Σύνταξη: tourismtoday.gr

Οι Ευρωπαίοι φέτος ξοδέψουν περισσότερα στα ταξίδια. Ωστόσο είτε πρόκειται για ταξίδια πολυτελείας, είτε χαμηλού προϋπολογισμού, αναζητούν την καλύτερη σχέση ποιότητας τιμής, σύμφωνα με το Travellyze.

Συγκρίνουν τις τιμές για τις καλύτερες ίδιες υπηρεσίες σε διαφορετικά κανάλια και πλατφόρμες, επιλέγουν προγράμματα αφοσίωσης και εφαρμογές που τους βοηθούν να κερδίσουν τα μέγιστα από τον προϋπολογισμό τους και να βελτιώσουν τις εμπειρίες τους, όπως πάσο για μεταφορές και αξιοθέατα και εκπτώσεις σε καταστήματα.

Στην διαμονή, αυτή η τάση ευνοεί τα ανεξάρτητα ξενοδοχεία σε σχέση με αλυσίδων που συνήθως είναι λίγο πιο ακριβά και με περισσότερο κόσμο.

Δεν έκπληξη το γεγονός ότι οι 10 εφαρμογές OTA αποτελούν τις περισσότερες λήψεις στον κόσμο, όπως Booking.com, Arbnb, Expedia, Agoda, Vrbo, Hopper, Skycanner, Hotels.com, Trip.com και Trivago, ενώ όσον αφορά στα ταξίδια κορυφαίες είναι το Where is my Train και Flightradar24.

Κράτηση πτήσεων και διαμονής

Κράτηση πτήσεων και διαμονής σε διαφορετικούς διαδικτυακούς πλατφορμών, πραγματοποιεί το:

  • 23,8% των Γάλλων.
  • 28,6% των Ιταλών.
  • 36,6% των Φινλανδών.
  • 39,7% των Νορβηγών.

Κρατήσεις σε μεταφορές (συγκοινωνίες)

Στις μεταφορές (συγκοινωνίες) περισσότερες απευθείας κρατήσεις -σε σύγκριση με άλλες αγορές- κάνουν οι:

  • Γάλλοι (16,5%).
  • Σουηδοί (18,7%).
  • Νορβηγοί (18,7).

Κρατήσεις απευθείας στο κατάλυμα

Η κράτηση καταλύματος απευθείας μέσω του ιστότοπου του κατέχει υψηλή θέση μεταξύ των Γερμανών (40,2%).
Η αμέσως επόμενη επιλογή, για τους Γερμανούς τουρίστες είναι οι κρατήσεις πακέτων μέσω του ιστότοπου ταξιδιωτικού γραφείου (24,8%).

Βιωσιότητα

Το 75% των Ευρωπαίων ταξιδιωτών θέλει να επιλέξει βιώσιμες εμπειρίες.
Είναι πρόθυμοι να εξετάσουν το ενδεχόμενο να πληρώσουν περισσότερα για βιώσιμες ταξιδιωτικές επιλογές, αλλά ως επί το πλείστον θα παραμείνουν απρόθυμοι να κάνουν εάν η αξία δεν είναι κρυστάλλινη.

  • Νέες ανησυχίες διαπιστώνονται με τη μέτρηση και την αντιστάθμιση του αποτυπώματος των ταξιδιωτών (8,9%).
  • Οι Ευρωπαίοι επιλέγουν εναλλακτικές μορφές ταξιδιού, όπως οι σιδηροδρομικές μεταφορές έναντι των αεροπορικών, όταν αυτό είναι δυνατό (22%).
  • Το 11,5% επιλέγει οδικά ταξίδια με ηλεκτρικά αυτοκίνητα και προορισμούς που υποστηρίζουν τις τοπικές κοινωνίες.
  • Το 14,2% των Γερμανών, το 13,1% των Ισπανών και το 12,6% των Γάλλων, επιλέγουν να μείνουν σε καταλύματα φιλικά προς το περιβάλλον.
  • Γερμανοί, Σκανδιναβοί και Ολλανδοί εξετάζουν το ενδεχόμενο αντιστάθμισης εκπομπών CO2. Αντίθετα, αυτή η επιλογή κατατάσσεται στην τρίτη θέση για τον μέσο όρο του 10% των ταξιδιωτών.
Πηγή: Travellyze

Έμπνευση για ταξίδια

Οι ταξιδιώτες άνω των 40 ετών εξακολουθούν να προτιμούν «παραδοσιακές» πηγές έμπνευσης όταν λαμβάνουν αποφάσεις, όπως οι φίλοι και η οικογένεια (55,1%).

Ωστόσο η τάση της αναζήτησης στα ψηφιακά μέσα όπως διαδικτυακοί ιστότοποι κριτικών, διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία, ταξιδιωτικές ιστοσελίδες, συνεχίζει να αυξάνεται.

Το Instagram, το Facebook, το Youtube και το TikTok είναι μεταξύ των τριών κορυφαίων προτιμώμενων πηγών ταξιδιωτικών ιδεών.
Το TikTok αναμφίβολα θα αυξήσει το μερίδιο αγοράς του, καθώς οι νεότερες γενιές δίνουν προτεραιότητα σε αυτήν την εφαρμογή έναντι της Google για τακτικές αναζητήσεις και κριτικές, προϊόντων και υπηρεσιών.

Πηγή: Travellyze

Εικονικές κοινότητες ταξιδιωτών, σύντομα βίντεο και κόμβοι ζωντανής ροής (όπως αυτή που κυκλοφόρησε πρόσφατα από το Trip.com) αρχίζουν επίσης να παρουσιάζονται στον ορίζοντα.

Πολιτισμός και κορυφαίοι προορισμοί

Η φύση είναι ένα ισχυρό κίνητρο, αλλά οι επισκέψεις σε πόλεις σε όλο τον κόσμο σημείωσαν άνοδο τον περασμένο χρόνο. Η τάση αναμένεται να συνεχιστεί και φέτος.

Χώρες όπως η Ιταλία, η Ισπανία και η Πορτογαλία (χώρες με ισχυρή πολιτιστική προσφορά σε τέχνη, αρχιτεκτονική και ιστορία) θα συνεχίσουν να βρίσκεται στην κορυφή των προτιμήσεων των Ευρωπαίων ταξιδιωτών.
Ωστόσο μικρότερες χώρες όπως η Σκωτία και η Αυστρία συνεχίζουν να αναπτύσσονται.

Πηγή: Travellyze

Ο προγραμματισμός ενός ταξιδιού σε πόλεις μαζί με τις πολιτιστικές εμπειρίες είναι ένας από τους τέσσερις κύριους τύπους μεγάλες διακοπές που σχεδιάζουν να κάνουν οι Ευρωπαίοι το 2023.

  • Οι Νορβηγοί πρωταγωνιστούν με το 40,3% να σκέφτεται να ταξιδέψει σε μεγάλες μητροπολιτικές περιοχές και το 27% να θέλει να κάνει πολιτιστικές διακοπές.
  • Δανοί (34,1%), Σουηδοί (32,1%), Γερμανοί (34,6%) και Ιταλοί (28,3%) είναι επίσης ισχυροί σε αυτού του είδους τα ταξίδια.
  • Η μόνη αγορά που παρουσίασε σημαντική μείωση ήταν η Ισπανία, με 12,4% λιγότερους ανθρώπους να ενδιαφέρονται για μεγάλες πόλεις αλλά με έντονη τάση να απολαμβάνουν πολιτιστικές διακοπές (43,3%).

Με βάση τις κρατήσεις για το 2023, στο Ctrip.com και στο TripAdvisor, αυτοί είναι οι πιο επιθυμητοί προορισμοί.

  • Στην Ευρώπη είναι Ηνωμένο Βασίλειο, Ισπανία, Ιταλία, Γαλλία, Πορτογαλία.
  • Σε Μέση Ανατολή είναι η Τουρκία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, και η Σαουδική Αραβία.
  • Στην Ασία είναι η Ινδία, η Κίνα, η Νότια Κορέα και η Ιαπωνία.
  • Στη Νοτιοανατολική Ασία ξεχωρίζουν η Ταϊλάνδη, η Μαλαισία, η Σιγκαπούρη, η Ινδονησία και το Βιετνάμ.
  • Στις ΗΠΑ, είναι ο Καναδάς, το Μεξικό, η Βραζιλία, η Αυστραλία και η Νέα Ζηλανδία.

Η πολυτέλεια στα ταξίδια απογειώνεται

Τα πολυτελή ταξίδια είναι πιο δυνατά από ποτέ. Σε αυτό το τμήμα των ταξιδιωτών, οι ταξιδιωτικοί προϋπολογισμοί αρχίζουν να αυξάνονται και βλέπουμε μια αξιοσημείωτη αύξηση 10,7% στις κρατήσεις για πολυτελείς σουίτες/βίλες.
Ωστόσο, ο πιο επιλεγμένος τύπος διαμονής συνεχίζει να είναι το Luxury Hotel (5+*).

Είναι σημαντικό ότι το 94,9% αυτών των ταξιδιωτών προτιμούν να πετούν πρώτη θέση στις θέσεις/business class, μια τάση που συνεχίζεται, αποφύγουν πολυσύχναστους χώρους.
Παράλληλα τα ξενοδοχεία πολυτελείας λανσάρουν υπηρεσίες πολυτελών γιοτ.

Πηγή: Travellyze