Σύνταξη tourismtoday.gr
Οι τουρίστες εκμεταλλεύονται ένα πιο παραδοσιακό ταξιδιωτικό οικοσύστημα το 2023, δίνοντας προτεραιότητα στα ταξίδια αναψυχής και πρωτοπορώντας νέους διαδρόμους σε όλο τον κόσμο.
Αυτό αποκαλύπτει μεταξύ άλλων ανάλυση για τις παγκόσμιες ταξιδιωτικές τάσεις 2023 από το Mastercard Economics Institute.
Όπως υπογραμμίζεται η παγκόσμια κατάσταση στα ταξίδια σημαδεύεται από την αλλαγή του οικονομικού τοπίου, τις επίμονες απαιτήσεις των καταναλωτών και το άνοιγμα της ηπειρωτικής Κίνας.
Ενόψει ενός μεταβαλλόμενου οικονομικού τοπίου, οι μεταπανδημικές προτιμήσεις για εμπειρίες έναντι των πραγμάτων και η σταθερή ζήτηση για ταξίδια αναψυχής διαμορφώνουν την προοπτική του 2023.
Με μια αβέβαιη οικονομία που προκαλεί αναταράξεις μεταξύ των αγορών, το άνοιγμα της ηπειρωτικής Κίνας αναμένεται να ενισχύσει την ανάπτυξη παγκοσμίως με συγκεντρωμένες επιπτώσεις στην Ασία-Ειρηνικό.
Ποιες είναι οι παγκόσμιες ταξιδιωτικές τάσεις 2023
- Τα ταξίδια αναψυχής και τα επαγγελματικά ταξίδια αυξάνονται με τον ίδιο ρυθμό. Λόγω της πολυαναμενόμενης άρσης των ταξιδιωτικών περιορισμών στην Ασία, τα παγκόσμια ταξίδια αναψυχής παραμένουν ισχυρά, με τις κρατήσεις πτήσεων να αυξάνονται περίπου κατά 31% τον Μάρτιο του 2023 σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2019.
Το δεύτερο εξάμηνο του 2022 έως τις αρχές του 2023, εταιρικές πτήσεις οι κρατήσεις έφτασαν μέχρι τις κρατήσεις πτήσεων αναψυχής που οδηγούνται από περιοχές με ισχυρή επιστροφή στην κουλτούρα του γραφείου.
Τα παγκόσμια ταξίδια αναψυχής και επαγγελματικά ταξίδια αυξάνονται τώρα με τον ίδιο ρυθμό. Οι πληροφορίες δείχνουν τη ζήτηση για προσωπικές συναντήσεις, με τη σημαντικότερη αύξηση των δαπανών εμπορικών ταξιδιών και ψυχαγωγίας να σημειώνεται από την Ασία-Ειρηνικό και την Ευρώπη κατά 64% και 42%, αντίστοιχα, μεταξύ Ιανουαρίου-Μαρτίου 2023. - Η επαναλειτουργία της ηπειρωτικής Κίνας ωφελεί τον παγκόσμιο τουρισμό και τον τουρισμό της Ασίας-Ειρηνικού.
Έρχεται σε μια στιγμή που πιθανότατα θα έχει θετικό αντίκτυπο στην οικονομία της εμπειρίας.
Μέχρι τον Μάρτιο του 2023, οι δαπάνες για εμπειρίες ήταν σημαντικά στο 93% του 2019 παρά τα ελάχιστα ταξίδια πέρυσι.
Οι οικονομίες στην περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού θα μπορούσαν να είναι προφανείς ωφελούμενοι από το άνοιγμα της Κίνας, δεδομένων των ισχυρών δεσμών τους με το διεθνές εμπόριο, τον τουρισμό και τη γεωγραφική εγγύτητα.
Με βάση τις εκτιμήσεις του Mastercard Economics Institute, άλλες χώρες που αναμένεται να ωφεληθούν περιλαμβάνουν τη Βόρεια Ευρώπη –Γερμανία και Γαλλία– και τη Βραζιλία, οι οποίες θα μπορούσαν να δουν ώθηση στις εξαγωγές τους στην Κίνα καθώς η οικονομία ανακάμπτει. - Οι ταξιδιώτες δημιουργούν νέους διαδρόμους. Καθώς οι καταναλωτές απολαμβάνουν υψηλότερα εισοδήματα και επιστρέφουν σε κάποιο επίπεδο άνεσης πριν από την πανδημία, αρχίζουν επίσης να τολμούν περισσότερο από το σπίτι τους σε νέες τοποθεσίες.
Για ταξιδιώτες από την περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού, οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Αυστραλία παραμένουν αγαπημένοι προορισμοί για ανοιξιάτικα και καλοκαιρινά ταξίδια.
Εν τω μεταξύ, η Ταϊλάνδη στέκεται περήφανα ως ένας από τους 10 κορυφαίους προορισμούς στην περιοχή, προσφέροντας τη μοναδική γοητεία και τις εμπειρίες της, που κατατάσσονται ανά μερίδιο εισερχόμενων ταξιδιών σε όλη την Ασία-Ειρηνικό.
Ξεκινώντας από τα τέλη του 2022, οι επισκέπτες στο Χονγκ Κονγκ άρχισαν να αυξάνονται, με τον προορισμό να μπαίνει στη λίστα με τους 10 κορυφαίους και να φτάνει στο #3 τον Φεβρουάριο του 2023. Πολυτελείς ταξιδιωτικές εμπειρίες κυριαρχούν, με έξαρση σε καταλύματα υψηλών προδιαγραφών και πολυτελή ταξίδια σε μέρη όπως η Γαλλία και η Ιταλία. - Οι τουρίστες συνεχίζουν να δίνουν προτεραιότητα στις εμπειρίες. Η προτίμηση για εμπειρίες έναντι των πραγμάτων συνεχίζεται και οι ταξιδιώτες επιδεικνύουν νέα ζήτηση για το μοναδικό. Δυνητικά επηρεασμένοι από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και την ψυχαγωγία, οι ταξιδιώτες προσγειώνονται σε λιγότερο γνωστούς προορισμούς αναζητώντας πολιτιστική εμβάπτιση.
Από τον Μάρτιο του 2023, οι παγκόσμιες δαπάνες για εμπειρίες αυξήθηκαν κατά 65%, ενώ οι δαπάνες για πράγματα αυξήθηκαν κατά 12% σε σύγκριση με το 2019.
Οι δαπάνες με γνώμονα την εμπειρία αυξάνονται σε ορισμένους διαδρόμους όπου τα lockdown πανδημίας έχουν λήξει, αλλά οι Κινέζοι τουρίστες που παραδοσιακά υπεραριθμούν το λιανικό εμπόριο πολυτελείας σε σύγκριση με άλλους τουρίστες θα μπορούσαν να δώσουν ώθηση στις δαπάνες αγαθών σε όλες τις αγορές.
Η Ταϊλάνδη, ειδικότερα, έχει αναδειχθεί ως hot spot για ταξιδιώτες που αναζητούν να γνωρίσουν νέους πολιτισμούς και προορισμούς, καθώς και για όσους θέλουν να επανασυνδεθούν με την εξοικείωση αυτού του μαγευτικά μαγευτικού και ζωντανού προορισμού. Η χώρα έχει σημειώσει σημαντική αύξηση στις δαπάνες για εμπειρίες, αυξημένες κατά 40,5% σε σύγκριση με το 2019, με τις δαπάνες για αντικείμενα να αυξάνονται κατά 24%.
Τι αναζητούν οι ταξιδιώτες
Οι ταξιδιώτες θέλουν μια καλή εμπειρία από τη στιγμή που θα κλείσουν το αεροπορικό τους εισιτήριο μέχρι το πρώτο τους βήμα σε νέο έδαφος και οι εταιρείες που κατανοούν ότι είναι σε καλύτερη θέση να δημιουργήσουν μεγαλύτερες και πιο πολύτιμες σχέσεις με τους καταναλωτές τους.
Αυτή η βασική αλλαγή στις προσδοκίες έχει ήδη αρχίσει να αλλάζει όχι μόνο τον τρόπο με τον οποίο συνεργάζονται οι εταιρείες με τους καταναλωτές τους, αλλά και τον τρόπο με τον οποίο ταξιδεύουμε.
Παρόλο που η συμπεριφορά των καταναλωτών θα συνεχίσει να μεταβάλλεται παράλληλα με το μακροοικονομικό περιβάλλον, η παροχή περισσότερων επιλογών στον τρόπο πληρωμής (όπως η εξαργύρωση πόντων για κρατήσεις) και η προσαρμογή των εμπειριών, των συστάσεων και των προσφορών είναι μόνο δύο στρατηγικές που κρατούν τον μεμονωμένο ταξιδιώτη στο επίκεντρο.