Σύνταξη: tourismtoday.gr
Οι προτιμήσεις των Γερμανών ταξιδιωτών για δημοφιλείς τύπους διακοπών παρέμειναν λίγο πολύ σταθερές κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Αυτό αποκαλύπτουν τα δεδομένα από την Έρευνα Καταναλωτών της Statista, που παρουσίασε η ITB Berlin, σχετικά με το μέλλον και τις τάσεις της γερμανικής ταξιδιωτικής βιομηχανίας.
Οι νέες τάσεις στην γερμανική αγορά
Αλλά το 2020 και ο COVID-19 έφεραν στο προσκήνιο νέες τάσεις. Όπως τα βιώσιμα ταξίδια, που φαίνεται να διαδραματίζουν ολοένα και πιο σημαντικό ρόλο για τους Γερμανούς τουρίστες.
Η εστίαση βέβαια παραμένει στις παραδοσιακές και ολοένα και πιο δημοφιλείς διακοπές στην παραλία.
Μεταξύ των Γερμανών, οι διακοπές στην παραλία είναι μακράν ο πιο δημοφιλής τύπος διακοπών.
Ωστόσο, το 2020 οι εμπειρίες της φύσης και οι υπαίθριες δραστηριότητες έχουν κερδίσει έδαφος στους Γερμανούς ταξιδιώτες, κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Διακοπές στην φύση
Η τάση για διακοπές στη φύση στη Γερμανία, η οποία έχει αυξηθεί κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19, αντικατοπτρίζεται σε σχετικά συχνές αναζητήσεις στο Google για συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά.
Το καλοκαίρι του 2020 οι αναζητήσεις για «πεζοπορία» και «περιηγήσεις με ποδήλατο» ήταν πολύ συχνότερες από ό,τι το 2019.
Αυτή η τάση για διακοπές στη φύση επιβεβαιώνεται επίσης από τις επισκέψεις στους πιο δημοφιλείς ιστότοπους της Γερμανίας για υπαίθριες δραστηριότητες, οι οποίες επίσης κατέγραψαν υψηλή αύξηση επισκεπτών το 2020.
Η Komoot για παράδειγμα, ένας γερμανικός ιστότοπος υπαίθριων δραστηριοτήτων, κατέγραψε 8,5 εκατομμύρια επισκέψεις τον Ιούλιο του 2020, σε σύγκριση με λιγότερους από τους μισούς (περίπου τέσσερα εκατομμύρια) τον Ιούλιο του 2019.
Βιώσιμα ταξίδια
Τα βιώσιμα ταξίδια είναι ένα όλο και πιο σημαντικό θέμα για την τουριστική βιομηχανία
Δεδομένα από την Rascasse, μια πλατφόρμα που βασίζεται σε AI και προσφέρει πληροφορίες για τη συμπεριφορά των καταναλωτών, αναφέρει ότι περισσότεροι από δύο εκατομμύρια Γερμανοί ενδιαφέρονται για πεζοπορία.
Από αυτούς περίπου το 58% είναι γυναίκες και το 42% είναι άνδρες με μέση ηλικία περίπου 32 ετών.
Οι Γερμανοί ταξιδιώτες λαμβάνουν πολύ σοβαρά υπόψη την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση και την κλιματική αλλαγή.
Το ενδιαφέρον για πεζοπορία και βιώσιμα ταξίδια φαίνεται να είναι ιδιαίτερα διαδεδομένο στη νότια Γερμανία.
Συνολικά, τα βιώσιμα ταξίδια είναι ένα όλο και πιο σημαντικό θέμα για την γερμανική τουριστική βιομηχανία.
Η Rascasse εντοπίζει σήμερα ένα κοινό-στόχο περίπου 3,1 εκατομμυρίων Γερμανών, περίπου το διπλάσιο του αριθμού από το 2018.
Τα ευρήματα της Statista επιβεβαιώνουν επίσης την τάση για βιώσιμο τουρισμό.
Από το 2018 το ποσοστό των ερωτηθέντων που συμφωνούν με το ότι “η βιωσιμότητα είναι μια σημαντική πτυχή για μένα όταν ταξιδεύω”, έχει αυξηθεί από 10,8 σε 17,8%.
Το smartphone και η τιμή στις διακοπές
Πέρυσι, το 39,1% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι χρησιμοποίησαν το smartphone τους ως ταξιδιωτικό οδηγό όταν ήταν σε διακοπές. Το 2018 το ποσοστό αυτό ήταν 26,6%.
Οι χαμηλές τιμές έχουν γίνει όλο και πιο σημαντικές για την επιλογή των διακοπών. Το 2020, το 35% των Γερμανών τουριστών είπαν ότι “αναζητώ πάντα τη φθηνότερη προσφορά όταν ταξιδεύω”, σε σύγκριση με μόλις το 29% το 2018.
Απότομη αύξηση των νεοσύστατων επιχειρήσεων για αειφόρο τουρισμό και προσαρμοσμένα ταξίδια VR
Μέσα στον τουριστικό κλάδο, αυτές τις τάσεις εκμεταλλεύονται ευρέως οι νεοσύστατες επιχειρήσεις που επηρεάζονται από νέα προϊόντα.
Η δεκαετία του 2010 γνώρισε τεράστια αύξηση στις νεοσύστατες επιχειρήσεις τουρισμού, ιδίως σε ορισμένες αγορές.
Μεταξύ 2000 και 2009, η τουριστική βιομηχανία γνώρισε συνολικά 38 νέες εταιρείες των οποίων η εστίαση ήταν στα βιώσιμα ταξίδια. Μεταξύ του 2010 και του 2019 ο αριθμός ήταν 175.
Μια παρόμοια αύξηση στις νεοσύστατες εταιρείες μπορεί να παρατηρηθεί στις αγορές ταξιδιού και VR.
Στη δεκαετία του 2000, οι νέες εταιρείες αριθμούσαν 48 και 11 αντίστοιχα, σε σύγκριση με 336 και 139 το 2010. Σύμφωνα με ειδικούς, φαίνεται πιθανή η περαιτέρω αύξηση τους αυτή την δεκαετία.