Τα επαγγελματικά ταξίδια είναι συχνά εξαντλητικά και κουραστικά. Οι ταξιδιώτες που έχουν αναπηρίες αντιμετωπίζουν επιπλέον προβλήματα, καθώς η έλλειψη πληροφοριών σχετικά με την προσβασιμότητα σε αεροδρόμια, ξενοδοχεία και υπηρεσίες αυτοκινήτων μπορεί να μετατρέψει ένα μέσο ταξίδι εργασίας σε πρόκληση.

Ο Michael Swiatek, επικεφαλής στρατηγικής και υπεύθυνος σχεδιασμού της Avianca, εργάστηκε στη βιομηχανία αεροσκαφών για περισσότερα από 25 χρόνια. Και αφιερώνει μεγάλο μέρος του χρόνου του για να αυξήσει  την ευαισθητοποίηση σχετικά με τη σημασία της προσβασιμότητας στα ταξίδια. Είναι τυφλός, ταξιδεύει συχνά για δουλειά και πιστεύει ότι η έλλειψη προσοχής στην προσβασιμότητα είναι ο κύριος λόγος για τον οποίο τα επαγγελματικά ταξίδια μπορούν να αποτελέσουν εμπόδιο για πολλούς ανθρώπους.

Περίπου το 26% των ανθρώπων στις Ηνωμένες Πολιτείες ζουν με αναπηρία και συνήθως είναι άνω των 65 ετών. Ωστόσο, το θέμα συχνά παραγκωνίζεται, ανέφερει χαρακτηριστικά ο Michael Swiatek.
Αυτό συμβαίνει παρά το γεγονός ότι ο πληθυσμός γερνάει και αυτό το ποσοστό πρόκειται να αυξηθεί ακόμη περισσότερο.

Η προσβασιμότητα θα πρέπει να είναι μέλημα όλων

Πολλές ταξιδιωτικές εταιρείες δεν συνειδητοποιούν ότι η προσβασιμότητα επηρεάζει σχεδόν όλους.
Ο  νόμος για τους Αμερικανούς με Αναπηρίες, ο οποίος ψηφίστηκε το 1990, προχώρησε σε μεγάλο βαθμό στην εξασφάλιση νομικής προστασίας και ελάχιστων απαιτήσεων προσβασιμότητας. Παρ’ όλα αυτά, οι πληροφορίες σχετικά με τα χαρακτηριστικά προσβασιμότητας είναι συχνά δύσκολο να βρεθούν.
Αυτή η έλλειψη γνώσης, έχει κάνει τα ταξίδια για άτομα με αναπηρία τόσο αβέβαια, ώστε κάποιοι να τα αποφεύγουν. Για πολλούς υπαλλήλους, αυτό θα μπορούσε να σημαίνει έλλειψη ευκαιριών δικτύωσης, μάθησης νέων δεξιοτήτων και προώθησης της σταδιοδρομίας τους.
Εν τω μεταξύ, πολλές αεροπορικές εταιρείες  και ξενοδοχεία, επενδύουν ελάχιστα στις δυνατότητες προσβασιμότητας.

Σημαντικός ο ρόλος της τεχνολογίας

“Νομίζω ότι είναι σημαντικό οι άνθρωποι να είναι πιο ανοιχτοί όσον αφορά στις αναπηρίες τους. Έτσι ώστε οι αεροπορικές εταιρείες και τα ξενοδοχεία να αρχίσουν να συνειδητοποιούν πόσο κοινό γνώρισμα είναι”, προσθέτει ο Michael Swiatek.
Οπως υποστηρίζει οι τεχνολογικές εξελίξεις θα επιτρέψουν ευρύτερες βελτιώσεις για τους ελίκξεπαγγελματίες  ταξιδιώτες. Και η άνοδος της τεχνολογικής αγοράς, μπορεί επίσης να διευκολύνει τους ταξιδιώτες να βρουν πληροφορίες σχετικά με την προσβασιμότητα.
Ταυτόχρονα όμως, η τεχνολογία μπορεί να καταστήσει τα ταξίδια λιγότερο προσβάσιμα, καθώς οι εταιρείες την χρησιμοποιούν για να αντικαταστήσουν την ανθρώπινη αλληλεπίδραση.
Εν τέλει λοιπόν, οι εταιρείες θα πρέπει να επιτύχουν την ισορροπία αυτών των παραγόντων, εάν θέλουν πραγματικά να προωθήσουν την προσβασιμότητα.