Σύνταξη: tourismtoday.gr
Ο παγκόσμιος όγκος επενδύσεων σε ξενοδοχεία προβλέπεται να αυξηθεί από 15% έως 25% το 2025, ενώ τα lifestyle καταλύματα θα προσελκύουν το ενδιαφέρον, σύμφωνα με το ετήσιο Global Hotel Investment Outlook, του JLL Hotels & Hospitality Group (JLL).
Η έκθεση επισημαίνει την ανθεκτικότητα και τις δυνατότητες ανάπτυξης του κλάδου καθώς προσαρμόζεται στα εξελισσόμενα ταξιδιωτικά πρότυπα και προτιμήσεις.
Όπως υπογραμμίζει ο Zach Demuth, επικεφαλής έρευνας στο JLL “οι παγκόσμιοι επενδυτές ακινήτων προσελκύονται όλο και περισσότερο τον ξενοδοχειακό τομέα, όπως αποδεικνύεται από τα σχεδόν ιστορικά επίπεδα το 2024.
Αναμένουμε ότι αυτή η δυναμική θα συνεχιστεί καθ’ όλη τη διάρκεια του 2025. Τα ξενοδοχεία αναδεικνύονται σε προτιμώμενη κατηγορία περιουσιακών στοιχείων, λόγω των μεγάλων αποδόσεων, των ισχυρών λειτουργικών επιδόσεων και ευνοϊκή δυναμική προσφοράς.”
Ανιση ανάκαμψη στην παγκόσμια ξενοδοχειακή αγορά το 2024
- Μέχρι τον Νοέμβριο, η παγκόσμια ζήτηση ξενοδοχείων έφτασε τα 4,8 δισεκατομμύρια διανυκτερεύσεις δωματίων, 102 εκατομμύρια περισσότερες από το 2023, με αποτέλεσμα την αύξηση του RevPAR 4%.
Αν και το RevPAR αυξήθηκε σε όλες τις περιοχές, η απόδοση παραμένει άνιση, με την Ασία-Ειρηνικό (APAC) να εξακολουθεί να υστερεί 10% σε σχέση με τα επίπεδα του 2019, ενώ η Αμερική και η Ευρώπη-Μέση Ανατολή (EMEA) έχουν ανακάμψει πλήρως. - Ο παγκόσμιος όγκος επενδύσεων σε ξενοδοχεία έφτασε τα 57,3 δισεκατομμύρια δολάρια το 2024, σημειώνοντας άνοδο 7% από το 2023, αλλά παρέμεινε 17% κάτω από τα ιστορικά επίπεδα λόγω του ιστορικά περιορισμένου όγκου χαρτοφυλακίου και της σημαντικής μείωσης του μέσου μεγέθους συναλλαγών.
Η παγκόσμια αύξηση τροφοδοτήθηκε από την ανάπτυξη σε APAC και EMEA, ενώ ο όγκος συναλλαγών στην Αμερική μειώθηκε μέτρια για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά. - Τα ιδιωτικά κεφάλαια παρέμειναν ο πιο ενεργός αγοραστής ξενοδοχείων παγκοσμίως. Αξιοσημείωτη αύξηση σημειώνουν οι ιδιώτες υψηλής καθαρής αξίας με καταπίστευμα επενδύσεων σε ακίνητα (REIT) και οι επενδυτές για πρώτη φορά σε ξενοδοχεία.
Η τάση αναμένεται να συνεχιστεί το 2025 και μετά.
Οι διασυνοριακές επενδύσεις είναι πιθανό να αυξηθούν καθώς οι επενδυτές των ΗΠΑ κεφαλαιοποιούν ένα ισχυρό δολάριο και οι πλούσιοι σε μετρητά επενδυτές της Μέσης Ανατολής προσπαθούν να αναπτύξουν κεφάλαια στην Ευρώπη και σε επιλεγμένες πόλεις της Αμερικής.
Πώς θα διαμορφωθούν φέτος οι παγκόσμιες επενδύσεις σε ξενοδοχεία
- Η JLL αναμένει ότι ο παγκόσμιος όγκος των επενδύσεων σε ξενοδοχεία θα επιταχυνθεί το 2025, πιθανώς να ξεπεράσει το 2024 κατά 15% έως 25%.
Η ανάπτυξη αυτή θα ενισχυθεί από τις επικείμενες λήξεις δανείων, τις αναβαλλόμενες κεφαλαιουχικές δαπάνες, τις λήξεις των ιδιωτικών κεφαλαίων και τη συγκράτηση του RevPAR σε ορισμένες αγορές. Η Αμερική εκτιμάται πως θα σημειώσει τη μεγαλύτερη ανάπτυξη, ακολουθούμενη από EMEA και APAC. - Οι τομείς luxury και επιλεγμένων υπηρεσιών (select-service) θα συνεχίσουν να είναι πιο ευνοημένοι και ρευστοποιημένοι το 2025, ενώ οι αστικές πόλεις και οι αγορές με υψηλά εμπόδια εισόδου αναμένεται να προσελκύσουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον των επενδυτών.
Οι ξένες επενδύσεις αναμένεται επίσης να επιταχυνθούν περαιτέρω, καθώς ορισμένοι επενδυτές επιδιώκουν να επωφεληθούν από την ενίσχυση των νομισμάτων. Οι πλούσιοι σε μετρητά επενδυτές από τη Μέση Ανατολή και οι επιλεγμένοι επενδυτές ιδιωτικών κεφαλαίων των ΗΠΑ θα είναι πιθανότατα οι πιο φιλόδοξοι, στοχεύοντας σε ποιοτικά περιουσιακά στοιχεία σε όλη την Ευρώπη και την Ασία, αντίστοιχα. - Το 2025, η επιβράδυνση της νέας προσφοράς θα ωθήσει τις ξενοδοχειακές μάρκες να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τους ισολογισμούς τους για να τροφοδοτήσουν την αύξηση των καθαρών μονάδων, έναν βασικό παράγοντα αύξησης της αξίας των μετόχων. Αναζητήστε αυξημένες συγχωνεύσεις και εξαγορές ξενοδοχειακών σημάτων και επενδύσεις ιδιωτικών κεφαλαίων σε εταιρείες διαχείρισης από τρίτους, μη παραδοσιακά εμπορικά σήματα καταλυμάτων και ξενοδοχεία στον τομέα του lifestyle.
Οι τάσεις
- Η μεγάλη συγχώνευση είναι εδώ: Τα όρια μεταξύ εργασίας και αναψυχής είναι θολά, με τα ξενοδοχεία lifestyle να αναδεικνύονται ως ο νέος «τρίτος τόπος».
Αυτή η στροφή οδηγεί την επέκταση σε επώνυμες κατοικίες και εναλλακτικά καταλύματα, καθώς τα ξενοδοχεία αξιοποιούν την αναπτυσσόμενη οικονομία εμπειρίας. - Εξέλιξη των παγκόσμιων ταξιδιών και η επιρροή των αναδυόμενων αγορών: Οι αναδυόμενες αγορές, ιδιαίτερα η Ινδία και η Σαουδική Αραβία, πρόκειται να διαδραματίσουν όλο και σημαντικότερο ρόλο στη διαμόρφωση μελλοντικών ταξιδιωτικών τάσεων, δημιουργώντας νέες ευκαιρίες για ανάπτυξη και επενδύσεις.
- Άνοδος στην υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης στον κλάδο της φιλοξενίας: Η στρατηγική εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης θα είναι ζωτικής σημασίας για τη βελτιστοποίηση των λειτουργιών του ξενοδοχείου, τη βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών και την αντιμετώπιση των συνεχιζόμενων εργασιακών προκλήσεων.