Η έρευνα, που δημοσιεύθηκε από την ελβετική ερευνητική εταιρεία m1nd-set, αποκαλύπτει ότι περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές ειδών πολυτελείας (57%) είναι ηλικίας κάτω των 35 ετών.

Οι Millennials αποτελούν το 42% των αγοραστών πολυτελείας στην ταξιδιωτική λιανική, ενώ οι Gen Zs αντιπροσωπεύουν το 15% επί του παρόντος.

Σύμφωνα με την έρευνα, οι Gen Zs άρχισαν μπήκαν στις πολυτελείς αγορές πολύ νωρίτερα από τους Millennials.

Μεταξύ αυτών των νεότερων αγοραστών πολυτελείας της γενιάς Z στο travel retail, οι άνδρες είναι πιο επιρρεπείς στην αγορά προϊόντων πολυτελείας από τις γυναίκες: το 62% των ταξιδιωτών-αγοραστών ειδών πολυτελείας είναι άνδρες και το 38% είναι γυναίκες.

Σύμφωνα με τη m1nd-set, οι ταξιδιώτες της Ασίας-Ειρηνικού έχουν την υψηλότερη τάση για πολυτελείς αγορές στο travel retail. Το 47% των αγοραστών από την περιοχή αυτή του πλανήτη αναφέρει ότι αγόρασε πολυτελή είδη κατά το τελευταίο διεθνές ταξίδι τους.

Η Μέση Ανατολή και η Αφρική βρίσκονται στη δεύτερη θέση με το 40% των αγοραστών να αγοράζουν είδη πολυτελείας.

Στην Ευρώπη, το 38% των ταξιδιωτικών αγοραστών λιανικής δηλώνει ότι αγοράζει είδη πολυτελείας, ενώ στην Αμερική λίγο περισσότερο από το 1/3 αγοράζει είδη πολυτελείας, με 35% στη Βόρεια Αμερική και 34% στη Νότια Αμερική.

Η πρόσφατη έρευνα αναδεικνύει τους νεαρούς από την περιοχή Ασίας -Ειρηνικού ως βασικούς αγοραστές στις πολυτελείς αγορές του παγκόσμιου ταξιδιωτικού λιανικού εμπορίου, επηρεάζοντας σημαντικά τα μοντέλα αγορών και τις προτιμήσεις σε διάφορες κατηγορίες πολυτελείας.

Η έρευνα παρέχει επίσης ανάλυση συγκεκριμένης κατηγορίας των τάσεων των αγορών πολυτελείας, αποδεικνύοντας ότι οι αγοραστές πολυτελείας έχουν μεγαλύτερη τάση να αγοράζουν όλες τις κύριες κατηγορίες premium από τους αγοραστές μη πολυτελών προϊόντων.

Τα αρώματα είναι η πιο δημοφιλής κατηγορία που αγοράζεται με το 42% των αγοραστών πολυτελείας, το οποίο είναι 4% υψηλότερο από τους αγοραστές μη πολυτελείας. Ακολουθεί η κατηγορία “Fashion & Accessories” με το 38% να αγοράζει την κατηγορία 22% περισσότερο από ό,τι μεταξύ των μη πολυτελών αγοραστών.

Σημαντικές διαφορές μεταξύ των αγοραστών πολυτελείας και μη πολυτελείας παρατηρούνται επίσης με τις κατηγορίες “Περιποίηση δέρματος” και “Κοσμήματα & Ρολόγια”, όπου υπάρχει ένα δέλτα 20% μεταξύ των δύο τμημάτων πελατών: 34% έναντι 14% στην περιποίηση δέρματος και 25% έναντι 5% για Kοσμήματα & Ρολόγια, το 36% των αγοραστών πολυτελείας αγοράζουν αλκοόλ, το οποίο είναι 10% υψηλότερο από άλλους αγοραστές.

Σύμφωνα με το m1nd-set, υπάρχει σαφώς μεγαλύτερη επιθυμία και αναζήτηση για διαφοροποίηση και αποκλειστικότητα στις αγορές λιανικής ταξιδιού μεταξύ των αγοραστών πολυτελείας σε σύγκριση με τους αγοραστές μη πολυτελών προϊόντων.

Πάνω από τα 2/3 των αγοραστών πολυτελείας λένε ότι θέλουν να αγοράσουν κάτι διαφορετικό από αυτό που αγοράζουν συνήθως, που είναι 16% περισσότερο από ό,τι μεταξύ των αγοραστών που δεν είναι πολυτελή.

Άλλα κριτήρια οδηγού αγοράς, όπου μπορούν να φανούν σημαντικές διαφορές μεταξύ αγοραστών πολυτελείας και μη, περιλαμβάνουν αγορές προορισμού, μη διαθέσιμο προϊόν στη χώρα καταγωγής τους, εξοικείωση με την επωνυμία και αποκλειστικότητες στο travel retail.

Το ποσοστό των αγοραστών πολυτελείας που αγοράζουν αποκλειστικά είδη στα καταστήματα Duty Free είναι 31% υψηλότερο από ό,τι μεταξύ των αγοραστών μη πολυτελών, σύμφωνα με τη m1nd-set.

Η έρευνα δείχνει επίσης μια σημαντική διαφορά μεταξύ της τάσης των αγοραστών πολυτελείας και μη να αγοράζουν προϊόντα για πρώτη φορά ή προϊόντα σε προσφορά: 20% υψηλότερα για αγορές για πρώτη φορά και 16% υψηλότερα για προϊόντα σε προσφορά.

Ο ιδιοκτήτης και διευθύνων σύμβουλος του m1nd-set δρ. Peter Mohn είπε:

“Οι αγοραστές πολυτελείας δεν είναι μόνο ελκυστικό πελατειακό κομμάτι λόγω της μέσης δαπάνης τους, αλλά και λόγω της τάσης τους να επισκέπτονται και να ψωνίζουν στο κατάστημα. Έχουν μεγαλύτερη τάση να επισκέπτονται τα καταστήματα και να αγοράζουν επιτόπου. Περισσότεροι από 4 στους 10 αγοραστές πολυτελείας που επισκέπτονται τα καταστήματα ταξιδιωτικής λιανικής πραγματοποιούν πραγματικά μια αγορά. Αυτό είναι υπερδιπλάσιο από το ποσοστό μεταξύ των μη πολυτελών αγοραστών”.

“Βλέπουμε μια σημαντική διαφορά στη συμπεριφορά μεταξύ πολυτελών και μη πολυτελών αγοραστών όταν εξετάζουμε πώς επηρεάζονται να αγοράσουν σε travel retail. Περισσότεροι από 8 στους 10 αγοραστές πολυτελείας λένε ότι η αλληλεπίδραση με το προσωπικό πωλήσεων επηρέασε την απόφασή τους για αγορά, η οποία είναι 9% υψηλότερη από ό,τι μεταξύ των αγοραστών μη πολυτελών προϊόντων. Η διαφορά είναι επίσης σημαντική με τους βασικούς ηγέτες κοινής γνώμης στα Social Media. Το 85% των αγοραστών πολυτελείας λένε ότι επηρεάζονται από τους KOLs (Key Opinion Leaders) που ακολουθούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή τις υπηρεσίες live streming, 15% υψηλότερα από ό,τι μεταξύ των μη πολυτελών αγοραστών”.

“Η διαφορά είναι ακόμη μεγαλύτερη για τη βιωσιμότητα και την κοινωνική ευθύνη”, πρόσθεσε ο Mohn. “Περισσότεροι από 7 στους 10 αγοραστές πολυτελείας στην ταξιδιωτική λιανική λένε ότι θα άλλαζαν brand και θα επέλεγαν μια εναλλακτική μάρκα λόγω της δέσμευσης μιας μάρκας σε κοινωνικούς, πολιτικούς ή περιβαλλοντικούς λόγους. Αυτό είναι 21% υψηλότερο από ό,τι μεταξύ των μη πολυτελών αγοραστών. Η βιώσιμη πολυτέλεια, μέσω της αυξανόμενης κατηγορίας μεταχειρισμένωνπολυτελών ειδών, είναι ακόμα σχετικά πρόσφατη στο λιανικό ταξιδιωτικό εμπόριο, αλλά αναμένουμε ότι θα αυξηθεί σημαντικά τους επόμενους μήνες και χρόνια. Οι έμποροι λιανικής στον τομέα του travel retail θα πρέπει αναπόφευκτα να ‘αγκαλιάσουν’ την ταχέως αναδυόμενη τάση και να εξυπηρετήσουν αυτήν την αυξανόμενη ζήτηση”, κατέληξε ο Mohn.