Σύνταξη: tourismtoday.gr

Οι καταναλωτές επωφελούνται από ένα πιο παραδοσιακό ταξιδιωτικό οικοσύστημα το 2023, δίνοντας προτεραιότητα στα ταξίδια αναψυχής πρωτοπορώντας ανοίγοντας νέους διαδρόμους σε όλο τον κόσμο.
Αυτό αποκαλύπτει μεταξύ άλλων το Mastercard Economics Institute στην ανάλυση “Travel Industry Trends 2023”.

Η παγκόσμια κατάσταση στα ταξίδια σημαδεύεται από την αλλαγή των οικονομικών τοπίων, τις επίμονες απαιτήσεις από τους ταξιδιώτες και το άνοιγμα της ηπειρωτικής Κίνας.

Τι διαμορφώνει την προοπτική του 2023

Ενόψει ενός μεταβαλλόμενου οικονομικού τοπίου, οι προτιμήσεις μετά την πανδημία για εμπειρίες έναντι των πραγμάτων και η σταθερή ζήτηση για ταξίδια αναψυχής διαμορφώνουν την προοπτική του 2023.

Τα αρχικά καθυστερημένα επαγγελματικά ταξίδια βρήκαν τη βάση τους στο δεύτερο εξάμηνο του 2022, ειδικά σε περιοχές που έδωσαν προτεραιότητα στην επιστροφή στο γραφείο.

Με μια αβέβαιη οικονομία που προκαλεί αναταράξεις μεταξύ των αγορών, το άνοιγμα της ηπειρωτικής Κίνας αναμένεται να ενισχύσει την ανάπτυξη παγκοσμίως με συγκεντρωμένες επιπτώσεις στην Ασία-Ειρηνικό.

Τα ταξίδια αναψυχής και τα επαγγελματικά ταξίδια αυξάνονται με τον ίδιο ρυθμό

Λόγω της πολυαναμενόμενης άρσης των ταξιδιωτικών περιορισμών στην Ασία, τα παγκόσμια ταξίδια αναψυχής παραμένουν ισχυρά, με τις κρατήσεις πτήσεων να αυξάνονται περίπου κατά 31% τον Μάρτιο του 2023 σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2019.

Το δεύτερο εξάμηνο του 2022 έως τις αρχές του 2023, εταιρικές πτήσεις οι κρατήσεις έφτασαν μέχρι τις κρατήσεις πτήσεων αναψυχής που οδηγούνται από περιοχές με ισχυρή επιστροφή στην κουλτούρα του γραφείου.

Η ανάλυση δείχνει τη ζήτηση για προσωπικές συναντήσεις, με τη σημαντικότερη αύξηση των δαπανών εμπορικών ταξιδιών και ψυχαγωγίας να σημειώνεται από την Ασία-Ειρηνικό και την Ευρώπη κατά 64% και 42%, αντίστοιχα, μεταξύ Ιανουαρίου-Μαρτίου 2023.

Η επαναλειτουργία της ηπειρωτικής Κίνας ωφελεί τον παγκόσμιο τουρισμό

Η επαναλειτουργία της Κίνας μετά από αυστηρούς κανονισμούς για τον COVID έρχεται σε μια στιγμή που  θα έχει θετικό αντίκτυπο στην οικονομία της εμπειρίας, καθώς η ζήτηση για ταξίδια αυξάνεται.

Μέχρι τον Μάρτιο του 2023, οι δαπάνες για εμπειρίες ήταν στο 93% του 2019 παρά τα ελάχιστα ταξίδια πέρυσι.
Οι οικονομίες στην περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού θα μπορούσαν να είναι ωφελούμενοι από το άνοιγμα της Κίνας, δεδομένων των ισχυρών δεσμών τους με το διεθνές εμπόριο, τον τουρισμό και τη γεωγραφική εγγύτητα.

Με βάση τις εκτιμήσεις του Mastercard Economics Institute, άλλες χώρες που αναμένεται να ωφεληθούν περιλαμβάνουν τη Βόρεια Ευρώπη –Γερμανία και Γαλλία– και τη Βραζιλία. Αυτές θα μπορούσαν να δουν ώθηση από την Κίνα καθώς η οικονομία ανακάμπτει.

Οι ταξιδιώτες δημιουργούν νέους διαδρόμους

Καθώς οι ταξιδιώτες απολαμβάνουν υψηλότερα εισοδήματα και επιστρέφουν σε κάποιο επίπεδο άνεσης πριν από την πανδημία, αρχίζουν επίσης να τολμούν περισσότερο από το σπίτι τους σε νέες τοποθεσίες.

Για ταξιδιώτες από την περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού, οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Αυστραλία παραμένουν αγαπημένοι προορισμοί για ανοιξιάτικα και καλοκαιρινά ταξίδια.

Ξεκινώντας από τα τέλη του 2022, οι επισκέπτες στο Χονγκ Κονγκ άρχισαν να αυξάνονται, με τον προορισμό να μπαίνει στη λίστα με τους 10 κορυφαίους και να φτάνει στο #3 τον Φεβρουάριο του 2023.

Πολυτελείς ταξιδιωτικές εμπειρίες, σε καταλύματα υψηλών προδιαγραφών και πολυτελή ταξίδια σε μέρη προορισμούς όπως η Γαλλία και η Ιταλία, θα δελεάσουν τους Κινέζους τουρίστες που αναδύονται από ένα περιβάλλον μηδενικού Covid.

Οι τουρίστες συνεχίζουν να δίνουν προτεραιότητα στις εμπειρίες

Η προτίμηση για εμπειρίες έναντι των πραγμάτων συνεχίζεται και οι ταξιδιώτες επιδεικνύουν νέα ζήτηση για το μοναδικό.

Δυνητικά επηρεασμένοι από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και την ψυχαγωγία, οι ταξιδιώτες προσγειώνονται σε λιγότερο γνωστούς προορισμούς αναζητώντας πολιτιστική εμβάπτιση.

Από τον Μάρτιο του 2023, οι παγκόσμιες δαπάνες για εμπειρίες αυξήθηκαν κατά 65% ενώ οι δαπάνες για πράγματα αυξήθηκαν κατά 12% σε σύγκριση με το 2019.

Οι δαπάνες με γνώμονα την εμπειρία αυξάνονται σε ορισμένους διαδρόμους όπου τα lockdown πανδημίας έχουν λήξει.
Οι Κινέζοι τουρίστες που παραδοσιακά υπερβαίνουν το λιανικό εμπόριο πολυτελείας σε σύγκριση με άλλους τουρίστες θα μπορούσαν να δώσουν ώθηση στις δαπάνες αγαθών σε όλες τις αγορές.

Ολοκληρωμένη υποστήριξη σε ταξιδιώτες

Οι ταξιδιώτες θέλουν μια καλή εμπειρία από τη στιγμή που κάνουν κράτηση του αεροπορικού τους εισιτηρίου μέχρι το πρώτο τους βήμα στο νέο έδαφος.
Οι εταιρείες που κατανοούν ότι είναι σε καλύτερη θέση να δημιουργήσουν μεγαλύτερες και πιο πολύτιμες σχέσεις με τους καταναλωτές τους.

Αυτή η βασική αλλαγή στις προσδοκίες έχει ήδη αρχίσει να αλλάζει όχι μόνο τον τρόπο με τον οποίο συνεργάζονται οι εταιρείες με τους καταναλωτές τους, αλλά και τον τρόπο με τον οποίο ταξιδεύουμε.

Παρόλο που η συμπεριφορά των καταναλωτών θα συνεχίσει να μεταβάλλεται παράλληλα με το μακροοικονομικό περιβάλλον, η παροχή περισσότερων επιλογών στον τρόπο πληρωμής (όπως η εξαργύρωση πόντων για κρατήσεις) και η προσαρμογή των εμπειριών, των συστάσεων και των προσφορών είναι μόνο δύο στρατηγικές που κρατούν τον μεμονωμένο ταξιδιώτη στο επίκεντρο της αφοσίωσης.