Σύνταξη: tourismtoday.gr

Οι βρετανικές ταξιδιωτικές εταιρείες παροτρύνουν το Χίθροου, να μην προχωρήσει στο χειμερινό πλαφόν χωρητικότητας του.

Η Virgin Atlantic προέτρεψε το αεροδρόμιο να μην επιβάλει όρια χωρητικότητας τα Χριστούγεννα, αφού το Χίθροου παραδέχτηκε ότι εργάζεται σε έναν «μηχανισμό» για να αποτρέψει τις ακυρώσεις πτήσεων το χειμώνα.

Ο κόμβος του Λονδίου ετοιμάζεται να αφαιρέσει το θερινό όριο χωρητικότητας την Κυριακή 30 Οκτωβρίου, αλλά επιβεβαίωσε ότι καταρτίζει σχέδια για τη διαχείριση επιβατών σε συνεργασία με αεροπορικές εταιρείες αργότερα φέτος.

Η ανακοίνωση ώθησε την Virgin Atlantic να παροτρύνει το αεροδρόμιο να χρησιμοποιήσει «ακριβείς προβλέψεις» από τις αεροπορικές εταιρείες και να αποφύγει την εισαγωγή πλαφόν στους επιβάτες τα Χριστούγεννα.

Ο αερομεταφορέας κάλεσε το Χίθροου να αλλάξει την «σκόπιμα απαισιόδοξη προοπτική» διαφορετικά οι πελάτες θα συνέχιζαν «να διακινδυνεύουν μια φτωχότερη εμπειρία αεροδρομίου».

«Το Χίθροου είναι για άλλη μια φορά το πιο πολυσύχναστο αεροδρόμιο της Ευρώπης, ξεπερνώντας τις δικές του προβλέψεις, ωστόσο συνεχίζει να υποβαθμίζει τη δύναμη της επιστροφής της ζήτησης επιβατών, δήλωσε εκπρόσωπος της Virgin Atlantic.

Το αεροδρόμιο έχει φτωχό ιστορικό προβλέψεων, έχοντας προβλέψει μόλις 45 εκατομμύρια ετήσιους επιβάτες για το 2022, όταν η πραγματικότητα είναι ότι θα ξεπεράσει τα 62 εκατομμύρια. Χωρίς καλοκαιρινά ανώτατα όρια, τα νούμερα θα ήταν ακόμα υψηλότερα.

Οι αεροπορικές εταιρείες έχουν επανειλημμένα προειδοποιήσει για την ανάγκη χρήσης ακριβών προβλέψεων για την ενημέρωση των πόρων των αεροδρομίων».

Ο εκπρόσωπος της Virgin Atlantic κατηγόρησε το Χίθροου ότι περιόρισε «τεχνητά» την προσφορά το καλοκαίρι «για να αντιμετωπίσει την έλλειψη επαρκούς προετοιμασίας και να κερδίσει ένα οικονομικό επιχείρημα που θα διπλασίαζε τις χρεώσεις των επιβατών.

Προτρέπουμε το Χίθροου να αποφύγει τα όρια χωρητικότητας επιβατών κατά τη διάρκεια της περιόδου αιχμής του ταξιδιού των Χριστουγέννων που θα κατέστρεφαν τα σχέδια των πελατών.
Η Virgin Atlantic παραμένει έτοιμη να προσφέρει ένα πλήρες χειμερινό πρόγραμμα και αναμένουμε το Χίθροου να κάνει το ίδιο».

Η Julia Lo Bue-Said, διευθύνουσα σύμβουλος της Advantage Travel Partnership, είπε ότι τα περαιτέρω ανώτατα όρια χωρητικότητας «δεν είναι αποδεκτά και δεν αποτελούν μακροπρόθεσμη βιώσιμη λύση κάθε φορά που υπάρχει περίοδος αιχμής».

Και πρόσθεσε ότι «το αεροδρόμιο θα πρέπει να διασφαλίζει ότι σχεδιάζει επαρκώς για να καλύψει τη ζήτηση.

Το τελευταίο πράγμα που χρειάζεται η ταξιδιωτική βιομηχανία αυτή τη στιγμή είναι οτιδήποτε μειώνει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών για να ταξιδέψει τα Χριστούγεννα».

Σαφήνεια από το Χίθροου σχετικά με τα χειμερινά του σχέδια, ζήτησε ο Guy Hobbs, ταξιδιωτικός συντάκτης του Which?.

Όπως υπογράμμισε «οι ειδήσεις ότι το Χίθροου μπορεί να εφαρμόσει ένα ακόμη ανώτατο όριο επιβατών θα είναι εξαιρετικά ανησυχητικές για όσους σχεδιάζουν να ταξιδέψουν μέσω του κόμβου αυτόν τον χειμώνα.
Χιλιάδες άτομα τώρα αγωνιούν για το αν θα ακυρωθούν τα χριστουγεννιάτικα σχέδια τους.

Δεν μπορεί να επιτραπεί να συνεχιστούν επ’ αόριστον τα ανώτατα όρια επιβατών και η αεροπορική βιομηχανία και η κυβέρνηση πρέπει να συνεργαστούν για να αντιμετωπίσουν το χάος που συνεχίζει να μαστίζει τους ταξιδιώτες φέτος».

Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος του Χίθροου, John Holland-Kay απάντησε κατηγορώντας τις αεροπορικές εταιρείες ότι κεφαλαιοποιούν τη συσσωρευμένη ζήτηση μετά από δύο χρόνια περιορισμών για τον Covid.

Ερωτηθείς από την Telegraph εάν οι αερομεταφορείς είχαν κρατήσει τους ναύλους τεχνητά υψηλούς, είπε «εντελώς. Οι αεροπορικές εταιρείες ανέβασαν τις τιμές τους το καλοκαίρι».

Παράλληλα, κάλεσε τους αερομεταφορείς να εξετάσουν τις δικές τους πολιτικές ναύλων και τον αντίκτυπο που έχουν στη ζήτηση.

«Θα ήθελα να κάνω λάθος, θα ήθελα να επιστρέψουμε σε υψηλότερο επίπεδο ζήτησης πιο γρήγορα, τόνισε.

Πολλά από αυτά εξαρτώνται από τις αεροπορικές εταιρείες και τις τιμολογιακές τους πολιτικές, ως προς το αν αποφασίσουν να καλύψουν θέσεις ή να μεγιστοποιήσουν τα κέρδη τους».