Σύνταξη tourismtoday.gr

Στα τέλη Νοεμβρίου θα συμπληρωθεί ένας χρόνος από τότε που το OpenAI κυκλοφόρησε το ChatGPT.

Στους μήνες που πέρασαν, η εξεύρεση του τρόπου χρήσης της τεχνολογίας μεγάλων γλωσσικών μοντέλων πίσω από αυτήν και άλλων παραγωγικών εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης έχει γίνει κορυφαία προτεραιότητα για εταιρείες όλων των τύπων και μεγεθών σε κάθε κλάδο.

Στα ταξίδια, το θέμα απέκτησε δυναμική τον Ιανουάριο και στη συνέχεια με ταχεία διαδοχή αρκετές εταιρείες -συμπεριλαμβανομένων των Trip.com, Expedia, Kayak– άρχισαν να κυκλοφορούν εργαλεία που βασίζονται σε γενετική τεχνητή νοημοσύνη.

Τώρα, αρκετούς μήνες μετά η συζήτηση πλαισιώνεται γύρω από κινδύνους όσο και ευκαιρίες.

Τις απόψεις τους για ότι τους απασχολεί με τη γενετική τεχνητή νοημοσύνη, αλλά και ότι τους ενθουσιάζει για τις δυνατότητες της, μοιράστηκαν οι ειδικοί του κλάδου στο WiT Singapore.
Συντονιστής ήταν ο Darrell Chan, γενικός σύμβουλος της Airbnb σε Ασία-Ειρηνικό (APAC) και συμμετείχαν στελέχη από Expedia Group, Wego, Travelport και Google.

Ανησυχίες για το απόρρητο

«Ανησυχώ για το απόρρητο, είπε ο Tom Kershaw, επικεφαλής προϊόντων και τεχνολογίας στο Travelport.

Το είδος των δεδομένων με το οποίο ασχολούμαστε στον κλάδο μας είναι εξαιρετικά ευαίσθητο.
Γνωρίζουμε αριθμούς διαβατηρίων και κάθε είδους σημαντικές, ευαίσθητες πληροφορίες. ο να βεβαιωθεί ότι οι πληροφορίες προστατεύονται, αλλά εξακολουθεί να επιτρέπει το απρόσκοπτο check-in είναι μια πολύ δύσκολη ισορροπία.»

Ο Tom Kershaw είπε επίσης ότι τα σιλό δεδομένων –ένας παραδοσιακός μηχανισμός για την προστασία ευαίσθητων πληροφοριών στα ταξίδια– είναι «ο εχθρός της τεχνητής νοημοσύνης».
Επομένως η βιομηχανία πρέπει να βρει έναν τρόπο να προστατεύει τα δεδομένα, επιτρέποντάς τους όμως να είναι προσβάσιμα σε όλα τα συστήματα.

«Εξυπνος πράκτορας» και παραισθήσεις

Ένας τρόπος με τον οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί αυτή η τεχνολογία στα ταξίδια είναι ως «έξυπνος πράκτορας», ικανός να λαμβάνει αποφάσεις και κρατήσεις για λογαριασμό ενός χρήστη με γνώμονα τη βαθιά κατανόηση των προτιμήσεων και των αναγκών του χρήστη.

Όμως, ρώτησε ο Ross Veitch, συνιδρυτής της Wego, τι θα συμβεί αν αυτός ο πράκτορας κάνει λάθος;

«Ποιος ευθύνεται όταν χαλάει; Είναι ο πελάτης που δεν έδινε αρκετή προσοχή, το άτομο που ανέπτυξε τον πράκτορα στην αρχή;» είπε.

Η ακρίβεια και ο κίνδυνος παραισθήσεων αποτελούν επίσης βασικές ανησυχίες σχετικά με τις απαντήσεις που δημιουργούνται από μεγάλα γλωσσικά μοντέλα.

Για παράδειγμα, ο Ross Veitch είπε ότι όταν χρησιμοποιεί τη γενετική τεχνητή νοημοσύνη για περιγραφές ξενοδοχείων, η εταιρεία του ανακάλυψε ότι για ακίνητα που δεν έχουν πολλές πληροφορίες δημόσιας πρόσβασης, το σύστημα «απλώς θα φτιάξει πράγματα».

Μια άλλη ανησυχία, που είναι δυνητικά πιο επικίνδυνη από τις παραισθήσεις, είναι η μεροληψία στα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα.

Η Karen Bolda ανώτερη αντιπρόεδρος προϊόντων και τεχνολογίας του Expedia Group, δήλωσε ότι η εταιρεία της έχει μια επιτροπή διακυβέρνησης που είναι επιφορτισμένη με την αξιολόγηση της χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης για να διασφαλίσει ότι ευθυγραμμίζεται με τις αξίες της.

«Το ένα είναι η δικαιοσύνη -η πρόληψη των άδικων προκαταλήψεων – και μετά υπάρχει, φυσικά, η ιδιωτικότητα και η διαφάνεια, είπε.

Καταλαβαίνουμε τι κάνει αυτό το μοντέλο και γιατί το κάνει; Και είμαστε διαφανείς τόσο με τους ταξιδιώτες μας όσο και με τους B2B συνεργάτες μας σχετικά με τον αντίκτυπο αυτού;».

Εκτός από τις πολιτικές και τις κατευθυντήριες γραμμές που ενδέχεται να αναπτύξουν οι ταξιδιωτικές εταιρείες εσωτερικά, χώρες σε όλο τον κόσμο σχεδιάζουν και εφαρμόζουν νομοθεσία για τη διακυβέρνηση της τεχνητής νοημοσύνης.

Ο Gianni Marostica, διευθύνων σύμβουλος της Google για την παγκόσμια επιχειρηματική ανάπτυξη και συνεργασίες για ταξίδια, δήλωσε ότι η ρύθμιση είναι και δικαιολογημένη και απαραίτητη.

«Το εξισώνω με τη βιωσιμότητα αν το κάνουμε σωστά, ο κόσμος θα είναι ένα πολύ καλύτερο μέρος, υπογράμμισε.

Έτσι, είναι προς το συμφέρον όλων μας να κάνουμε καλύτερη δουλειά, καθώς και η συνεργασία με κυβερνήσεις και ρυθμιστικές αρχές να είναι κρίσιμης σημασίας».

Ποιες είναι οι θετικές δυνατότητες του ChatGPT στα ταξίδια

Μαζί με τη συζήτηση για τους κινδύνους, οι ειδικοί εξέφρασαν επίσης αισιοδοξία για τον θετικό αντίκτυπο που μπορεί να έχει η τεχνητή νοημοσύνη στον ταξιδιωτικό κλάδο, τόσο για τους ταξιδιώτες όσο και για τις εταιρείες.

«Το πρωταρχικό μου ενδιαφέρον για την τεχνητή νοημοσύνη είναι να φέρω επανάσταση στα συστήματα back-end, τόνισε ο Tom Kershaw.

Όλοι μιλάμε για κατάστημα – βρείτε τη φθηνότερη τιμή. Στο τέλος, πρόκειται για σέρβις. Πώς μπορείτε να κάνετε αυτόματα αλλαγές στα δρομολόγια; Πώς μπορείτε να κάνετε επανακράτηση αυτόματα; Είναι τα συστήματα back-end που έχουν σημασία. Κάνει την αναζήτηση αποτελεσματική και χρησιμοποιεί αποτελεσματικά όλα τα δεδομένα που έχουμε.
Μπορείτε να έχετε ένα “κομψό” μπροστινό μέρος, αλλά αν αυτό με το οποίο μιλάει δεν καταλαβαίνει τι συμβαίνει, δεν πρόκειται να πάμε μακριά».

Από την πλευρά του ο Ross Veitch επισήμανε ότι η Wego εργάζεται με την τεχνητή νοημοσύνη για αρκετό καιρό, αλλά η κυκλοφορία του ChatGPT ήταν ένα «πραγματικό σημείο καμπής».
Τώρα η εταιρεία του κατασκευάζει ένα βοηθητικό εργαλείο «έξυπνου πράκτορα» που θα ενσωματωθεί στην εφαρμογή της για κινητά.

Όπως τόνισε «η ιδέα είναι να ενισχύσουμε την πλούσια διεπαφή που έχουμε ήδη δημιουργήσει, για να την προσθέσουμε με δυνατότητες φωνής, φυσικής γλώσσας.

Η φιλοδοξία είναι να μπορέσουμε να αλληλεπιδράσουμε μαζί του με τον ίδιο τρόπο που θα κάνατε με έναν πραγματικά έμπειρο ταξιδιωτικό πράκτορα, με τον πλούτο του Wego UI που έχουμε ήδη δημιουργήσει».

Την συζήτηση απασχόλησαν και οι ευκαιρίες για την παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη όσον αφορά στην αποτελεσματικότητα στα επαγγελματικά ταξίδια.
Στόχος είναι να βελτιώσει τις προβλέψεις και άλλες εσωτερικές λειτουργίες σε ταξιδιωτικές εταιρείες και να επιταχύνει τις δυνατότητες των νεοεισερχομένων σε έναν κλάδο που παραδοσιακά ήταν πολύ κλειστός.

Σύμφωνα με τον Tom Kershaw «τώρα μπορούμε να αντιστρέψουμε τα συστήματα και να πειραματιστούμε με πράγματα με πολύ λίγη τριβή. Έτσι, ενθαρρύνω όλους να το κάνουν αυτό και να αρχίσουμε να αλλάζουμε τον τρόπο που σκεφτόμαστε την ταξιδιωτική βιομηχανία».