Η ετήσια έκθεση οικονομικών αεροδρομίων και οι βασικοί δείκτες απόδοσης δείχνουν τον σημαντικό ρόλο που διαδραματίζει η αεροπορική βιομηχανία στην προώθηση της παγκόσμιας οικονομικής ευημερίας.

Η έκθεση Economics Report και οι βασικοί δείκτες απόδοσης περιλαμβάνουν βασικά χρηματοοικονομικά δεδομένα σχετικά με τις εξελίξεις στην επιχείρηση αεροδρομίων για το οικονομικό έτος 2018.

Παρέχουν ένα στιγμιότυπο μιας υγιούς και παγκοσμίως κερδοφόρας βιομηχανίας πριν από την εμφάνιση της πανδημίας COVID-19 και χρησιμεύουν ως ένδειξη για το πόσο κρίσιμη θα είναι μια δίκαιη, ισορροπημένη και δίκαιη ανάκαμψη από την πανδημία για την αεροπορία και την παγκόσμια οικονομία.

«Η επιδημία COVID-19 είχε ως αποτέλεσμα μια άνευ προηγουμένου και δραματική μείωση των αεροπορικών ταξιδιών φέτος», δήλωσε η Γενική Διευθύντρια της ACI World Angela Gittens . «Η παραγωγή εσόδων και η ανάπτυξη των αεροδρομίων συνδέονται άμεσα με τα επίπεδα κυκλοφορίας και η παγκόσμια αεροπορική βιομηχανία αναμένεται να χάσει 76 δισεκατομμύρια δολάρια το 2020.

«Η Έκθεση Οικονομικών δείχνει την τεράστια αξία που προσφέρει μια υγιής και επιτυχημένη βιομηχανία αεροδρομίων στην παγκόσμια οικονομία και δείχνει γιατί η βοήθεια και η ανακούφιση χρειάζονται για τον τομέα ώστε να διασφαλίσει ουσιαστικές λειτουργίες και να προστατεύσει εκατομμύρια θέσεις εργασίας.

«Τα αεροδρόμια αντιμετωπίζουν δύσκολες προοπτικές αυτήν τη στιγμή επειδή ένα σημαντικό ποσοστό του κόστους των αεροδρομίων –ιδίως το κόστος κεφαλαίου– είναι σταθερό, αφήνοντας λιγότερο από ένα μαξιλάρι κατά τη διάρκεια της ύφεσης, ειδικά ένα από αυτό το πρωτοφανές μέγεθος.

«Καθώς ένα σημαντικό μέρος των εσόδων από τα αεροδρόμια πηγαίνει για τη χρηματοδότηση της απαραίτητης ανάπτυξης χωρητικότητας μόλις ξεκινήσει η λειτουργία των επιχειρήσεων, οποιαδήποτε μείωση των εσόδων μπορεί να έχει δραματικό αντίκτυπο στην ανάπτυξη των αεροδρομίων και με τη σειρά του στην αεροπορική επιχείρηση.

«Αυτό συμβαίνει επειδή η αεροπορία είναι ένα αλληλένδετο και διασυνδεδεμένο οικοσύστημα και, για να παραμείνει επιπλέον, θα χρειαστεί μια συντονισμένη και στρατηγική απάντηση για να ξεπεραστούν οι απροσδόκητες δυσκολίες και να επιστρέψουν στην τροχιά το συντομότερο δυνατό».

Η έκθεση οικονομικών της ACI διαπίστωσε ότι τα παγκόσμια έσοδα του κλάδου αυξήθηκαν κατά 4,3% φθάνοντας τα 178,2 δισεκατομμύρια δολάρια το 2018, αλλά τα έσοδα ανά επιβάτη μειώθηκαν κατά 1,7%.

Η κατανομή των παγκόσμιων εσόδων ήταν:

• Αεροναυτικά έσοδα: 55,9%
• Μη αεροναυτικά έσοδα: 39,2%
• Μη λειτουργικά έσοδα: 4,9%.

Τα συνολικά έσοδα αεροδρομίου ανά επιβάτη ήταν 17,95 $, από τα οποία τα αεροναυτικά έσοδα αντιστοιχούσαν σε 10,03 $ και τα μη αεροναυτικά έσοδα 7,03 $ (το υπόλοιπο είναι μη λειτουργικά έσοδα). Σημαντικά, το συνολικό κόστος ανά επιβάτη ήταν 13,76 $, δείχνοντας περαιτέρω τη σημασία της ανάπτυξης πηγών μη αεροναυτικών εσόδων για την ενίσχυση των εσόδων που συλλέχθηκαν από αεροναυτικές δραστηριότητες.

Τα έσοδα από τα αεροδρόμια αυξήθηκαν λιγότερο από την κυκλοφορία και η μείωση των εσόδων αεροναυτικών και μη αεροναυτικών σε επίπεδο ανά επιβάτη 2,3% και 2,2% αντίστοιχα αντικατοπτρίζει τις διαφορετικές δυνάμεις της αγοράς που διαμορφώνουν τις τιμές των αεροδρομίων.

Τα αερολιμενικά τέλη και οι περιορισμοί χωρητικότητας απαιτούν ευέλικτες λύσεις που απομακρύνονται από αυστηρές μορφές ρύθμισης των τιμών, δεδομένου ότι οι μακροπρόθεσμες προβλέψεις για την παγκόσμια ζήτηση αεροπορικών υπηρεσιών εξακολουθούν να δείχνουν τις δυνατότητες ανάπτυξης.

Οι δημοσιεύσεις περιλαμβάνουν ολοκληρωμένα δεδομένα από δείγμα περισσότερων από 900 εμπορικών αερολιμένων με αναλυτικές αναλύσεις της ζήτησης αεροπορικών μεταφορών, των εσόδων και των δαπανών των αεροδρομίων.

Οι κύριοι μοχλοί των αεροναυτικών και εμπορικών εσόδων και οι πηγές του κόστους του αεροδρομίου, αναλύονται με την πάροδο του χρόνου και σε διάφορες διαστάσεις.

Στιγμιότυπο βασικών γεγονότων της βιομηχανίας για το οικονομικό έτος 2018:

• Η παγκόσμια βιομηχανία των εσόδων της ανάπτυξης από έτος σε έτος (2018/2017): 4,3%
• Η παγκόσμια βιομηχανία των εσόδων: US $ 178 200 000 000
• Έσοδα ανά αύξηση της επιβατικής κίνησης από έτος σε έτος (2018/2017): -1,7%
• Διανομή των παγκόσμιων εσόδων : αεροναυτική (55,9%), μη αεροναυτικά (39,2%) και μη-λειτουργίας (4,9%)
• Παγκόσμια αεροδρόμιο έσοδα ανά επιβάτη: US $ 17.95
• Παγκόσμια αεροναυτικών έσοδα ανά επιβάτη: US $ 10.03
• Παγκόσμια μη αεροναυτικά έσοδα ανά επιβάτη: ΗΠΑ $ 7,03
• Συνολικό κόστος ανά επιβάτη: US $ 13.76
• Αναλογία του αεροσκάφους που σχετίζονται με επιβάτη που σχετίζονται με χρεώσεις: 38:62
• Διανομή μη αεροναυτικών εσόδων από βασικές πηγές: παραχωρήσεις λιανικής (28,9%), χώρο στάθμευσης αυτοκινήτων (20,4%) και της ιδιοκτησίας εισόδημα και ενοικίαση ακινήτων (14,9%)
• Τα λειτουργικά έξοδα στην πρωτεύουσα κοστίζει αναλογία: το 65,9% στο 34,1%
• Ο μεγαλύτερος κατηγορίες λειτουργικών δαπανών: δαπάνες προσωπικού (33,9%) και των συμβατικών υπηρεσιών (24,9%) • Παγκόσμια χρέους προς EBITDA αναλογία: 4,48
• Παγκόσμια απόδοση του επενδεδυμένου κεφαλαίου (ROIC ): 7,1%.