«Τα τουριστικά καταλύματα (ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα δωμάτια, τουριστικές κατοικίες και επαύλεις), εκτός από τις αυξημένες φορολογικές επιβαρύνσεις και υποχρεώσεις σε σχέση με τις βραχυχρόνιες και αστικές μισθώσεις, έρχονται αντιμέτωπα με αναχρονιστικές διατάξεις νόμων που τα εμπλέκουν σε άχρηστες γραφειοκρατίες και έξοδα», όπως επισημαίνει σήμερα η Πανελλήνια Ομοσπονδία Τουριστικών Καταλυμάτων.

«Παράδειγμα η παρ. 4, άρθρο 50, του νόμου 4403/2016 που αναφέρει: “Οι επιχειρήσεις τουριστικών καταλυμάτων έχουν την υποχρέωση ανάρτησης, σε εμφανές σημείο της επιχείρησης “Καρτέλας Ενημέρωσης Πελάτη”, την οποία παραλαμβάνουν από τον Πανελλήνιο Συλλογικό Επαγγελματικό Φορέα του κλάδου που ανήκουν, με τις προϋποθέσεις που αυτός θέτει”, προσθέτει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Τουριστικών Καταλυμάτων.

Και συνεχίζει: «Η “Πανελλήνια Ομοσπονδία Τουριστικών Καταλυμάτων”, πρώην “Ομοσπονδία Τουριστικών Καταλυμάτων «Κυκλάδες»”, προκειμένου να προστατεύσει τα μέλη της από την εκμετάλλευση, θέλησε να τους προσφέρει δωρεάν και το έντυπο αυτό, όπως κάνει με όλα τα άλλα.

Ζήτησε λοιπόν επανειλημμένα από το Υπουργείο Τουρισμού διευκρινιστική εγκύκλιο που ποτέ όμως δεν εκδόθηκε και η ΣΕΤΚΕ (Συνομοσπονδία Επιχειρηματιών Τουριστικών Καταλυμάτων Ελλάδος) προκειμένου να διασφαλίσει το μονοπώλιο, κατέφυγε στην επιβολή προσωρινών ασφαλιστικών μέτρων, που επιβεβαιώνουν το γεγονός ότι η διάταξη αυτή είναι “φωτογραφική”. Η απόφαση αυτή είναι προσωρινή.

Το ουσιαστικό θέμα βέβαια είναι, αν πράγματι υπάρχει λόγος ύπαρξης αυτής της διάταξης και όχι να προσπαθούν τα δικαστήρια να ερμηνεύσουν την “περίεργη” αυτή διάταξη.

Γιατί είναι τουλάχιστον περίεργο μια διάταξη να οδηγεί υποχρεωτικά επαγγελματίες σε συγκεκριμένο Σωματείο, το οποίο ανεξέλεγκτα επιβάλει τις προϋποθέσεις που θέλει σε επιχειρήσεις μέλη του και μη», σημειώνει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Τουριστικών Καταλυμάτων.

Στην ίδια ανακοίνωση αναφέρει τα εξής:

«– Ποιους αφορά η διάταξη αυτή;

Όλα τα τουριστικά καταλύματα (ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα δωμάτια, τουριστικές κατοικίες και επαύλεις).

– Τι είναι αυτή η Καρτέλα αυτή και ποιο το σημαντικό περιεχόμενο της;

Δεν καθορίζεται από τη διάταξη του νόμου, οπότε μπορεί να γράφει οτιδήποτε. Η Καρτέλα της ΣΕΤΚΕ για παράδειγμα αναγράφει: τα στοιχεία της επιχείρησης, οκτώ γραμμές από τον Κανονισμό σχέσεων ξενοδόχων – πελατών του 1986, τα τηλέφωνα ΕΟΤ και Αστυνομίας για παράπονα και ότι “ο καταναλωτής δεν έχει υποχρέωση να πληρώσει αν δεν πάρει το νόμιμο παραστατικό”.

Όλα αυτά δηλαδή που ήδη υπάρχουν στην είσοδο κάθε νόμιμου τουριστικού καταλύματος, καθώς αναγράφονται στο Ειδικό Σήμα Λειτουργίας του καταλύματος, στον αγορανομικό Τιμοκατάλογο της επιχείρησης και στον Κανονισμό σχέσεων ξενοδόχων – πελατών.

Τι προσφέρει λοιπόν αυτή η γραφειοκρατική διαδικασία στο πελάτη; Τίποτα.

Τι προσφέρει στην επιχείρηση; Ταλαιπωρία να προμηθευτεί άχρηστα χαρτιά, να τα κρεμάει σε τοίχους και δωμάτια και να πληρώνει το διανεμητή οτιδήποτε ζητήσει, ανεξέλεγκτα. Η περίπτωση θυμίζει την υπόθεση ΑΕΠΙ που ζητούσε οτιδήποτε ήθελε, χωρίς κανόνες και όρια.

Τι προσφέρει στο κράτος; Τίποτα αφού όλα τα στοιχεία των τουριστικών καταλυμάτων που είναι σε λειτουργία, είναι πλήρως και άμεσα γνωστά στο κρατικό μηχανισμό, μέσω του ΜΗΤΕ και της βάσης δεδομένων της Γνωστοποίησης. Αντιθέτως επιβαρύνει τον κρατικό μηχανισμό με άχρηστες γραφειοκρατικές διαδικασίες.

Η Καρτέλα αυτή δεν έχει τίποτα να προσφέρει και μετά από δυο χρόνια εφαρμογής της διάταξης, δεν την έχει πάρει και δεν την έχει αναρτήσει κανένα ξενοδοχείο στην Ελλάδα.

Η διάταξη δεν προβλέπει πρόστιμο και έτσι επιβεβαιώνεται ότι είναι μια διάταξη άνευ σημασίας.

Μήπως λοιπόν πρέπει να καταργηθεί η διάταξη αυτή που στερείται οποιασδήποτε κοινωφελούς σκοπιμότητας, που έμεινε ανεφάρμοστη από τη συντριπτική πλειοψηφία των τουριστικών καταλυμάτων, που είναι ενάντια στις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για κατάργηση όλων των “φόρων υπέρ τρίτων”, που δημιούργησε άνισες συνθήκες λειτουργίας μεταξύ σωματείων, που προσθέτει γραφειοκρατία και επιβαρύνει αναίτια τις επιχειρήσεις».