Σύνταξη: tourismtoday.gr

Τις καλύτερες αεροπορικές εταιρείες για πτήσεις από αεροδρόμια σε Ηνωμένο Βασίλειο -για να αποφύγετε το χάος- αποκαλύπτει η AirHelp.
Ανέλυσε σχετικά δεδομένα του 2023, σε δρομολόγια μεταξύ μικρών αποστάσεων (λιγότερο από 1.500 χλμ.), μεσαίων αποστάσεων (μεταξύ 1.500 χλμ. και 3.000 χλμ.) και μεγάλων αποστάσεων (πάνω από 3.000 χλμ.).

Το 2023, περισσότεροι από 71 εκατομμύρια επιβάτες πέταξαν σε πτήσεις μικρών αποστάσεων από αεροδρόμια του Ηνωμένου Βασιλείου, 35 εκατομμύρια σε πτήσεις μεσαίων αποστάσεων και 28 εκατομμύρια για πτήσεις μεγάλων αποστάσεων. Τα συνολικά ποσοστά διακοπής λειτουργίας και στις τρεις αποστάσεις ήταν παρόμοια.

  • Οι επιβάτες σε πτήσεις μικρών αποστάσεων να έχουν τη μικρότερη αναστάτωση (30%) και εκείνοι των μεσαίων αποστάσεων είχαν μεγαλύτερη αναστάτωση (34%).
  • Πάνω από το 4% των πτήσεων μικρών αποστάσεων ακυρώθηκαν, σε σύγκριση με το 2% τόσο των μεσαίων όσο και των μεγάλων αποστάσεων.

Σύγκριση αεροπορικών εταιρειών μικρών αποστάσεων

  • Η Eurowings ήταν ο κορυφαίος αερομεταφορέας με το 90% των 724.000 επιβατών να αναχωρούν έγκαιρα. Είχε το χαμηλότερο ποσοστό καθυστερήσεων και στις τρεις κατηγορίες. Πάνω από 15 λεπτά (8%), πάνω από δύο ώρες (0,3%) και πάνω από τρεις ώρες (0,04%).
  • Η αεροπορική εταιρεία με το χαμηλότερο ποσοστό ακύρωσης ήταν η Jet2 με το 0,07% των 991.000 επιβατών να αντιμετωπίζουν ακυρώσεις.
    Η Jet2 ήταν ισόβαθμη με την Iberia ως τη δεύτερη καλύτερη αεροπορική εταιρεία για έγκαιρες αναχωρήσεις, με το 78% των επιβατών να αναχωρούν εντός προγράμματος.
  • Από τις τρεις πιο δημοφιλείς αεροπορικές εταιρείες για πτήσεις μικρών αποστάσεων –easyJet, British Airways και RyanAir– η RyanAir τα πήγε καλύτερα συνολικά, με το 72% των επιβατών να αναχωρούν στην ώρα τους και λιγότερο από το 1% των 13 εκατομμυρίων επιβατών της να αντιμετωπίζουν ακυρώσεις ή καθυστερήσεις περισσότερων από τρεις ώρες.
  • Η easyJet και η British Airways ήταν και οι δύο στην τελευταία τριάδα για τις συνολικές έγκαιρες αναχωρήσεις, με το 62% των 20 εκατομμυρίων και των 15 εκατομμυρίων επιβατών τους αντίστοιχα, να αναχωρούν στην ώρα τους λίγο πάνω από την Swiss στο 59%.
  • Η easyJet είχε επίσης το υψηλότερο ποσοστό ακύρωσης, με σχεδόν το 7%, ενώ στο 4% των επιβατών της British Airways ακυρώθηκαν οι πτήσεις.

Σύγκριση αεροπορικών εταιρειών μεσαίων αποστάσεων

  • Κορυφαία απόδοση είχε η Jet2, με το 72% των 7 εκατομμυρίων επιβατών της να αναχωρούν στην ώρα τους, λιγότερο από το 2% των επιβατών καθυστέρησε περισσότερο από δύο ώρες και 0,2% των επιβατών που αντιμετωπίζουν ακυρώσεις.
  • Στην πρώτη τετράδα για τα υψηλότερα συνολικά ποσοστά έγκαιρων αναχωρήσεων ήταν η Ryanair (71% από 7 εκατομμύρια), η Wizz Air UK  (69% από 1,6 εκατομμύρια) και η Wizz Air (67% από 1,7 εκατομμύρια).
    Ωστόσο, τόσο η Wizz Air UK όσο και η Wizz Air είχαν τα υψηλότερα ποσοστά καθυστερήσεων επιβατών άνω των δύο ωρών, σε 6% και 5% αντίστοιχα.
  • Η TUI Airways είχε το χαμηλότερο ποσοστό έγκαιρων αναχωρήσεων, με το 49% των 1,2 εκατομμυρίων επιβατών να αναχωρούν εντός προγράμματος. Από τους επιβάτες το 5% καθυστέρησε περισσότερο από 2 ώρες και σχεδόν το 8% των επιβατών ακυρώθηκε η πτήση τους – το υψηλότερο ποσοστό ακύρωσης πτήσεων μεσαίων αποστάσεων πέρυσι.
  • Η Turkish Airlines  τα πήγε επίσης άσχημα για τις έγκαιρες αναχωρήσεις, καθώς λιγότερο από το 51% των επιβατών πέταξαν στην ώρα τους, αν και μόνο το 2% από αυτές καθυστέρησαν περισσότερο από δύο ώρες.
  • Με σχεδόν 3 εκατομμύρια επιβάτες σε πτήσεις μεσαίων αποστάσεων, η British Airways είχε το 61% των επιβατών να αναχωρούν στην ώρα τους και είδε σχεδόν το 2% των επιβατών με τις πτήσεις τους να ακυρώνονται, το τρίτο υψηλότερο ποσοστό ακύρωσης.
  • Η easyjet, ο μεγαλύτερος αερομεταφορέας του Ηνωμένου Βασιλείου για πτήσεις μεσαίων αποστάσεων πέρυσι, είδε το 0,6% (πάνω από 8 εκατομμύρια επιβάτες) να αντιμετωπίζουν καθυστερήσεις άνω των τριών ωρών. Ωστόσο μόνο στο 5% ακυρώθηκαν τα δρομολόγια.

Σύγκριση αεροπορικών εταιρειών μεγάλων αποστάσεων

Και οι τρεις αεροπορικές εταιρείες με τις καλύτερες επιδόσεις για έγκαιρες αναχωρήσεις μεγάλων αποστάσεων το 2023 ήταν αμερικανικές.

  • Η American Airlines κατέλαβε την πρώτη θέση με το 84% των έγκαιρων αναχωρήσεων και ήταν μεταξύ των πιο δημοφιλών αερομεταφορέων με πάνω από 2 εκατομμύρια επιβάτες το 2023. Η Delta Air Lines (81%) και η United Airlines (78%) ακολούθησαν ως οι πιο ακριβείς.
  • Η TUI Airways τα πήγε χειρότερα με μόνο το 47% των 400.000 επιβατών να αναχωρούν έγκαιρα και περισσότερο από το 7% των επιβατών να αντιμετωπίζουν ακυρώσεις (το δεύτερο υψηλότερο ποσοστό ακύρωσης πέρυσι).
  • Η Cathay Pacific Airways, αερομεταφορέας του Χονγκ Κονγκ, ήρθε στη δεύτερη θέση με το 50% των πτήσεων να αναχωρούν στην ώρα τους, αλλά μόνο το 0,2% των επιβατών της αντιμετώπισε ακυρώσεις.
  • Ακολούθησε η British Airways με λιγότερο από το 52% των επιβατών να αναχωρούν έγκαιρα και περισσότερο από το 3% από 7,7 εκατομμύρια επιβάτες να καθυστερούν περισσότερο από δύο ώρες.
  • Η αεροπορική εταιρεία με τις περισσότερες ακυρώσεις με σημαντική διαφορά ήταν η easyjet με το 13,5% των 440.000 επιβατών της να ακυρώνονται οι πτήσεις μεγάλων αποστάσεων.
  • Η Singapore Airlines, η Virgin Atlantic Airways, η Etihad Airways, η Emirates και η Air India τα πήγαν καλά για τις έγκαιρες αναχωρήσεις με περισσότερο από το 70% των επιβατών να αναχωρούν στην ώρα τους.
  • Οι περισσότερες από αυτές τις καθυστερήσεις και διακοπές δεν ήταν σημαντικές, ωστόσο, η Air India είδε το 3,5% των επιβατών να αντιμετωπίζουν καθυστερήσεις άνω των δύο ωρών.
  • Η Singapore Airlines, η Etihad Airways και η Emirates είχαν όλα τα χαμηλότερα ποσοστά ακύρωσης (λιγότερο από 0,15%) και καθυστερήσεις άνω των τριών ωρών (κάτω από 0,5%).

Αερομεταφορείς, καθυστερήσεις και ακυρώσεις

Οπως υπογραμμίζει ο Tomasz Pawliszyn, Διευθύνων Σύμβουλος της AirHelp, «μια κοινή παρανόηση μεταξύ των επιβατών είναι ότι στις πτήσεις με αερομεταφορείς low cost (LCC) είναι πιο πιθανό να αντιμετωπίσουν διακοπές.

Τα δεδομένα δείχνουν ότι οι επιβάτες που πετούν σε αεροπορικές εταιρείες πλήρους εξυπηρέτησης δεν εξαιρούνται από καθυστερήσεις και ακυρώσεις και οι LLC μπορούν να παρέχουν αποτελεσματικές και έγκαιρες υπηρεσίες.

Οι επιβάτες πληρώνουν περισσότερα για την εμπειρία πριν από την αναχώρηση και την πτήση και έτσι περιμένουν τα καλύτερα από αυτές τις αεροπορικές εταιρείες όταν προκύψουν διακοπές.

Ωστόσο, πολλές αεροπορικές εταιρείς χαμηλού κόστους είναι εξαιρετικές με την εξυπηρέτηση πελατών και τη διαχείριση αξιώσεων από επιβάτες».