Του Χάρη Ντιγριντάκη

Λίρα εκατό για δεκάδες επενδυτές και funds αναδεικνύεται η Αττική. Η αναρρίχηση των μεγεθών του τουρισμού σε συνδυασμό με την ετήσια και όχι εποχιακή διάχυση του τουριστικού ρεύματος στην πρωτεύουσα της Ελλάδας καθιστά τον προορισμό απολύτως ελκυστικό.

Με παρακαταθήκη το εμβληματικό project του Ελληνικού η περιοχή από το Φάληρο έως το Σούνιο προκαλεί δέος αποδόσεων, αναδιαμορφώνοντας παράλληλα τον καμβά του παραλιακού μετώπου σε ένα high end προορισμό.

Στην κατεύθυνση αυτή, όλο και περισσότεροι επενδυτές στρέφονται στην ανάπτυξη ξενοδοχείων που ανήκουν στις υψηλότερες κατηγορίες, με αιχμή την αθηναϊκή Ριβιέρα, και με απώτερο στόχο να αναδειχθεί η πόλη σε προορισμό υψηλών απαιτήσεων 12 μήνες τον χρόνο.

Τα project της Grivalia

Στα μέσα Νοεμβρίου θα υποδεχτεί τους πρώτους επισκέπτες του το One & Only Aesthesis στην αθηναϊκή Ριβιέρα, το υψηλού επιπέδου resort της Grivalia Hospitality, που έρχεται να αλλάξει τους όρους του παιχνιδιού στην ελληνική φιλοξενία, συμβάλλοντας στην περαιτέρω αναβάθμιση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος και στην ενίσχυση του μεριδίου της Ελλάδας στον high-end τουρισμό.

«Το One & Only Aesthesis θέτει τη νότια Αθήνα στο ραντάρ του ταξιδιώτη που αναζητεί την πολυτέλεια.
Στόχος μας στη Grivalia είναι η ανάπτυξη ultra luxury χώρων φιλοξενίας», τόνισε στο πλαίσιο των εγκαινίων τα οποία έγιναν παρουσία του πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Grivalia Hospitality, κ. Γιώργος Χρυσικός.

Την εμπιστοσύνη της Kerzner στην Ελλάδα ανέδειξε η Αυτού Εξοχότητα Mohammed Al Shaibani, διευθύνων σύμβουλος της ICD και πρόεδρος της Kerzner International, στην εκδήλωση μίλησε ο ινδοκαναδός επενδυτής και κύριος μέτοχος της Grivallia κ. Πρεμ Γουάτσα.

Το «One & Only Aesthesis», που αναπτύχθηκε στη θέση των ιστορικών «Αστεριών Γλυφάδας» και έκανε την επίσημη πρώτη του την περασμένη Δευτέρα, είναι δυναμικότητας δυναμικότητα 127 κλειδιών και 14 ιδιωτικών κατοικιών και θα αποτελέσει το δεύτερο θέρετρο μέσα στον αστικό ιστό της Αθήνας, μετά το ιστορικό Four Seasons Astir Palace Hotel Athens.

Το νέο υπερπολυτελές beach resort της Γλυφάδας είναι, δε, το πρώτο τουριστικό συγκρότημα που θα φέρει το brand One & Only του ομίλου Kerzner International στην Ελλάδα.

Η επένδυση των 300 εκατ. ευρώ αναμένεται να συμβάλλει στην ενίσχυση του προφίλ της Ελλάδας στον χάρτη των χωρών που «εξυπηρετούν» τις high end υπηρεσίες.

Ελληνικό

Στην τοποθέτηση της αθηναϊκής Ριβιέρας σε περίοπτη θέση στον διεθνή τουριστικό χάρτη αναμένεται να συμβάλει και η ανάπτυξη των ξενοδοχείων στον χώρο του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό.

Σύμφωνα με το σχεδιασμό της Lamda, αναμένεται να αναπτυχθούν συνολικά 4 πολυτελή ξενοδοχεία την πρώτη πενταετία.

Δύο μονάδες θα δημιουργηθούν στο πλαίσιο του joint venture της Lamda με τον όμιλο της ΤΕΜΕΣ, η μία εκ των οποίων θα φέρει το brand της Mandarin (το δεύτερο στην Ελλάδα μετά από το Mandarin της Costa Navarino).

Επίκειται η ανακοίνωση ενός ακόμη διεθνούς σήματος για το ξενοδοχείο που θα κατασκευαστεί στον Πύργο μικτής χρήσης, ο οποίος θα αναπτυχθεί σε συνεργασία με την Βrook Lane, ενώ εξελίξεις αναμένονται το επόμενο χρονικό διάστημα και για το brand που θα φέρει η μονάδα που θα δημιουργηθεί στο Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα με καζίνο (Intergrated Resort Casino).

Το ξενοδοχείο της Χούντας

Με την ανάπλαση ενός ξεχωριστού τουριστικού συγκροτήματος έχει επιφορτιστεί η αμερικανική HIG, η οποία πριν από λίγες ημέρες απέκτησε από τη Eurobank έναντι 23 εκατ. ευρώ, το ξενοδοχείο της Χούντας, που αναπτύχθηκε τη δεκαετία του ’70 στην περιοχή της Αλθέας στην Αγία Μαρίνα και κατά καιρούς έχει αποτελέσει το μήλον της έριδος για πολλούς δυνάμει επενδυτές.

Στόχος του αμερικανικού fund που εμπλουτίζει σταδιακά το ξενοδοχειακό χαρτοφυλάκιό του με μονάδες στη νησιωτική και ηπειρωτική χώρα, ισχυροποιώντας τη θέση του στην Ελλάδα, είναι η ολοκλήρωση της ανάπλασης του συγκροτήματος, συμπεριλαμβανομένων τόσο των αδειοδοτήσεων, όσο και των εργασιών, σε βάθος τριετίας.

Η ανάπλαση του ξενοδοχείου της Χούντας θα σηματοδοτήσει τη λειτουργία του πρώτου ξενοδοχείου της HIG στην αθηναϊκή Ριβιέρα, έναν προορισμό που είχε βάλει από νωρίς στο στόχαστρο του το αμερικανικό fund.

Μάλιστα, επιδίωξη του fund είναι η ανάπτυξη ενός πολυτελούς resort στα πρότυπα εκείνων που λειτουργούν ήδη στο παραλιακό μέτωπο της Αττικής. Το θέρετρο θα ενταχθεί στο χαρτοφυλάκιο της ELLA Resorts, της πλατφόρμας φιλοξενίας που αποτελεί επί της ουσίας τον ξενοδοχειακό βραχίονα της HIG.

Οι εργασίες για την ανάπτυξη του ξενοδοχειακού συγκροτήματος, δυναμικότητας 360 δωματίων, που δεν λειτούργησε ποτέ, ξεκίνησαν κατά την περίοδο της δικτατορίας, ωστόσο, σταμάτησαν λίγο αργότερα χωρίς να υπάρχει ξεκάθαρη εξήγηση.

Μάλιστα, οι νεότεροι κάτοικοι της Αλθέας γνώριζαν το εγκαταλελειμμένο κτίριο και ως «ξενοδοχείο Κοσκωτά», καθώς πολύ πριν ξεσπάσει το σκάνδαλο με πρωταγωνιστή τον επιχειρηματία, το συγκεκριμένο τουριστικό συγκρότημα, που βρίσκεται σε μία έκταση 64,7 στρεμμάτων στην παραλιακή λεωφόρο Αθηνών – Σουνίου, είχε περάσει στην κατοχή του.

Το συγκρότημα που μετέπειτα «πέρασε» στη Eurobank και για πολλά χρόνια παρέμενε παροπλισμένο, εκτός από το ξενοδοχείο, περιλαμβάνει και 74 bungalows.

Η είσοδος της Dusit στην Ελλάδα

Το ντεμπούτο της στην Ελλάδα, και συγκεκριμένα στη Γλυφάδα, έκανε φέτος η Dusit Hotels and Resorts, η οποία με ορμητήριο την Αθήνα στοχεύει να αποκτήσει παρουσία στην Ευρώπη.

Η απόβαση της ταϊλανδέζικης αλυσίδας ξενοδοχείων στην αθηναϊκή Ριβιέρα σηματοδοτεί ουσιαστικά την άφιξη του brand στη Γηραιά Ήπειρο και την αναβίωση ενός ιστορικού ξενοδοχείου.

Το νέο ξενοδοχείο ήρθε με στόχο να εμπλουτίσει τις προσφερόμενες υπηρεσίες φιλοξενίας της Ελλάδας και, μεταξύ άλλων, θα διαθέτει εξωτερική πισίνα, spa και σάουνα, καθώς και χώρους εστίασης.
Σε αυτό, μάλιστα, θα φιλοξενείται το TAO restaurant, ένα εστιατόριο με ασιατική κουζίνα.

Το 5άστερο project της εταιρείας αφορά επί της ουσίας την αναβίωση του ιστορικού ξενοδοχείου John’s Hotel, που άνοιξε τις πύλες του το 1980 και έχει συνδέσει το όνομά του με την Εθνική ομάδα μπάσκετ.