Σύνταξη: tourismtoday.gr

Η μεγαλύτερη επιθυμία για αυθεντικές ταξιδιωτικές εμπειρίες στον προορισμό έχει βοηθήσει τον τομέα τουρισμού τροφίμων να γίνει mainstream.
Η αξία του αναμένεται να φτάσει τα 865,71 δις δολαρίων το 2022, σύμφωνα με το Future Market Insights (FMI).
Οι πωλήσεις προβλέπεται να κινηθούν ανοδικά σε 16,6% CAGR, με το μέγεθος της αγοράς να φτάνει τα 4.009,77 δις δολάρια έως το 2032.

Σε τροχιά ανάπτυξης ο τομέας

Η εισαγωγή διαφόρων δραστηριοτήτων που σχετίζονται με τον τουρισμό τροφίμων έχει διατηρήσει την αγορά φρέσκια και σε τροχιά ανάπτυξης. Αρκετοί προορισμοί στρέφονται σε τοπικά προϊόντα που αντιπροσωπεύουν τις παραδόσεις τους.

Φεστιβάλ φαγητού και μαθήματα μαγειρικής θα κρατήσουν αφοσιωμένους τους διεθνείς τουρίστες.

Τα μαθήματα μαγειρικής που κερδίζουν τεράστια δημοτικότητα και γίνονται όλο και πιο δημοφιλής μεταξύ των Millennials, των οικογενειών με παιδιά και των σόλο ταξιδιωτών ως ένας διασκεδαστικός τρόπος για να γνωρίσουν και να αλληλεπιδράσουν με τους ντόπιους από άλλες χώρες.

Η ποικιλία και ο μεγάλος αριθμός σε κουζίνες που προσφέρονται σε όλο τον κόσμο κρατούν το εύρος του τομέα του τουρισμού τροφίμων ψηλά σε παγκόσμια κλίμακα.

Οι αναπτυσσόμενες χώρες και οι αγορές τουρισμού τροφίμων τους αναμένεται να επωφεληθούν από αυτή την τάση, με τους τουρίστες να επιθυμούν να γευτούν τις εκλεκτές κουζίνες αυτών των χωρών.

  • Η Ευρώπη κατέχει το ~32% του συνολικού μεριδίου της παγκόσμιας αγοράς του τομέα.
  • Η περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού κατέχει το ~31% του παγκόσμιου τομέα του τουρισμού τροφίμων.
  • Τα φεστιβάλ φαγητού κερδίζουν γρήγορα δημοτικότητα.
  • Οι τουριστικοί πράκτορες προσφέρουν μαθήματα μαγειρικής για να προσφέρουν στους καταναλωτές μια εις βάθος εμπειρία στην γαστρονομία των προορισμών τους.
  • Μέχρι στιγμής, ο τομέας του τουρισμού τροφίμων προσελκύει σχεδόν 3 εκατομμύρια επισκέπτες ετησίως.
  • Τα διαδικτυακά κανάλια κρατήσεων έχουν γίνει τα εξέχοντα κανάλια κρατήσεων στον κλάδο.

«Η αγορά που εκτιμάται ότι θα αναπτυχθεί με εξαιρετικό ρυθμό, προσφέρει μια προσοδοφόρα ευκαιρία, ενώ αναμένεται η είσοδος νέων εταιρειών στην τομέα», τονίζεται σε ανάλυση της FMI.

Οι επιπτώσεις του COVID-19 στην αγορά τουρισμού τροφίμων

Η πανδημία Covid-19 επηρέασε σοβαρά την παγκόσμια αγορά τουρισμού τροφίμων. Η αυξανόμενη ανησυχία για την ασφάλεια μεταξύ των καταναλωτών οδήγησε επίσης σε μειωμένη εμπιστοσύνη μεταξύ τους σχετικά με τις ανησυχίες για την ασφάλεια των τροφίμων.

Αυτό επηρέασε περαιτέρω και την αγορά, οδηγώντας τις εταιρείες να επανεξετάσουν τις στρατηγικές τους και να επιβιώσουν κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.

Μετά την πανδημία, οι εταιρείες κυκλοφόρησαν με διαφορετικά σχέδια, μέτρα και διαδικασίες λειτουργίας για να εξασφαλίσουν την ικανοποίηση των καταναλωτών.
Τα μέτρα στόχευαν κυρίως στο να παρέχουν στους καταναλωτές προφυλάξεις ώστε να απολαμβάνουν τις κουζίνες και τις περιηγήσεις τους, με ασφάλεια.

Αυτό βοήθησε τη βιομηχανία να επανέλθει στο προ πανδημίας επίπεδο, διασφαλίζοντας επίσης ότι η εικόνα του κλάδου παραμένει θετική.

Ο τομέας του τουρισμού τροφίμων αναμένεται να συνεχίσει να αναπτύσσεται γρήγορα σε μακροπρόθεσμη προοπτική, χωρίς να αφήσει την οπισθοδρόμηση της πανδημίας να επιβραδύνει αυτή την ανάπτυξη.

Ανταγωνιστικό τοπίο

Οι εξέχοντες παίκτες στη βιομηχανία τουρισμού τροφίμων υιοθετούν διάφορες στρατηγικές για να επιβιώσουν και να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Οι περισσότεροι από τους παίκτες στην αγορά ακολουθούν δύο βασικά βήματα για να δημιουργήσουν ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον τις συγχωνεύσεις και εξαγορές καθώς και εταιρικές σχέσεις.