
του Χάρη Ντιγριντάκη
Ούριος άνεμος πνέει στις τουριστικές κρατήσεις το 2018. Η παραπάνω εξέλιξη σύμφωνα με τη γλώσσα των ειδικών αναμένεται να οδηγήσεις σε νέα αναρρίχηση του αριθμού των αφίξεων η οποία εκτιμάται ότι θα κινηθεί στα επίπεδα του 8%.
Κρίσιμο ζήτημα και ζητούμενο για την αγορά είναι αν η ευημερία του αριθμού των αφίξεων θα συνοδευτεί και από πιθανή νέα ανέλιξη των εσόδων.
Όπως επισημαίνει στον ΕΤ της Κυριακής ο Διευθύνων Σύμβουλος της SWOT κ. Γιώργος Κωσταντινίδης, «η εικόνα των κρατήσεων για το 2018 κινείται σε ικανοποιητικά επίπεδα και δείχνει ότι και το 2018 θα είναι μία εξαιρετική χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό.
Συγκεκριμένα, οι κρατήσεις δείχνουν για τις περιόδους Μαΐου – Σεπτεμβρίου, ότι πιθανώς θα έχουν και μία ανοδική τάση που μπορεί να φτάσει συνολικά και με μία αισιόδοξη πρόβλεψη το 8% σε αύξηση σε σχέση με το 2017».
Αναφερόμενος στα έσοδα και στον τρόπο προσέγγισης υψηλότερου εισοδήματος τουριστών ο κ. Κωσταντινίδης σημειώνει ότι : «θα πρέπει να γίνουν συντονισμένες ενέργειες όλων των φορέων του τουρισμού, του ΕΟΤ ,του Υπουργείου, των Δήμων και των Περιφερειών, με στοχευμένη διαφήμιση και προώθηση σε αγορές που μπορούν να επιλέξουν Ελλάδα, με κίνητρα προς τους επιχειρηματίες του κλάδου, ώστε να επενδύσουν και αυτοί με τη σειρά τους σε ποιοτικές αναβαθμίσεις των προϊόντων τους και σε βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών από όλες τις επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες».
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της SWOT υπογραμμίζει ότι ως χώρα και επιχειρήσεις οφείλουμε να αναπροσαρμόσουμε τη στρατηγική μας.
«Οι Β2C εκθέσεις είναι μία παρωχημένη προσέγγιση πελατών, που φθίνει χρόνο με τον χρόνο παγκοσμίως, αφού η εξέλιξη απαιτεί πλέον μόνο Β2Β διοργανώσεις και συναντήσεις, όπου το αποτέλεσμα είναι άμεσο και ταχύτερο.
Σε αυτόν τον τομέα επενδύουμε κι εμείς ως SWOT εδώ και 5 χρόνια, με τη διοργάνωση δύο εκ των μεγαλύτερων πλέον Β2Β Forum στην Ελλάδα για ξενοδοχεία όλων των κατηγοριών και τύπων, τα οποία φέρνουμε σε άμεση επαφή με το σύνολο της ελληνικής και διεθνούς αγοράς ταξιδιωτικών γραφείων και εταιρειών» προσθέτει, ενώ απαντώντας στην ερώτηση αν μπορεί να επαναληφθεί το φαινόμενο της Μυκόνου και σε άλλα νησιά της Ελλάδας ο κ. Κωσταντινίδης τονίζει ότι : «Στην Ελλάδα υπάρχουν πολλά νησιά τα οποία έχουν φυσικές προδιαγραφές και δυνατότητες μεγαλύτερες και ομορφότερες της Μυκόνου.
Όμως η διαφορά είναι ότι στα αναφερόμενα νησιά οι επιχειρηματίες δεν επενδύουν συλλογικά σε βάθος χρόνου και με «βαριές» επενδύσεις όπου θα μπορέσουν να προσεγγίσουν νέο κοινό και επισκέπτες από όλο τον κόσμο.
Το «παζλ» της Μυκόνου, προσφέρει ποιότητα και υπηρεσίες τέτοιες για κάθε τύπο επισκέπτη και οι ίδιοι οι Μυκονιάτες έχουν δουλέψει πολύ πάνω σε αυτό, σε αρκετές περιπτώσεις με αυτοθυσίες. Βασική προϋπόθεση λοιπόν…η συλλογικότητα στις δράσεις».
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της SWOT υποστηρίζει ότι η Αθήνα έχει πολλά περιθώρια ανάπτυξης ακόμα αλλά σε διαφορετικό τύπο φιλοξενίας και διασκέδασης, από αυτόν που αναπτύσσεται το τελευταίο διάστημα.
Κρούει πάντως τον κώδωνα του κινδύνου λέγοντας ότι «είναι γεγονός, ότι ελλοχεύει κίνδυνος «κορεσμού» σε συγκεκριμένες περιοχές της Αθήνας, όπου δημιουργούνται ίδιου τύπου καταλύματα. Ξέρετε… κάποια στιγμή, θα πρέπει οι Έλληνες να δουλεύουμε με καινοτομίες και με σωστή έρευνα αγοράς για να επενδύουμε σωστά και αποτελεσματικά.
Θα πρέπει να σταματήσει, η τυφλή ακολουθία της τάσης χωρίς προηγούμενη σωστή μελέτη και έρευνα».
Η SWOT
Ο κ. Κωσταντινίδης αναφέρει ότι η SWOT (Simple Way Of Tourism) αναπτύσσεται συνεχώς, τόσο σε υπηρεσίες και ανθρώπινο δυναμικό, όσο και σε συνεργασίες σε όλη την Ελλάδα εκπροσωπώντας περισσότερα από 20 ξενοδοχεία σε 13 προορισμούς της Ελλάδας.
Ειδικότερα οι μονάδες επιμερίζονται σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, Χανιά, Ρέθυμνο, Πήλιο, Καλάβρυτα, Αράχωβα, Καρπενήσι, Μάνη, Μύκονο, Σαντορίνη και Άνδρο.
O καμβάς των προσφερόμενων υπηρεσιών της SWOT επιχωριάζει εν συνόλω σε 105 τουριστικές επιχειρήσεις ανά την Ελλάδα.
«Στόχος μας για την επόμενη διετία είναι να ολοκληρώσουμε το σύνολο των παροχών για μία σωστή εκπροσώπηση πωλήσεων, κάθε τύπου και μεγέθους ξενοδοχείου, με αναβάθμιση των υπηρεσιών μας και συνεχή εξέλιξη στον τρόπο λειτουργίας μας.
Δεν αποσκοπούμε σε μεγάλους αριθμούς συνεργατών κλπ. απλά, αλλά νοιαζόμαστε κυρίως για την ουσία και το αποτέλεσμα τόσο των πελατών μας, όσο και της εταιρείας μας.
Επίσης, ένας επιπλέον στόχος είναι να μεγαλώσουμε ακόμα περισσότερα τα Β2Β Forum που διοργανώνει η SWOT και να ανοίξουμε τη «βεντάλια» των συνεργασιών σε όλο τον κόσμο, με προορισμό…την Ελλάδα.
Έτσι, οι στόχοι μας δεν μπορεί να μην είναι άρρηκτα συνδεδεμένοι με την εξέλιξη της χώρας μας συνολικά και τη βελτίωση του τουριστικού προϊόντος σε εθνική εμβέλεια», καταλήγει ο επικεφαλής της SWOT συμπληρώνοντας ότι η SWOT είναι η διοργανώτρια εταιρεία του Business Travel Professionals Forum που πραγματοποιείται την τελευταία 5ετία στο τέλος κάθε έτους, ως μια μεγάλη συνάντηση Β2Β πωλήσεων για τα σημαντικότερα ξενοδοχεία της Ελλάδας, καθώς επίσης διοργανώτρια και του Boutique Hotels & Villas Forum που απευθύνεται στα Μικρά Καταλύματα της χώρας για την προώθησή και γνωριμία τους με την ελληνική αγορά των επαγγελματιών του τουρισμού.