεθνούς ζήτησης για τα προϊόντα του ελληνικού τουρισμού και στη συνέχεια, προσδιορίζονται τα σχετικά οφέλη αλλά και οι αναγκαίες επενδύσεις οι οποίες πρέπει να αγγίζουν ετησίως τα 3 δισ. Ευρώ.

Ταυτόχρονα, όμως, η μελέτη είναι και το πεδίο πάνω στο οποίο θα πρέπει να συνεχιστεί ο διάλογος των υγιών δυνάμεων της χώρας. Οι παρεχόμενες υπηρεσίες στον τουρισμό, η συνολική εμπειρία, δηλαδή, που έχει ο τουρίστας στη χώρα μας, είναι η συνισταμένη της προσπάθειας πολλών πλευρών. Ο επίσημος/θεσμικός ιδιωτικός τομέας, οι επιχειρήσεις, η τοπική κοινωνία, οι πρωτοβουλίες πολιτών, η κεντρική κυβέρνηση, η τοπική αυτοδιοίκηση και ο χρηματοπιστωτικός τομέας είναι οι βασικοί πρωταγωνιστές σε αυτή την προσπάθεια.

Το κεντρικό ζητούμενο και ταυτόχρονα η μεγάλη δυσκολία, πέραν του να κάνει ο καθένας με τον καλύτερο τρόπο τη δουλειά του, είναι να επιτευχθούν εκείνες οι συνέργειες που θα μεγιστοποιήσουν το αποτέλεσμα και θα ελαχιστοποιήσουν τη σπατάλη δυνάμεων των επιμέρους πλευρών, είπε ο κ. Ανδρεαδης.

Αναφερόμενος στους στόχους της πρώτης μελέτης, ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ είπε ότι δεν επιτεύχθηκαν όλοι, λέγοντας χαρακτηριστικά:

<<Ξεπεράσαμε τον στόχο αφίξεων σχεδόν 5 χρόνια νωρίτερα, όμως δεν καταφέραμε να υλοποιήσουμε τις απαιτούμενες επενδύσεις, ώστε να δημιουργήσουμε νέες, υψηλού επιπέδου υποδομές και να ανανεώσουμε τις υπάρχουσες. Δεν καταφέραμε επίσης να επιτύχουμε τον στόχο των εσόδων και αυτό γιατί η συνεχής μάχη των τουριστικών επιχειρήσεων να προσελκύσουν μερίδιο από άλλες αγορές, η αλλαγή στην καταναλωτική συμπεριφορά των τουριστών, η μείωση της μέσης παραμονής και διάφοροι άλλοι λόγοι, μας κράτησαν μακριά από τον στόχο>>.

Διασύνδεση του τουρισμού με τους άλλους κλάδους

Το δεύτερο θέμα που θα απαςχολησει το συνέδριο είναι η στρατηγική που θα μεγιστοποιήσει τη διασύνδεση του τουρισμού με τους υπόλοιπους τομείς της ελληνικής οικονομίας.

Ο κ. Ανδρεαδης δήλωσε :

<<…Συχνά ακούμε ότι είμαστε η ατμομηχανή της ελληνικής οικονομίας. Όμως είναι σημαντικό τη στρατηγική εκείνη η οποία θα μεγιστοποιήσει τη διασύνδεση του τουρισμού με τους υπόλοιπους τομείς της ελληνικής οικονομίας.

Την στρατηγική εκείνη με την οποία η θετική πορεία του Τουρισμού θα συμπαρασύρει τον πρωτογενή τομέα, τη μεταποίηση, τις κατασκευές, τη βιομηχανία. Αυτός θεωρούμε ότι είναι ο εφικτός δρόμος για να οδηγήσουμε τη χώρα στην πολυπόθητη ανάπτυξη. Και να προσπαθήσουμε να συνθέσουμε τα βέλτιστα των δυνατοτήτων κάθε τομέα, σε μία δυναμική που θα εδραιώσει τη χώρα ως ηγέτιδα, διεθνώς, στην παροχή υπηρεσιών. Και είναι κάτι που μπορούμε να κάνουμε. Έχουμε υποχρέωση να προσπαθήσουμε. Για να επιτελέσουμε το πατριωτικό μας καθήκον. Για να προστατεύσουμε τον τομέα μας. Για να ενισχύσουμε τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας.  Για να ξεκινήσουμε όλοι μαζί την ανασυγκρότηση της επιχειρηματικότητας.

Είναι ευνόητο πως τουρισμός από μόνος του δεν μπορεί να το επιτύχει αυτό. Ακόμα και το τριάντα τοις εκατό του ΑΕΠ να φτάσει. Έχουμε ένα ρεαλιστικό όραμα και για το πετύχουμε απαιτείται ένα συγκροτημένο σχέδιο που πρέπει να υποστηρίζει το Κράτος και να υλοποιεί ο ιδιωτικός τομέας. Για αυτό εξακολουθητικά θέτουμε τα πάγια αιτήματα μας για μείωση φορολογικών συντελεστών, για πακέτο επενδυτικών κινήτρων, για ρευστότητα και για σταθερότητα. Για να κάνουμε όλοι μαζί το άλμα προς τα εμπρός>>.