Σύνταξη: tourismtoday.gr

Οι προϋπολογισμοί MICE πρόκειται να αυξηθούν το 2025, με ιδιαίτερη έμφαση στις προσωπικές εκδηλώσεις, όπως αποκαλύπτει νέα έκθεση της American Express Global Business Travel (Amex GBT).

Υπάρχει επίσης ένα υψηλό επίπεδο αισιοδοξίας για κλάδο το 2025, με το 74% των σχεδιαστών να αισθάνονται θετικά για τις προοπτικές.
Ωστόσο, αυτό σηματοδοτεί ένα μετριασμό των υψηλών προσδοκιών που παρατηρήθηκαν το 2024 και σύμφωνα με την πρόβλεψη, δείχνει μια επιστροφή σε πιο ισορροπημένες προοπτικές εν μέσω αυξανόμενου ταξιδιωτικού κόστους.

Οι επαγγελματίες συνεχίζουν να εκτιμούν ότι οι εσωτερικές συναντήσεις θα είναι ο πιο συχνός τύπος συσκέψεων το 2025, όπως είχαν προβλέψει για το 2024.

  • Σχεδόν οι μισές από όλες τις εσωτερικές συνεδριάσεις θα πραγματοποιηθούν σε ξενοδοχείο.
  • Το 34% θα γίνει σε διαφορετική πόλη.
  • Το 35% θα περιλαμβάνει κοινωνικές δραστηριότητες για δικτύωση.

Οι προτιμώμενες επιλογές

  • Διαπροσωπικές εκδηλώσεις (59%).
  • Εικονικές εκδηλώσεις (21%).
  • Υβριδικές εκδηλώσεις (20%).

Οι τρεις κορυφαίες προκλήσεις τους επόμενους 12 μήνες,

Η διαθεσιμότητα τοποθεσίας, το κόστος και η πίεση του προϋπολογισμού είναι οι τρεις κορυφαίες προκλήσεις που αναμένουν να αντιμετωπίσουν οι επαγγελματίες τους επόμενους 12 μήνες.

  • Το 40% να είναι πρόθυμο να αλλάξει προορισμό ή κατάλυμα προκειμένου να διαχειριστεί το αυξανόμενο κόστος.
  • Ένα επιπλέον 40% θα στραφεί σε περισσότερες εικονικές συναντήσεις για να μειώσει το κόστος.

Στην Ευρώπη, το 82% των επαγγελματιών MICE θα φιλοξενήσουν συναντήσεις με μια προσωπική συνιστώσα το 2025, με το 65% να αναμένει ότι οι δαπάνες θα αυξηθούν το επόμενο έτος.
Αυτό συγκρίνεται με το 70% των σχεδιαστών στην Αμερική και την περιοχή Ασίας-Ειρηνικού που αναμένουν να αυξήσουν τις δαπάνες για συναντήσεις την επόμενη χρονιά.

Η βιωσιμότητα παραμένει επίσης σταθερά στην ατζέντα, με το 54% των επαγγελματιών που συναντώνται παγκοσμίως να την θεωρούν «εξαιρετικά ή πολύ σημαντική», ενώ το 48% έχει ήδη εφαρμόσει μια βιώσιμη πολιτική συναντήσεων και εκδηλώσεων.

  • Οι περισσότεροι σχεδιαστές (86%) έχουν προχωρήσει σε βέλτιστες πρακτικές όσον αφορά τη διαφορετικότητα, την ισότητα και την ένταξη (DE&I) ή θα το κάνουν.
  • Αυτά περιλαμβάνουν προσφορά ποικιλιών τροφίμων και μη αλκοολούχων ποτών (34%), εστίαση στην προσβασιμότητα (31%) και χρήση διαφορετικών ή μειονοτικών προμηθευτών (30%).

Πώς η τεχνολογία αλλάζει τον κλάδο των εκδηλώσεων

Η έκθεση υπογραμμίζει τον τρόπο με τον οποίο η τεχνολογία αλλάζει τον κλάδο των εκδηλώσεων με την τεχνητή νοημοσύνη (AI) να χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο για εργασίες όπως:

  • Εύρεση συμμετεχόντων (42%)
  • Δημιουργία περιεχομένου (41%)
  • Ανάπτυξη θεμάτων (40%)
  • Παρακολούθηση δέσμευσης συμμετεχόντων (39%).

Η χρήση εφαρμογών για κινητά τηλέφωνα (41%), κωδικών QR (38%), εργαλείων ζωντανής ψηφοφορίας και ανατροφοδότησης (33%) και εικονικής πραγματικότητας (31%) αναμένεται επίσης να συνεχιστεί το 2025, αν και φαινομενικά με λιγότερη ένταση από ό,τι το 2024.

«Οι προβλέψεις μας αναδεικνύουν μια ισχυρή και αισιόδοξη προοπτική για τον κλάδο των συναντήσεων και των εκδηλώσεων, δήλωσε ο Gerardo Tejado, ανώτερος αντιπρόεδρος σε επαγγελματικές υπηρεσίες στην Amex GBT.

Οι προσωπικές συναντήσεις συνεχίζουν να κυριαρχούν με προτεραιότητα τη δέσμευση των συμμετεχόντων, τη βιωσιμότητα και την τεχνολογία αιχμής, όπως η τεχνητή νοημοσύνη, για τη βελτίωση της εμπειρίας».