Σύνταξη: tourismtoday.gr

Αισιόδοξη πορεία εν μέσω εξελισσόμενων προκλήσεων χαράσσουν τα επαγγελματικά ταξίδια το 2025, σύμφωνα με την τελευταία δημοσκόπηση της Παγκόσμιας Ένωσης Επιχειρηματικών Ταξιδιών (GBTA).

Ενώ οι μεταβαλλόμενες οικονομικές συνθήκες, οι γεωπολιτικές ανησυχίες και οι τεχνολογικές αλλαγές συνεχίζουν να αποτελούν τομείς αβεβαιότητας, τα αποτελέσματα δείχνουν μια συνολική θετική τροχιά.

  • Σχεδόν οι μισοί (48%) αγοραστές αναμένουν περισσότερα επαγγελματικά ταξίδια το 2025.
  • Το 57% εκτιμά πως φέτος θα υπάρξει αύξηση στις ταξιδιωτικές δαπάνες εταιρειών.

Τα ευρήματα σχετικά με το NDC, την ενσωμάτωση τεχνολογίας και της τεχνητής νοημοσύνης, τις δεσμεύσεις για εταιρική βιωσιμότητα, τις προκλήσεις του εργατικού δυναμικού, των προσλήψεων και τις εξελίξεις στις προσδοκίες στο χώρο εργασίας υποδεικνύουν έναν καινοτόμο και χωρίς αποκλεισμούς περιβάλλον για τον κλάδο που συνεχίζει να προοδεύει και να προσαρμόζεται.

Ποιες είναι οι προβλέψεις για τα επαγγελματικά ταξίδια φέτος

Σε περιφερειακό επίπεδο, οι αναμενόμενες δαπάνες για επαγγελματικά ταξίδια ποικίλλουν, αλλά είναι συνολικά θετικές, έναντι του 2024.

  • Οι αγοραστές ταξιδιών της Ασίας-Ειρηνικού (APAC) εκφράζουν τη μεγαλύτερη αισιοδοξία στο 63% που δείχνει ότι σχεδιάζουν να ξοδέψουν «περισσότερα» ή «πολύ περισσότερα» το 2025, ακολουθούμενοι από τους αγοραστές σε Βόρεια Αμερική (NORAM) στο 57%.
  • Οι Ευρωπαίοι είναι κάπως πιο προσεκτικοί. Το ένα τρίτο (37%) αναμένει αυξημένο όγκο ταξιδιών –τον χαμηλότερο από οποιαδήποτε άλλη περιοχή– ενώ οι μισοί (50%) «περισσότερες» ή «πολύ περισσότερες» δαπάνες.
    Σχεδόν ένας στους πέντε (19%) προβλέπει μείωση του όγκου επαγγελματικών ταξιδιών της εταιρείας του το 2025.
  • Οι μισοί αγοραστές από τη NORAM (50%) είναι αισιόδοξοι για τον όγκο επαγγελματικών ταξιδιών της εταιρείας τους και σχεδιάζουν «περισσότερα» ή «πολύ περισσότερα» ταξίδια φέτος.

Οι προκλήσεις του κλάδου για το 2025

Ακόμη και με την αναμενόμενη αύξηση φέτος, οι εταιρείες παραμένουν συνειδητές ως προς το κόστος και επιλεκτικές όταν λαμβάνουν αποφάσεις για επαγγελματικά ταξίδια.

O κλάδος συνεχίζει να δίνει προτεραιότητα στην ενσωμάτωση της τεχνολογίας και της τεχνητής νοημοσύνης, ενώ η βιωσιμότητα και οι προσπάθειες που σχετίζονται με το εργατικό δυναμικό διαμορφώνουν τις εταιρικές ταξιδιωτικές πολιτικές.

Και παρόλο που η υβριδική εργασία παραμένει το κυρίαρχο μοντέλο του χώρου εργασίας, ιδίως για εταιρείες αγοραστές, περισσότερες επιχειρήσεις θα επιβάλουν αυστηρότερες πολιτικές επιστροφής στο γραφείο το 2025.

  • Για τα ταξιδιωτικά προγράμματα, η υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης παραμένει αργή με μόνο το 34% λέει ότι σχεδιάζει να την ενσωματώσει με σημαντικούς τρόπους φέτος.
  • Σχεδόν το ένα τρίτο (30%) επαναξιολογεί ή αλλάζει την Εταιρεία Διαχείρισης Ταξιδίων τους (TMC) το 2025. Τέσσερις στους δέκα (39%) αναφέρουν δυσαρέσκεια με την τεχνολογία TMC και το 37% ανησυχεί για την ποιότητα των υπηρεσιών, ως βασικούς λόγους. Επιπλέον, το 20% αναφέρει τη δυσκολία της TMC με τις κρατήσεις NDC ως λόγο που σκέφτεται να αλλάξει.
  • Το ένα τρίτο (33%) αναμένει αυξημένες επενδύσεις σε βιώσιμες ταξιδιωτικές πρακτικές εστιασμένες στον πλανήτη, με την APAC (55%) και την Ευρώπη (46%) να πρωτοστατούν σε αυτές τις προσπάθειες.
    Εν τω μεταξύ, το 29% των εταιρειών σχεδιάζει να αυξήσει την υποστήριξη για πρωτοβουλίες με επίκεντρο τον άνθρωπο.
  • Η αγοραστική πλευρά του τοπίου προσλήψεων στον κλάδο παραμένει ανταγωνιστική. Μόλις το 16% σχεδιάζει να προσθέσει προσωπικό στα ταξιδιωτικά του προγράμματα το 2025.
  • Από την άλλη, προμηθευτές ταξιδιών, TMC και εταιρείες τεχνολογίας προσλαμβάνουν, με τέσσερις στους 10 (41%) να σχεδιάζουν να προσθέσουν προσωπικό φέτος.
    Ωστόσο, η NORAM υστερεί, με το ένα τρίτο (35%) να αναμένουν από την εταιρεία τους να προσθέσει προσωπικό φέτος, σε σύγκριση με σχεδόν το ήμισυ (45%) των Ευρωπαίων.
  • Τα βασικά εμπόδια που αντιμετωπίζει ολόκληρος ο κλάδος στην εύρεση υποψηφίων με προσόντα περιλαμβάνουν μη ελκυστικούς μισθούς (54%), ανεπαρκείς προϋπολογισμούς για νέους ρόλους (40%) και αυξανόμενη ζήτηση για εξ αποστάσεως εργασία (42%). Το τελευταίο, έρχεται σε άμεση αντίθεση με τις προσπάθειες ορισμένων εταιρειών να περιορίσουν τις απομακρυσμένες θέσεις.
  • Οι πολιτικές εξ αποστάσεως εργασίας συνεχίζουν να εξελίσσονται. Παρόλο που οι μισοί (51%) λένε ότι οι εταιρείες τους δεν έχουν αλλάξει τις πολιτικές τους από το 2024, το ένα τρίτο (32%) αναφέρει ότι οι εταιρείες τους έχουν κάνει αυστηρότερες τις πολιτικές εργασίας από το σπίτι απαιτώντας από τους υπαλλήλους να βρίσκονται στο γραφείο πιο συχνά.
  • Τα υβριδικά χρονοδιαγράμματα εργασίας είναι πιο διαδεδομένα στην Ευρώπη, όπου πάνω από τα τρία τέταρτα (77%) των επαγγελματιών επαγγελματικών ταξιδιών αναφέρουν ότι η εταιρεία τους εφαρμόζει πολιτική υβριδικής εργασίας για το 2025, ακολουθούμενη από την APAC (62%), την LATAM (58%) και τη NORAM (51%).