Σύνταξη: tourismtoday.gr

Απλούστερο καθεστώς δοκιμών COVID-19, προσιτό και ανταγωνιστικό κόστος αεροδρομίου και βιωσιμότητα. Αυτά είναι τα κλειδιά για την αποκατάσταση της αεροπορίας του Ηνωμένου Βασιλείου, σύμφωνα με την Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών (IATA).

Μιλώντας στο UK Aviation Club, ο Γενικός Διευθυντής της IATA Willie Walsh τόνισε την αξία των προσωπικών συναντήσεων και την επιθυμία των ταξιδιωτών να πετάξουν ξανά.
Όπως υπογράμμισε περιορίζοντας τα ταξίδια και επιμένοντας με δαπανηρές δοκιμές PCR, το Ηνωμένο Βασίλειο δεν κατάφερε να αξιοποιήσει την πρόωρη έναρξη των εμβολιασμών. Και οπισθοχώρησε πίσω από τις χώρες την ΕΕ.

«Όσον αφορά στην καθημερινή ζωή, το Ηνωμένο Βασίλειο είναι πολύ πιο ρεαλιστικό στη διαχείριση του COVID-19 από πολλά άλλα κράτη, δήλωσε ο Willie Walsh.

Αλλά η προσέγγισή του στα ταξίδια εξακολουθεί να επικεντρώνεται σε περιορισμούς που δεν μπορούν να δικαιολογηθούν με βάση τον κίνδυνο.

Κατά την περίοδο από τον Φεβρουάριο έως τον Αύγουστο, το ποσοστό θετικής εξέτασης PCR των επιβατών που έφτασαν στο Ηνωμένο Βασίλειο ήταν 1%. Και το ποσοστό θετικότητας από τη δοκιμή του γενικού πληθυσμού ήταν 7%.

Μπορούμε λοιπόν με βεβαιότητα να πούμε ότι τα ταξίδια δεν αυξάνουν τον κίνδυνο COVID-19 του Ηνωμένου Βασιλείου».

Τα εμπόδια που εξακολουθούν να υπάρχουν

Ενώ χαιρέτισε τη μείωση του αριθμού των χωρών της «κόκκινης λίστας» προειδοποίησε ότι εξακολουθούν να υπάρχουν προβλήματα. Κυρίως με τη νέα δοκιμή αντιγόνου μετά την άφιξη.

Το Ηνωμένο Βασίλειο βασίζεται σε ένα κλειστό σύστημα ιδιωτικών παρόχων δοκιμών. Οι τιμές παραμένουν υψηλές σε σύγκριση με τις άλλες επιλογές.

Οι έλεγχοι εγγράφων COVID-19 έχουν επίσης προσδιοριστεί ως εμπόδιο στις μετακινήσεις.

Το Ηνωμένο Βασίλειο πρέπει να ηγηθεί με αυτοματοποιημένες ψηφιακές λύσεις για να απομακρύνει το βάρος από τις αεροπορικές εταιρείες.

«Οι χειροκίνητοι έλεγχοι με έγγραφα από τις αεροπορικές εταιρείες δεν είναι βιώσιμοι, είπε ο επικεφαλής της IATA.
Πρέπει να αυτοματοποιήσετε τη διαδικασία. Oι αεροπορικές εταιρείες δεν είναι οι συνοριοφύλακες σας».

Προσιτό, ανταγωνιστικό κόστος αεροπορικών μεταφορών

Η αργή ανάκαμψη του Ηνωμένου Βασιλείου στην αεροπορική συνδεσιμότητα κινδυνεύει να εκτροχιαστεί από τις προτεινόμενες χρεώσεις στην κύρια αεροπορική πύλη του Ηνωμένου Βασιλείου, το αεροδρόμιο Χίθροου.

Τα έγγραφα που διέρρευσαν αποκαλύπτουν ότι οι ιδιοκτήτες του αεροδρομίου Χίθροου επιδιώκουν αύξηση 90% στις χρεώσεις, προσθέτοντας περίπου 100 GBP στο κόστος των μέσων διακοπών μιας μέσης οικογένειας.

«Οι μέτοχοι του Χίθροου, απολαμβάνουν σταθερές αποδόσεις για χρόνια, επεσήμανε ο επικεφαλής της Ένωσης.

Αντί να περιμένουμε από το ταξιδιωτικό κοινό να καλύπτει υπερβολικές αποδόσεις, ήρθε η ώρα να επενδύσουν.

Όλα τα βλέμματα θα είναι στραμμένα στην CAA για να διασφαλίσουν ότι κάνουν τη δουλειά τους για την προστασία του καταναλωτή σπρώχνοντας πίσω την εξωφρενική συμπεριφορά του αεροδρομίου».

Fly net-zero

Το καθαρό μηδέν θα επιτευχθεί μέσω ενός συνδυασμού βιώσιμων καυσίμων αεροπορίας (SAF), νέας τεχνολογίας, βελτιωμένων υποδομών και λειτουργιών και, όπου δεν είναι δυνατές λύσεις εντός του τομέα, μέσω της χρήσης αντιστάθμισης και δέσμευσης άνθρακα.

«Για την αεροπορία, το καθαρό μηδέν είναι μια τολμηρή δέσμευση, είπε ο Willie Walsh.

Για την επίτευξη της χρειάζεται όλοι οι ενδιαφερόμενοι φορείς – συμπεριλαμβανομένων των κυβερνήσεων – να παίξουν τον ρόλο τους.

Όλοι μαζί μπορούμε να κάνουμε πραγματικότητα τη βιώσιμη αεροπορία. Με αυτόν τον τρόπο, θα εξασφαλίσουμε την ελευθερία να πετάμε για τις επόμενες γενιές».