Σύνταξη: tourismtoday.gr

Οι αεροπορικές εταιρείες από ΗΠΑ και Καναδά είχαν πέρυσι το μεγαλύτερο μερίδιο στα παγκόσμια επικουρικά έσοδα, σύμφωνα με ανάλυση των CarTrawler και IdeaWorksCompany.

Η αύξηση από τα προγράμματα συχνών επιβατών και τις δραστηριότητες που βασίζονται σε προμήθειες ήταν 37,1%, με ισχυρή άνοδο σχεδόν 15 δις δολαρίων.

Η ανάκαμψη στα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων για τις αεροπορικές εταιρείες της Ευρώπης βοήθησε την περιοχή να αντικαταστήσει την Ασία-Ειρηνικό στη δεύτερη θέση με άλμα 9,7 δις δολαρίων σε σχέση με την εκτίμηση του 2021.

Με την Διεθνή Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) να αναμένει παγκόσμια καθαρά κέρδη 4,7 δις δολαρίων για το 2023, τα παρεπόμενα έσοδα είναι ένα κρίσιμο στοιχείο για την επαναφορά της αεροπορικής βιομηχανίας στα θετικά αποτελέσματα.

Η φετινή ανάλυση περιλαμβάνει για πρώτη φορά εκτίμηση των παγκόσμιων εσόδων που παρέχονται από τα προγράμματα συχνών επιβατών και τις δραστηριότητες που βασίζονται σε προμήθειες.
Με 36 δις δολάρια, αυτό το νέο στατιστικό στοιχείο αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό μερίδιο 35% της εκτίμησης των 102,8 δις δολαρίων για τα βοηθητικά έσοδα για το 2022.

Ενοικίαση αυτοκινήτων και ξενοδοχεία στο 25% των παρεπόμενων εσόδων

«Είναι υπέροχο να βλέπουμε τα παρεπόμενα έσοδα να αυξάνονται με τόσο γρήγορο ρυθμό, εξασφαλίζοντας ότι η αεροπορική βιομηχανία επιστρέφει σε ισχυρή θέση μετά από μια σειρά δύσκολων ετών, λέει η Aileen McCormack, εμπορική διευθύντρια της, CarTrawler.

Με την ενοικίαση αυτοκινήτων και τα ξενοδοχεία να αποτελούν περίπου το 25% το καθένα των παρεπόμενων εσόδων βάσει προμήθειας, είναι ακόμη πιο σαφές ότι τα έσοδα αυτά αποτελούν βασικό παράγοντα των συνολικών εσόδων σε παγκόσμιο επίπεδο και υποστηρίζουμε τους συνεργάτες μας στη βελτιστοποίηση αυτών.

Ο κλάδος ξεπέρασε έναν απίστευτα δύσκολο αριθμό ετών και αυτό φαίνεται στα αυξημένα σε παγκόσμιο επίπεδο παρεπόμενα έσοδα που βλέπουμε».

Τα παρεπόμενα έσοδα παράγονται από δραστηριότητες και υπηρεσίες που αποφέρουν ταμειακές ροές για τις αεροπορικές εταιρείες πέραν της απλής μεταφοράς των πελατών.

Τμήμα a la carte

Αυτό το ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων περιλαμβάνει υπηρεσίες a la carte, όπως οι παραδοτέες αποσκευές και η ανάθεση θέσεων, η πώληση μιλίων τακτικών επιβατών σε συνεργάτες και καταναλωτές, καθώς και έσοδα βάσει προμηθειών – παρέχοντας περισσότερες επιλογές για τους καταναλωτές και περισσότερα έσοδα για τις αεροπορικές εταιρείες. Η IdeaWorksCompany εκτιμά ότι το τμήμα a la carte θα ανέλθει σε 66,8 δις δολάρια για το 2022.

Το κομμάτι «συχνών επιβατών»

Το κομμάτι «συχνών επιβατών και βάσει προμηθειών» είναι το άλλο στοιχείο της εκτίμησης των 102,8 δις δολαρίων για τα βοηθητικά έσοδα για το 2022.
Περιλαμβάνει τις προμήθειες που κερδίζονται από την πώληση καταλυμάτων, ενοικιάσεις αυτοκινήτων, ταξιδιωτικές ασφάλειες και άλλα.

Η περιοχή των ΗΠΑ και του Καναδά κυριαρχεί λόγω των μεγάλων χαρτοφυλακίων πιστωτικών καρτών που σχετίζονται με τις Alaska, Air Canada, American, Delta, Southwest και United.

Σε όλο τον κόσμο, τα προγράμματα τακτικών επιβατών έχουν συνήθως μερίδιο μεγαλύτερο από 90% της συνολικής κατηγορίας των τακτικών επιβατών και των προμηθειών.

Η κατανομή των εσόδων τρεις κορυφαίες περιοχές

Η κατανομή των παρεπόμενων εσόδων σε όλο τον κόσμο επηρεάζεται από παράγοντες όπως η διείσδυση στην αγορά των μεθόδων τιμολόγησης a la carte, η επιτυχία των προγραμμάτων πιστωτικών καρτών με κοινή επωνυμία και η επιρροή στην αγορά των αερομεταφορέων χαμηλού κόστους (LCC). Τα αποτελέσματα για τις τρεις κορυφαίες περιοχές, είναι:

  • Οι ΗΠΑ και ο Καναδάς κατέχουν την πρώτη θέση παγκοσμίως στα παρεπόμενα έσοδα, λόγω του ισχυρού συνδυασμού μιας γιγαντιαίας εγχώριας αγοράς επιβατών, της καθολικής υιοθέτησης των τελών αποσκευών και των τελών ανάθεσης θέσεων και μιας παραγωγικής τραπεζικής βιομηχανίας πιστωτικών καρτών με κοινά σήματα.
    Τα έσοδα από πιστότητα από τα 5 μεγαλύτερα χαρτοφυλάκια καρτών αεροπορικών εταιρειών με έδρα τις ΗΠΑ (Alaska, American, Delta, Southwest και United) αντιπροσωπεύουν το 16% των συνολικών εσόδων που παράγουν οι εν λόγω αερομεταφορείς (αποτελέσματα 2021).
    Μεταξύ αυτών, η Southwest είναι αξιοσημείωτο ότι παράγει το 22,7% των συνολικών εσόδων των αεροπορικών εταιρειών από τη σχέση της με την πιστωτική κάρτα της Chase Bank.
  • Η Ευρώπη διαθέτει τρεις ισχυρές LCC που επηρεάζουν πρωτίστως την ταξιδιωτική της αγορά, όπως easyJet, Ryanair και Wizz Air.
    Η δυναμική της πανδημίας ευνόησε αυτές τις αεροπορικές εταιρείες λόγω της επικέντρωσης τους στα ταξίδια εντός της Ευρώπης και όχι στα δίκτυα μεγάλων αποστάσεων των παγκόσμιων αερομεταφορέων της Ευρώπης.
    Οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού ναύλου είναι επίσης πολύ έμπειροι ταξιδιωτικοί λιανοπωλητές, και αυτό δίνει σημαντική ώθηση στα έσοδα της περιοχής βάσει προμηθειών από καταλύματα, ενοικιάσεις αυτοκινήτων και ταξιδιωτικές ασφάλειες.
  • Η Ασία και ο Νότιος Ειρηνικός υποχώρησαν στην τρίτη θέση για τα συνολικά παρεπόμενα έσοδα και αυτό οφείλεται κυρίως στις συνεχιζόμενες προκλήσεις που σχετίζονται με την ανάκαμψη από την πανδημία.
    Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τις χώρες που συνέχισαν να απαιτούν καραντίνα για τους ταξιδιώτες ή να αποκλείουν διεθνείς ταξιδιώτες κατά τη διάρκεια του 2022.
    Αξίζει να σημειωθεί ο σημαντικός ρόλος των επικουρικών εσόδων της Qantas λόγω του τεράστιου χαρτοφυλακίου των συν-εμπορικών πιστωτικών καρτών της απέφερε έσοδα 969 εκατ. δολαρίων για το οικονομικό έτος που έληξε στις 30 Ιουνίου 2022.

Τα παρεπόμενα έσοδα ωφελούν κάθε αεροπορική εταιρεία. Για ορισμένους, αυτά μπορεί να περιορίζονται στα τέλη που χρεώνονται για τις υπέρβαρες αποσκευές και τα κοκτέιλ στην τουριστική θέση.

Στο άλλο άκρο του φάσματος, πρόκειται για μια διαδρομή κρατήσεων γεμάτη με επώνυμους ναύλους, επιλογές a la carte, προσφορές για κράτηση καταλυμάτων και για αγορά ταξιδιωτικής ασφάλισης.

Οι εταιρείες με επιδόσεις δισεκατομμυρίων δολαρίων φτάνουν στο υψηλότερο επίπεδο χάρη στα έσοδα από τα προγράμματα πιστότητας, τα οποία από μόνα τους μπορεί να αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 10% των εσόδων των αεροπορικών εταιρειών.