Σήμερα, οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους ( LCC) καλύπτουν το 32% της παγκόσμιας αγοράς αερομεταφορών, με πάνω από 40% στην Ευρώπη και 36% στη Λατινική Αμερική σε σύγκριση με τους μεταφορείς πλήρους υπηρεσίας.

Η Southwest Airlines εισήγαγε για πρώτη φορά την ιδέα χαμηλού κόστους στις αρχές της δεκαετίας του ’70. Από τότε μέχρι σήμερα “έχει μπει πολύ νερό στο αυλάκι”. Εταιρείες όπως η Ryanair, η EasyJet και άλλες αντιγράφουν και τροποποιούν το επιχειρηματικό μοντέλο της Southwest με την πάροδο του χρόνου. Και τώρα οι LCC ανταγωνίζονται με τις παλαιές αεροπορικές εταιρείες.

Τα κύρια κανάλια διανομής χαμηλού κόστους

Από τις αρχές του 21ου αιώνα, οι αεροπορικές εταιρίες δεν είχαν αλλάξει πολύ στη διανομή τους. Οι κυριότεροι αερομεταφορείς του προϋπολογισμού έχουν ξεπεράσει τις εγχώριες αγορές τους, προσπαθώντας να δημιουργήσουν νέα κανάλια έμμεσης διανομής.
Από τις αρχές του 2010, οι αεροπορικές εταιρείες του προϋπολογισμού άρχισαν να διευθετούν ή να ανανεώνουν συμφωνίες με τα GDS.

Έτσι, η Travelport, η Sabre και η Amadeus άρχισαν να διανέμουν τα εισιτήρια τους σε ηλεκτρονικά πρακτορεία ταξιδίων. Ο κατάλογος των NDC της ΙΑΤΑ περιλαμβάνει επίσης αρκετούς LCC, αποδεικνύοντας τη σημασία της πλούσιας διανομής περιεχομένου για τον τομέα χαμηλού κόστους.

Παρόλο που ήταν σχεδόν αδύνατο για τα online ταξιδιωτικά γραφεία (OTA) και τους μηχανισμούς μετάβασης να προσφέρουν απογραφή των αεροπορικών εταιρειών, ορισμένες μάρκες κατάφεραν να το πράξουν.

Τέσσερις τύποι καναλιών διανομής LCC

Τα κανάλια διανομής για αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους μπορούν να χωριστούν σε τέσσερις τύπους.

  • Άμεση σύνδεση, μέσα από τις δικές τους ιστοσελίδες.
  • Παγκόσμια Συστήματα Διανομής, όπως το Travelport και το Amadeus που προσφέρουν υπηρεσίες προσαρμοσμένες στις χαμηλού κόστους ανάγκες.
  • Το κανάλι NDC της ΙΑΤΑ. Ορισμένοι μεταφορείς χαμηλού κόστους ήταν οι πρώτοι που υιοθέτησαν το NDC και παρείχαν XML API για OTAs και TMCs για να συνδεθούν.
  • Low cost ελεγκτές και συγκεντρωτές χαμηλού κόστους. Πριν από δύο χρόνια, οι πάροχοι τεχνολογίας (συμπεριλαμβανομένων των παγκόσμιων συστημάτων διανομής) επικεντρώθηκαν στην ανάπτυξη αποκλειστικών πηγών για τα ταξιδιωτικά πρακτορεία πτήσεων χαμηλού κόστους και πλήρους εξυπηρέτησης μέσω ενός καναλιού.

Οnline ταξιδιωτικά γραφεία

Η Momondo.com είναι ένας δικτυακός τόπος της Δανίας που διανέμει εισιτήρια της Ryanair, της Wizz Air, της WestJet, της Spirit Airlines, της Norwegian Air Shuttle, της Southwest Airlines μέσω της πλατφόρμας.

Το Kiwi.com είναι ένα online ταξιδιωτικό πρακτορείο της Τσεχίας που συνεργάζεται με τις εταιρείες Southwest Airlines, Spirit Airlines, Ryanair, Transavia Airlines, EasyJet και Wizz Air.

Η Travelfusion.com, ένας ηλεκτρονικός συγκεντρωτής δεδομένων ταξιδιών με έδρα το Λονδίνο, είναι μια πλατφόρμα άμεσης διανομής πιστοποιημένη από το NDC της IATA. Η Travelfusion συνεργάζεται με φορείς όπως οι Eurowings, Flybe και Spirit Airlines.