Σύνταξη: tourismtoday.gr

Ταξιδιωτικοί φορείς και επιχειρήσεις πιέζουν τον πρωθυπουργό του Ηνωμένου Βασιλείου Rishi Sunak να ενισχύσει τις εξουσίες της Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (CAA).

Στόχος είναι να επιβληθούν πρόστιμα στις αεροπορικές εταιρείες για παραβίαση των κανόνων σχετικά με επιστροφές χρημάτων για ακυρώσεις και καθυστερήσεις σε πτήσεις.

Η Ένωση Ανεξάρτητων Tour Operators, η Advantage Travel Partnership καθώς και οι OTAs Loveholidays, On the Beach και Thomas Cook εντάχθηκαν στην πρωτοβουλία του Which? που ζητά δράση με επιστολή του προς τον πρωθυπουργό.
Την επιστολή υπογράφουν επίσης, οι επικεφαλής των Explore, Riviera Travel και Ramblers Walking Holidays.

Τόσο το υπουργείο Μεταφορών όσο και η CAA -μετά από ανεξάρτητη επανεξέταση- προέβησαν πρόσφατα σε συστάσεις για την παροχή ισχυρότερων εξουσιών επιβολής της νομοθεσίας για τις αερομεταφορές.
Ωστόσο το λόμπι της βιομηχανίας υποστηρίζει ότι η κυβέρνηση δεν έχει δώσει μέχρι στιγμής καμία ένδειξη για το πότε θα προωθηθεί η νομοθεσία.

Το Which? θέλει τώρα εξουσίες που θα επιτρέπουν στην CAA να επιβάλλει απευθείας πρόστιμα στις αεροπορικές εταιρείες ως μέρος της νέας νομοθετικής ατζέντας της κυβέρνησης στην ομιλία του Βασιλιά στις 7 Νοεμβρίου.

Η επιστολή προς τον πρωθυπουργό αναφέρει μεταξύ άλλων πώς «υπάρχει σημαντική ανισορροπία μεταξύ των νομικών υποχρεώσεων των αεροπορικών εταιρειών για κρατήσεις μόνο πτήσεων σε σύγκριση με τους παρόχους πακέτα διακοπών, με τους τελευταίους να εκτίθενται σε περιττό οικονομικό κίνδυνο εάν οι αεροπορικές εταιρείες δεν συμμορφωθούν με το νόμο. Καθώς η CAA αδυνατεί να αναλάβει δράση, τόσο οι καταναλωτές όσο και οι επιχειρήσεις χάνουν τα ζόρια».

Προσθέτει ότι «το Υπουργείο Μεταφορών έχει αναγνωρίσει τα δεινά των ταξιδιωτών του Ηνωμένου Βασιλείου και χαιρετίσαμε έντονα την πρόσφατη δέσμευσή του να ενισχύσει τις εξουσίες επιβολής της ρυθμιστικής αρχής στην απάντησή του στη διαβούλευση για τη μεταρρύθμιση των καταναλωτών της αεροπορίας.

Ωστόσο, η κυβέρνηση δεν έχει ακόμη καθορίσει ένα χρονοδιάγραμμα για την υλοποίηση αυτής της μεταρρύθμισης.
Με περιορισμένο χρόνο στο κοινοβουλευτικό ημερολόγιο πριν από τις επόμενες γενικές εκλογές, είναι βασικό η κυβέρνηση να δείξει στις αεροπορικές εταιρείες και τους επιβάτες ότι αυτό δεν είναι μια κενή υπόσχεση».

Όπως υπογραμμίζει το Which? αμέτρητοι ταξιδιώτες είναι απογοητευμένοι από τις αεροπορικές εταιρείες ή υπέστησαν κακή εξυπηρέτηση πελατών, με περισσότερους από 1.000 να έχουν υποβάλει στοιχεία σε μια ανεξάρτητη αναθεώρηση της CAA.

Η CAA τον περασμένο μήνα αποκάλυψε ότι θα λάμβανε μέτρα επιβολής κατά της Wizz Air, μετά από καταγγελίες ότι οι επιβάτες δυσκολεύονταν να λάβουν επιστροφές χρημάτων και αποζημιώσεις.
Αν και η CAA λαμβάνει τώρα μέτρα επιβολής, η ρυθμιστική αρχή βασίζεται στις δεσμεύσεις της Wizz Air για να συμμορφωθεί.

Η μόνη προσφυγή της CAA σε περίπτωση που η αεροπορική εταιρεία δεν συμφωνήσει είναι δαπανηρή και χρονοβόρα δικαστική προσφυγή, πράγμα που σημαίνει ότι η ικανότητά της να ενεργεί ως αποτελεσματική επιβολή είναι πολύ περιορισμένη, υποστηρίζει το Which?

Ο Rocio Concha διευθυντής πολιτικής και υπεράσπισης στο Which? δήλωσε ότι «χιλιάδες επιβάτες έχουν υποστεί άδικη και σε ορισμένες περιπτώσεις παράνομη μεταχείριση από τις αεροπορικές εταιρείες.

Καλούμε τον πρωθυπουργό να δείξει ότι είναι στο πλευρό των παραθεριστών, δίνοντας στη ρυθμιστική αρχή της αεροπορίας την εξουσία να επιβάλλει σημαντικά πρόστιμα σε αεροπορικές εταιρείες όταν παραβιάζουν το νόμο».