Σύνταξη: tourismtoday.gr

Τα πιο πιεστικά ζητήματα στην τουριστική βιομηχανία της Ευρώπης μέχρι στιγμής το 2022, αποκαλύπτει ανάλυση της GlobalData. Αυτά είναι:

  • Περιβαλλοντική, κοινωνική και εταιρική διακυβέρνηση (ESG).
  • Πανδημία COVID-19.
  • Γεωπολιτική αστάθεια.

ESG

Το ESG είναι το πιο αναφερόμενο θέμα με συνολικά σχεδόν 14.000 αναφορές το 2022 (από τις 28 Ιουλίου 2022), αποδεικνύοντας τη σημασία του.

«Η νομοθεσία της ΕΕ απαιτεί από πολλές εταιρείες μεγάλης κλίμακας να αποκαλύπτουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας και διαχείρισης των κοινωνικών και περιβαλλοντικών προκλήσεων, τονίζει η Hannah Free, ταξιδιωτική αναλύτρια της GlobalData.

Πολλοί ταξιδιώτες τώρα απαιτούν επίσης μεγαλύτερη διαφάνεια από τις εταιρείες και είναι ολοένα και πιο επιφυλακτικοί με τις προσπάθειες πλύσης πρασίνου.

Αυτό το επίπεδο ελέγχου από νομοθέτες και καταναλωτές έχει αναγκάσει τις ταξιδιωτικές εταιρείες όλων των μεγεθών να θέτουν τα θέματα ESG στον πυρήνα των εργασιών τους».

Πηγή: GlobalData Plc

Γεωπολιτική

Οι αναφορές για τη γεωπολιτική κορυφώθηκαν τον Μάρτιο του 2022, με 2.562 αναφορές μόνο αυτόν τον μήνα, αύξηση 338% από τον προηγούμενο μήνα.

Αυτό συνέβη καθώς πολλές εταιρείες αντέδρασαν στην κατάσταση Ρωσίας-Ουκρανίας. Ωστόσο, η συνεχιζόμενη σύγκρουση είχε περιορισμένο αντίκτυπο στις ταξιδιωτικές εταιρείες και στη τουριστική ζήτηση στην Ευρώπη.

Μια πρόσφατη έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ταξιδιών (ETC) έδειξε ότι περίπου το 44% των Ευρωπαίων ερωτηθέντων δήλωσε ότι η σύγκρουση δεν επηρέασε καθόλου τα σχέδια διακοπών τους και μόνο το 4% ακύρωσε εντελώς το ταξίδι του.
Ενώ η ζήτηση για ταξίδια είναι πιθανό να επικρατήσει, η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία προκάλεσε υψηλό πληθωρισμό.

«Μια έρευνα καταναλωτών της GlobalData δείχνει ότι το 66% των Ευρωπαίων ανησυχεί «εξαιρετικά» ή «αρκετά» για την επίδραση του πληθωρισμού στον προϋπολογισμό των νοικοκυριών τους, υπογραμμίζει η Hannah Free.

Οι προοπτικές του τουρισμού θα μπορούσαν να τεθούν σε κίνδυνο από τις επιπτώσεις καθώς η τελική συνέπεια είναι η διάβρωση του διαθέσιμου εισοδήματος.

Μένει να δούμε πώς τα νοικοκυριά σε όλη την Ευρώπη (ιδιαίτερα τα άτομα με χαμηλότερο εισόδημα) θα κάνουν μια αντιστάθμιση όσον αφορά τις ταξιδιωτικές δαπάνες. Υπάρχουν πολλές δυνατότητες για ταξίδι εδώ.

Οι παραθεριστές μπορεί να επιλέξουν να μην ταξιδέψουν, να ταξιδέψουν στο εσωτερικό παρά στο εξωτερικό, να ταξιδέψουν σε έναν προορισμό που θεωρούν ότι είναι πιο προσιτό ή να ανταπεξέλθουν π.χ. να μείνουν σε ένα οικονομικό ξενοδοχείο και όχι σε μεσαίας κλίμακας».

COVID-19

Ο COVID-19 παρέμεινε βασικό θέμα με περισσότερες από 3.000 αναφορές μέχρι στιγμής το 2022. Ωστόσο, από τον Ιανουάριο του 2022 έως τον Ιούνιο του 2022, οι αναφορές του COVID-19 μειώθηκαν κατά 54%, υποδηλώνοντας ότι το θέμα χάνει σιγά σιγά τη δυναμική του.

Ταυτόχρονα, δημοσκόπηση της GlobalData αποκάλυψε ότι το 53% των ερωτηθέντων παγκοσμίως «δεν ανησυχεί» ή «δεν ανησυχεί πολύ» για την εξάπλωση του COVID-19, εν μέσω χαλάρωσης των ταξιδιωτικών περιορισμών και αύξησης των ποσοστών εμβολιασμού.

Όπως υπογραμμίζει η αναλύτρια της GlobalData «ενώ ο COVID-19 είναι πιθανό να παραμείνει χαρακτηριστικό στα αρχεία των εταιρειών για το άμεσο μέλλον, υπάρχει λόγος να είμαστε προσεκτικά αισιόδοξοι καθώς προβλέπεται ότι οι διεθνείς αναχωρήσεις από ευρωπαϊκές χώρες θα αυξηθούν κατά 125%.

Τουριστικές εταιρείες που είναι σε θέση να ανταποκριθούν με επιτυχία σε αυτά τα θέματα μέσω επενδύσεων, διαχείρισης και στρατηγικής, θα παραμείνουν ή θα αναδειχθούν ως ηγέτες του κλάδου».