Η επιλογή της αεροπορικής εταιρείας με την οποία θα ταξιδέψει κάποιος, συχνά επηρεάζεται από παράγοντες όπως το κόστος και η διάρκεια, αλλά με τις καθυστερήσεις πτήσεων και άλλες διαταραχές να αυξάνονται σε ετήσια βάση, η επιλογή της εταιρείας με την οποία μπορούν να πετάξουν μπορεί να μειώσει σημαντικά τον κίνδυνο καθυστέρησης καθώς και τα πρόσθετα έξοδα.

Η AirHelp, αποκαλύπτει από το σύνολο 72 καλύτερων παγκοσμίως αεροπορικών εταιρειών, τις 3 καλύτερες σε επίδοση.

Είναι η Garuda Indonesia στην πρώτη θέση με το 91% των πτήσεων της να είναι ακριβείς στην ώρα τους (αναχώρηση και/ή προσγείωση εντός 15 λεπτών από την προγραμματισμένη ώρα), ακολουθεί στη δεύτερη θέση η μόνη εταιρεία της Ευρώπης, από την Ελλάδα, η Olympic Air και η Azul Airlines από τη Βραζιλία με 90% και 84% στην ακρίβεια χρόνου αντίστοιχα.

Με Olympic Air και Aegean Airlines μεγαλώνουν οι πιθανότητες να φτάσεις γρήγορα στον προορισμό

Για όσους επιθυμούν να οργανώσουν το ταξίδι τους και να αποφύγουν τις καθυστερήσεις, θα πρέπει να γνωρίζουν ότι με τις Olympic Air και Aegean Airlines οι πιθανότητες να φτάσουν στον προορισμό τους στην ώρα τους είναι πολύ μεγάλες, καθώς οι δυο ελληνικές αεροπορικές εταιρείες σκοράρουν αρκετά ψηλά στο σύνολο των αεροπορικών εταιρειών στην ακρίβεια χρόνου, με ποσοστό 9.0 και 7.4 ενώ για το 2018, και οι δυο εταιρείες κατέγραψαν τις περισσότερες σε αριθμό πτήσεις στην Ελλάδα.

Από την άλλη, το ταξίδι με τις Easyjet, Eurowings και Ryanair μπορεί να εξελιχθεί σε μεγάλη ταλαιπωρία καθώς τα ποσοστά των εταιρειών στην ακρίβεια χρόνου είναι ιδιαίτερα χαμηλά, 67%, 66% και 65% των πτήσεων να φτάνουν στην ώρα τους στο αεροδρόμιο.

Οι Ελληνικές αεροπορικές εταιρείες, Olympic Air και Aegean Airlines, βρέθηκαν στην 31η και 48η θέση αντίστοιχα αφήνοντας το δικό τους στίγμα στην παγκόσμια κατάταξη.
Η τελική θέση των εταιρειών κρίθηκε από τρεις βασικούς παράγοντες, την χρονική ακρίβεια, την ποιότητα των υπηρεσιών και την διεκπεραίωση αιτήσεων αποζημίωσης. Μολονότι οι συγκεκριμένες εταιρείες έχουν υψηλά ποσοστά στην ακρίβεια χρόνου, 9.0 και 7.4 αντίστοιχα και στην ποιότητα των υπηρεσιών τους 8.5 και 8.7, τερματίζουν σ΄αυτές τις θέσεις λόγω των χαμηλών ποσοστών τους στις διεκπεραιώσεις των αιτήσεων αποζημίωσης επιβατών.

Το καλοκαίρι έρχεται – και αυτό σημαίνει καθυστερήσεις

Η AirHelp προβλέπει ότι μόνο στην Ευρώπη το 2019, θα υπάρχουν πάνω από 700.000 διαταραχές στις πτήσεις.
Αυτό σημαίνει ότι φέτος το καλοκαίρι, πάνω από 4 εκατομμύρια άνθρωποι θα μπορούν να είναι επιλέξιμοι για αποζημίωση βάσει του Ευρωπαϊκού κώδικα για τα δικαιώματα των επιβατών των αεροπορικών αερογραμμών, σύμφωνα με το νόμο EC 261.
Η AirHelp προσφέρει στους επιβάτες τη δυνατότητα να μπορούν να κάνουν πλάνο των μελλοντικών τους αεροπορικών ταξιδιών, με χρήσιμες πληροφορίες για το ποιες αεροπορικές εταιρείες έχουν τον καλύτερο βαθμό σε ότι αφορά στη χρονική ακρίβεια.

Ο Παναγιώτης Διβάνης, ειδικός της AirHelp για τα δικαιώματα των επιβατών επισήμανε ότι οι καλοκαιρινές διακοπές είναι το νούμερο ένα ταξίδι όλων και πρέπει να οργανώνονται και να προγραμματίζονται σωστά έτσι ώστε να μπορεί ο ταξιδιώτης να εξοικονομεί χρήματα καθώς και να αποφεύγει οποιαδήποτε ταλαιπωρία μπορεί να προκύψει ενόψει καλοκαιριού και μεγάλου όγκου επιβατών.

Σωστός προγραμματισμός και η δική σας επιλογή αεροπορικής εταιρείας θα μπορούσε να βοηθήσει στην αποτροπή απογοητεύσεων που σχετίζονται με το αεροδρόμιο λόγω διαταραχών αυτό το καλοκαίρι, ειδικά με το ιδιαίτερα χαοτικό καλοκαίρι που προβλέπεται.
Με τις περσινές καλοκαιρινές απεργίες της SAS να είναι ακόμα πρόσφατη ανάμνηση, ο CEO, RickardGustafson, εξέφρασε την ανησυχία του για το τι θα γίνει αυτό το καλοκαίρι, σε συνέντευξη στη Σουηδική εφημερίδα, Expressen, «Είμαι πολύ ανήσυχος γι’ αυτό το καλοκαίρι. Για την ικανότητα του ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας να χειριστεί την κυκλοφορία στην Ευρώπη, δεν υπάρχει. Θα υπάρξουν ακυρώσεις πτήσεων, καθυστερήσεις και χάος».

Τα στοιχεία της AirHelp, με περισσότερες από 700 χιλιάδες διακοπές πτήσεων να προβλέπονται για το 2019, αυτό το καλοκαίρι, μόνο στην Ευρώπη, δείχνουν ότι η ανησυχία είναι δικαιολογημένη.

Δικαιώματα επιβατών

Σε περίπτωση διακοπής της πτήσης, πρέπει να γνωρίζετε τα δικαιώματά σας – το εάν είστε επιλέξιμος για να λάβετε αποζημίωση και τα χρήματα και τις υπηρεσίες που δικαιούστε.

Σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό νόμο EC 261, εάν η πτήση σας καθυστερήσει πάνω από τρεις ώρες, ή εάν δεν έγινε η επιβίβαση – εσείς και άλλοι επιβάτες του γκρουπ, μπορεί να δικαιούστε οικονομική αποζημίωση έως €600 ανά άτομο.
Όλοι οι επιβάτες που αναχωρούν από αεροδρόμιο της Ευρώπης είναι προστατευμένοι από το νόμο EC 261, και οι επιβάτες που πετούν μέσα στην Ευρώπη από άλλους παγκόσμιους προορισμούς μπορεί να προστατεύονται επίσης όταν πετούν με Ευρωπαϊκή αεροπορική εταιρεία.
Να σημειωθεί ότι οι διαταραχές στις πτήσεις που έχουν προκληθεί από άλλες υπαιτιότητες εκτός ελέγχου των αεροπορικών εταιρειών δεν αποζημιώνονται.
Οι επιβάτες έχουν χρόνο μέχρι και τρία χρόνια να αιτηθούν για οικονομική αποζημίωση ως αποτέλεσμα μιας προβληματικής πτήσης.

Εάν βρίσκεστε σε ένα αεροδρόμιο για περισσότερες από δύο ώρες λόγω διακοπής της πτήσης, έχετε το δικαίωμα να γνωρίζετε.
Αυτό σημαίνει ότι οι αεροπορικές εταιρείες είναι υποχρεωμένες να παρέχουν στους επιβάτες γεύματα, ποτά, πρόσβαση στην επικοινωνία και στέγαση όταν χρειάζεται.