Σύνταξη: tourismtoday.gr

Οι επαγγελματίες ταξιδιώτες εμπιστεύονται τη χρήση chatbots που βασίζονται σε τεχνητή νοημοσύνη (AI), όπως αποκάλυψε η μελέτη “Business Travel: A Matter for the Boss” της Γερμανικής Ταξιδιωτικής Ένωσης (DRV).

Το 25% χρησιμοποιεί ήδη αυτούς τους τεχνικούς βοηθούς στα εταιρικά ταξίδια για εναλλακτικές επιλογές. Ετσι, σε περίπτωση απρόβλεπτων γεγονότων, έχουν τη δυνατότητα να αναλάβουν τον έλεγχο.

Αν και αυτά τα έξυπνα εργαλεία μπορούν να αντικαταστήσουν μόνο εν μέρει τους ανθρώπινους ταξιδιωτικούς συμβούλους, προσφέρουν πρακτική υποστήριξη σε διάφορους τομείς.

  • Στο 3% είναι οι επαγγελματίες ταξιδιώτες που αντιτίθεται στη χρήση τεχνητής νοημοσύνης στις συμβουλές.
  • Το 10% βλέπει τα ταξιδιωτικά chatbots ως απλή προσθήκη.
  • Αν και ένας στους τρεις πιστεύει ότι τα chatbots και παρόμοιες τεχνολογίες παρέχουν συμβουλές ισοδύναμες με αυτές από έναν άνθρωπο, το 29% προτιμά να τα χρησιμοποιεί.
  • Τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης προτιμούν -περισσότερο από το μέσο όρο- άτομα κάτω των 40 ετών (36%) και οι γυναίκες (37%).

Οι επαγγελματίες ταξιδιώτες βασίζονται ήδη σε AI chatbots για διάφορες εργασίες. Κορυφαία προτεραιότητα είναι η παρουσίαση ταξιδιωτικών επιλογών σε περίπτωση απροσδόκητων γεγονότων όπως απεργίες, καταιγίδες ή ακυρώσεις.

  • Το 51% μπορεί να φανταστεί τη χρήση των συστάσεων του ταξιδιωτικού chatbot σε τέτοιες καταστάσεις.
  • Το 48% χρησιμοποιεί την τεχνολογία για διοικητικές εργασίες, όπως η αίτηση αντιγράφων τιμολογίων.
  • Σχεδόν άλλοι τόσοι (46%) εμπιστεύονται τις προτάσεις AI για την επιλογή κατάλληλων πτήσεων και ξενοδοχείων.
  • Περισσότεροι από ένας στους τρεις είναι ανοιχτοί στο να αναθέσουν τη δημιουργία ταξιδιωτικών προσφορών ή την εκ νέου κράτηση σε ένα chatbot.

Πολλά τα πλεονεκτήματα της τεχνολογίας

Στα επαγγελματικά ταξίδια, η τεχνολογία προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα, με την ταχύτητα να είναι το κυριότερο.

Περισσότεροι από τους μισούς θεωρούν ότι ο αποτελεσματικός προγραμματισμός ταξιδιών, οι ενημερώσεις σε πραγματικό χρόνο για καθυστερήσεις πτήσεων και η διαθεσιμότητα όλο το εικοσιτετράωρο είναι τα σημαντικότερα οφέλη των chatbots.

Σε έναν ταχέως εξελισσόμενο επιχειρηματικό κόσμο, οι ταξιδιώτες δεν θέλουν να περιμένουν πολύ για ανατροφοδότηση από τις πλατφόρμες κρατήσεων.
Προτιμούν να ενημερώνονται άμεσα για αλλαγές στην πύλη του αεροδρομίου ή για καθυστερήσεις, απαλλάσσοντάς τους από περιττό άγχος.

Επιπλέον, το 43% ελπίζει σε άμεση υποστήριξη για προβλήματα όπως ακυρώσεις πτήσεων ή τρένων, παρέχοντάς τους ευκολία.

Ωστόσο, η ταχύτητα δεν είναι το μόνο πλεονέκτημα. Πολλοί επαγγελματίες ταξιδιώτες εκτιμούν επίσης την ευφυΐα της τεχνολογίας, η οποία μπορεί να προσφέρει πολύτιμες πληροφορίες από μεγάλες ποσότητες δεδομένων.

  • Για το 45%, το πλεονέκτημα έγκειται στη λήψη εξατομικευμένων συστάσεων που βασίζονται στην ανάλυση προηγούμενων ταξιδιών και προτιμήσεων.
  • Επιπλέον, το 40% εμπιστεύεται την τεχνητή νοημοσύνη για τη βελτιστοποίηση των ταξιδιωτικών διαδρομών, εξοικονομώντας χρόνο και χρήματα.

Τα οφέλη της τεχνητής νοημοσύνης

Τα οφέλη της τεχνητής νοημοσύνης δεν περιορίζονται στις άμεσες αλληλεπιδράσεις με τους πελάτες.

Τα γραφεία που διοργανώνουν εταιρικά ταξίδια αξιοποιούν επί του παρόντος την τεχνολογία για την επεξεργασία και διασφάλιση της συνέπειας μεγάλου όγκου δεδομένων, την σύγκριση και αποτελεσματική διαχείριση των καναλιών επικοινωνίας μέσω τηλεφώνου, ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή συνομιλίας.

Αυτές οι δυνατότητες συμβάλλουν σε ταχύτερες και βελτιωμένες διαδικασίες κρατήσεων για τους επαγγελματίες ταξιδιώτες.

Η τεχνητή νοημοσύνη έχει γίνει απαραίτητο εργαλείο για τη συλλογή δεδομένων, ιδίως για τη διαχείριση των ταξιδιωτικών εξόδων.

Παρά τα πολυάριθμα πλεονεκτήματα, δεν βλέπουν θετικά την τεχνητή νοημοσύνη και τα chatbots για ταξίδια.

  • Το 48% ανησυχεί για πιθανά τεχνικά ζητήματα ή αποτυχίες συνδεσιμότητας.
  • Περίπου το 45% τρέφει ανησυχίες σχετικά με την ασφάλεια των δεδομένων και την πιθανή χειραγώγηση από εγκληματίες του κυβερνοχώρου.

Ωστόσο, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι ο κλάδος αντιμετωπίζει αυτές τις ανησυχίες παρέχοντας ασφάλεια και αξιοπιστία στα AI chatbots και δίνουν ένα αίσθημα ασφάλειας και εμπιστοσύνης στην τεχνολογία.