Σύνταξη: tourismtoday.gr

Σε παγκόσμιο επίπεδο, ο όγκος των κρατήσεων το 2021 εξακολουθεί να είναι 40% χαμηλότερος από τους αριθμούς του 2019. Αλλά 159% πάνω από Μάρτιο έως Μάιο του 2020.
Αυτό αποκαλύπτουν τα στοιχεία από την D-EDGE Hospitality Solutions.

Η αγορά σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική (EMEA) δείχνει πολλά υποσχόμενη με σημάδια βελτίωσης.
Η Ασία-Ειρηνικός (APAC), μετά από μια αρχική ανάκαμψη, σημείωσε σταθερή πτώση, κυρίως λόγω των νέων κλειδαριών.

Ποιες είναι οι παγκόσμιες τάσεις κρατήσεων

Τα μοτίβα λόγω της πανδημίας άλλαξαν. Οι άμεσες κρατήσεις είχαν ένα πολύ μεγαλύτερο μέρος μιας πολύ μικρότερης αγοράς.
Και ξεπέρασαν τις κρατήσεις και τα OTA, με μερίδιο 41% στη Ασία και 32% στην Ευρώπη.

  • Τα τελευταία πέντε χρόνια, το μερίδιο αγοράς των OTA μειώθηκε κατά 11 μονάδες στην Ευρώπη και 14 μονάδες στην Ασία.
  • Η απώλεια μεριδίου αγοράς της Expedia συνεχίζεται. Χάνοντας 12 πόντους στην Ευρώπη και 10 πόντους στην Ασία-Ειρηνικό.
  • Η μέση ευρωπαϊκή τιμή κράτησης ξενοδοχείων αυξάνεται 12% το 2021, δείχνοντας νέα εμπιστοσύνη και ζήτηση για ταξίδια.
  • Το 2020, οι ακυρώσεις διπλασιάστηκαν, με την Expedia να χτυπά 71% ακυρώσεις και κρατήσεις σχεδόν 60%.
    Στην Ευρώπη, αναμένεται η επιστροφή στα επίπεδα του 2019, καθώς η ζήτηση αυξάνεται και οι ταξιδιωτικοί κανόνες σταθεροποιούνται.

Ωστόσο, η ανάκαμψη είναι εύθραυστη με υψηλά επίπεδα αβεβαιότητας που δεν αφήνουν περιθώρια για πρόβλεψη πέρα ​​από έναν ή το πολύ δύο μήνες μπροστά.

Το 2021, είδαμε μια συνεχή αύξηση των εσόδων που δημιουργούνται από το άμεσο κανάλι.

Στην EMEA, σχεδόν το ένα τρίτο των συνολικών κρατήσεων πραγματοποιούνται σε άμεσα.
Σε APAC το άμεσο κανάλι κορυφαίο κανάλι, τόσο το 2020 (37%) όσο και το 2021 (41%).

Αυτή η άνοδος ήταν κυρίως εις βάρος της Expedia, η οποία παρουσίασε ισοδύναμους αρνητικούς αριθμούς και στις δύο περιοχές:

  • Μερίδιο αγοράς 7% το 2021 σε EMEA έναντι 10% το 2020.
  • Μερίδιο αγοράς 6% το 2021 έναντι 8% το 2020 σε APAC.

Η ανάλυση δείχνει πώς αυτόν τον μήνα (Ιούλιο), στην Ευρώπη το Website Direct είναι το πρώτο και μέχρι στιγμής το μόνο κανάλι στο οποίο τα επίπεδα κράτησης επιστρέφουν, στα προ-πανδημίας επίπεδα.

Φώτο: D-EDGE Hospitality Solutions

Ο ιστότοπος ξεπερνά το Booking.com σε APAC

Σε APAC η άμεση κράτηση έγινε η κύρια πηγή εσόδων ήδη το 2019. Αυξάνοντας το μερίδιο αγοράς της ακόμη πιο σταθερά το 2020, έφτασε στο καλύτερο αποτέλεσμα 41% το 2021.

Ο υψηλότερος αριθμός ντόπιων ταξιδιωτών από την αρχή της πανδημίας μπορεί να εξηγήσει αυτό το αποκορύφωμα των άμεσων κρατήσεων τους τελευταίους 15 μήνες.

Οι κοντινοί τουρίστες έκαναν την πλειονότητα των ταξιδιών το 2020 και 2021. Και συνήθως είναι λιγότερο πιθανό για κράτηση μέσω OTA.

Φώτο: D-EDGE Hospitality Solutions

Οι OTA χάνουν μερίδιο αγοράς

Οι απευθείας κρατήσεις ξενοδοχείων θα σκοτώσουν τα OTA; Στην προηγούμενη μελέτη διανομής ξενοδοχείων, οι ΟΤΑ αντιμετώπιζαν απώλεια μεριδίου αγοράς τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Ασία-Ειρηνικό.

Αυτή η αρνητική τάση παρέμεινε και το 2021.
Ειδικά στην Ασία, το μερίδιο αγοράς των OTA μειώθηκε κατά τέσσερις μονάδες, από 60% το 2020 σε 56% το 2021.

Τα τελευταία πέντε χρόνια, το μερίδιο αγοράς των OTA στην Ασία μειώθηκε κατά 14 μονάδες (από 70% σε 56%).

Συνεχίζοντας τις τάσεις του 2020, το μοτίβο είναι ακόμη πιο ορατό τους πρώτους μήνες του 2021.
Αυτό μπορεί να οφείλεται σε συνδυασμό λόγων, όπως:

  • Πιο σχετικές πληροφορίες σε ιστότοπους ξενοδοχείων σε σύγκριση με OTA, ειδικά όσον αφορά τα μέτρα κατά των COVID.
  • Πιο ευέλικτες πολιτικές στον ιστότοπο απευθείας.
  • Ευνοημένα τα άμεσα κανάλια, ειδικά στις μηχανές μετα-αναζήτησης.
  • Περισσότεροι εσωτερικοί / τοπικοί ταξιδιώτες, χωρίς ανάγκη αεροπορικής μεταφοράς.
  • Ο χαμηλότερος συνολικός όγκος κρατήσεων δίνει προτεραιότητα σε συχνούς ταξιδιώτες που είναι πιο ενημερωμένοι για τα πλεονεκτήματα της απευθείας κράτησης.
Φώτο: D-EDGE Hospitality Solutions
Φώτο: D-EDGE Hospitality Solutions

Οι παίκτες που ξεχώρισαν

Ωστόσο, αυτή η αρνητική δυναμική δεν ισχύει για όλα τα OTA. Και ορισμένοι παίκτες ξεχώρισαν.

  • Η Booking.com, ο αδιαμφισβήτητος ηγέτης. Εχει δείξει ισχυρή ανθεκτικότητα, ειδικά σε EMEA, αντιπροσωπεύοντας το 47% των εσόδων από τις κρατήσεις ξενοδοχείων που δημιουργούνται στην περιοχή.
  • Η Airbnb, παρόλο που έχει πολύ μικρότερο μερίδιο αγοράς (στη διανομή καταλυμάτων), αυξήθηκε σταθερά τα τελευταία πέντε χρόνια.
    Με αύξηση μεριδίου αγοράς 20 φορές.
  • Ορισμένα τοπικά OTA έχουν επωφεληθεί από μια ισχυρή ανάπτυξη λόγω της αυξημένης εγχώριας ζήτησης. Και έχουν αποδειχθεί ότι αποτελούν καλή πηγή πρόσθετων κρατήσεων για ξενοδοχεία.

Η αξία κράτησης επέστρεψε σε ΕΜΕΑ

Η μέση τιμή κράτησης μειώθηκε δραματικά το 2020, τόσο για την Ευρώπη όσο και για την Ασία.

Ωστόσο, σε ΕΜΕΑ, κατά το πρώτο μέρος του 2021 επανήλθε στα επίπεδα του 2018 (με εξαίρεση τις κρατήσεις που προέρχονται από την Expedia) για ευρωπαϊκά ακίνητα.

Η μέση τιμή κράτησης στην Ευρώπη ξεπέρασε τα επίπεδα του 2018 και του 2019, συμβάλλοντας στην υψηλότερη αξία των κρατήσεων.

Η APAC εμφανίζει διαφορετικούς αριθμούς, Με μια σταθερή πτώση της αξίας κράτησης, εκτός από απευθείας παρόλο που απέχει πολύ από τα προ-πανδημίας στοιχεία.

Στην περιοχή, η τιμή κράτησης του Booking Group είναι περίπου στο μισό από το 2018.
Και πάλι, αυτό μπορεί να εξηγηθεί από την πλειονότητα των ταξιδιών που ήταν τοπικά πέρυσι και φέτος.

Φώτο: D-EDGE Hospitality Solutions

Η διάρκεια της διαμονής είναι μειωμένη σε APAC

Η μέση διάρκεια παραμονής μειώθηκε δραματικά σε APAC ενώ επέστρεψε στα προ-πανδημικά επίπεδα στην ΕΜΕΑ.

Αυτό οφείλεται πιθανώς στο γεγονός ότι τα περισσότερα ταξίδια APAC το 2020 και το 2021 ήταν εγχώρια, σε μια περιοχή που συνήθως έχει μεγαλύτερη διάρκεια διαμονής και είναι συνηθισμένη σε μεγαλύτερο χρόνο ταξιδιού από την Ευρώπη. Αλλά λόγω των ταχέως μεταβαλλόμενων ταξιδιωτικών περιορισμών στην περιοχή, ο κίνδυνος ακύρωσης παραμένει πολύ υψηλός.

Φώτο: D-EDGE Hospitality Solutions

Το παράθυρο κράτησης καλύτερο από τα επίπεδα πριν από την πανδημία σε ΕΜΕΑ

Ακόμα και όταν πρόκειται για παράθυρο κράτησης, ΕΜΕΑ και APAC παρουσιάζουν πολύ διαφορετικούς αριθμούς.

Ενώ το παράθυρο κράτησης στην Ευρώπη έφτασε – και σε ορισμένες περιπτώσεις, ακόμη και ξεπέρασε – τα προ-πανδημίας επίπεδα, αυτό δεν ισχύει για το APAC .

Ο χρόνος παράδοσης παρέμεινε σχεδόν όμοιος με τον προηγούμενο χρόνο, πιθανώς λόγω του γεγονότος ότι οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί παραμένουν αυστηροί σε αυτήν την περιοχή.

Με την επανέναρξη σχεδόν όλων των χωρών της Ευρώπης, την άνοιξη του 2021, οι ταξιδιώτες έχουν ανακτήσει την εμπιστοσύνη τους. Εξ ου και αυτή η πολύ ισχυρή αύξηση του χρόνου παράδοσης στην Ευρώπη.

Φώτο: D-EDGE Hospitality Solutions

Το έτος ακυρώσεων

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, παρατηρήθηκε μείωση των μη επιστρεπτέων τιμών στα ξενοδοχεία.

Η συντριπτική πλειονότητα των κρατήσεων που πραγματοποιήθηκαν το 2020 και το 2021 είναι, στην πραγματικότητα, ευέλικτες.

Αυτό δεν προκαλεί έκπληξη, λόγω της αστάθειας που δημιουργείται από την πανδημία. Νέες παραλλαγές του ιού, συνεχώς μεταβαλλόμενοι περιορισμοί στο ταξίδι κ.λπ.

Το 2021, ιδιαίτερα, σχεδόν έξι από τις δέκα κρατήσεις έχουν ακυρωθεί στο Booking.com.

Η κατάσταση είναι ακόμη πιο ανησυχητική για την Expedia, ξεπερνώντας το ποσοστό ακύρωσης 71%.

Το άμεσο κανάλι, πάλι δείχνει καλύτερα αποτελέσματα, με μόνο το 1/3 των κρατήσεων να ακυρώνονται πριν από την άφιξη.

Φώτο: D-EDGE Hospitality Solutions