Σύνταξη: tourismtoday.gr

Οι νέοι αναζητούν ελευθερία στα ταξίδια και εκτιμούν τις εμπειρίες, ενώ το περιβάλλον και το κλίμα διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στις αποδράσεις τους όχι μόνο τώρα, αλλά και στο μέλλον.
Αυτά είναι τα αποτελέσματα νέας μελέτης για τις τάσεις 2022 της γερμανικής Ένωσης για Ταξίδια Παιδιών-Νέων Reisenetz eV.

Το σημείο εκκίνησης της μελέτης Trend Study Youth Travel 2022 ήταν το ζήτημα του αντίκτυπου της πανδημίας στα ταξίδια για νέους. Το επίκεντρο ήταν οι επιθυμίες και τα πρότυπα αξίας των νέων και οι τάσεις.

Πώς θέλουν να ταξιδέψουν οι νέοι

  • Οι κατηγορίες της ελευθερίας και της εμπειρίας είναι κεντρικές στον πόθο ενός τέλειου ταξιδιού για νέους.
  • Οι προσωπικές εμπειρίες των νεανικών ταξιδιών συνδέονται με τις ιδιότητες «φιλικές», «περιβαλλοντικά συνειδητοποιημένες» και «συναρπαστικές».
  • Τα ταξίδια περιπέτειας, τα ταξίδια στη φύση, η κατασκήνωση, οι εκδρομές με ποδήλατο και τα ταξίδια με τρένο είναι πολύ δημοφιλή στους νέους που συμμετείχαν στην έρευνα.
  • Οι νέοι θέλουν να ταξιδέψουν ξανά και περισσότερο παγκοσμίως στο μέλλον και αναζητούν κοινές εμπειρίες και ελεύθερο χώρο.
  • Η πτυχή της ασφάλειας είναι επίσης σημαντική για τους νεαρούς τουρίστες, ώστε να μπορούν να ταξιδεύουν με ασφάλεια ακόμη και χωρίς συνοδό.

Μέσα μεταφοράς και οι καταστροφικές για το κλίμα συνέπειες

Ένα βασικό σημείο είναι ότι όσον αφορά στη μεταφορά, τα ταξίδια με λεωφορείο βαθμολογούνται πολύ αρνητικά σε σύγκριση με πριν από την πανδημία.
Το ποδήλατο είναι η νούμερο ένα επιλογή, δημοφιλή είναι τα ταξίδια με τρένο καθώς και με με αυτοκίνητο για οικογενειακούς λόγους.

Για το μέλλον των ταξιδιών, οι νέοι υποστηρίζουν ότι οι καταστροφικές για το κλίμα συνέπειες ενός ταξιδιού θα γίνονται λιγότερο αποδεκτές. Αυτό ισχύει επίσης για τη μελλοντική ταξιδιωτική συμπεριφορά των γονιών τους και τον παγκόσμιο τουρισμό.

Οι δυνατότητες του ψηφιακού κόσμου της εμπειρίας

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media), οι ταξιδιωτικές εφαρμογές και τα παιχνίδια είναι παραμελημένοι τομείς δυνατοτήτων που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την ανάπτυξη μελλοντικών ταξιδιωτικών προσφορών σε νέους.

Στα νεανικά ταξίδια του μέλλοντος, η γκάμα των εμπειριών θα μπορούσε να μεταφερθεί στο επόμενο επίπεδο.
Η χρήση social media θα μπορούσε να ενσωματωθεί στο δρομολόγιο και οι ταξιδιωτικές εφαρμογές θα μπορούσαν να προσανατολιστούν σε ομάδες προτιμήσεων νέων.

Για τους παρόχους νεανικών ταξιδιών (συμπεριλαμβανομένων των σχολικών εκδρομών), οι ψηφιακές εφαρμογές όπως τα chatbots (και η αναγνώριση φωνής) μπορούν να προωθήσουν τη συμμετοχή τους.
Είναι σημαντικό να αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες που προσφέρει η ψηφιοποίηση προκειμένου να πραγματοποιήσουν προσαρμογές περιεχομένου που να αντιμετωπίζουν τις διαφορετικές αξίες στον χώρο του ταξιδιού για τους νέους.

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να αποτελέσουν βασικό παράγοντα για να κάνουν τα ταξίδια των νέων πιο δυναμικά.
Έχουν τη δυνατότητα να προσθέσουν αξία στα ταξίδια των νέων συνδέοντας αφηγήσεις ταξιδιών με περιεχόμενο.

Τα ταξίδια για νέους θα πρέπει να επιτρέπουν νέες μορφές μάθησης

Σύμφωνα με την μελέτη, τα ταξίδια θα μπορούσαν ολοένα και περισσότερο να θεωρηθούν ως βασικό μέρος της ανάπτυξης της προσωπικότητας.

Τα ταξίδια νέων μπορούν να συνδυάσουν αποτελεσματικές εμπειρίες με την απόκτηση νέων δεξιοτήτων και τη διεύρυνση της υπάρχουσας γνώσης, βάζοντας τη μάθηση στο προσκήνιο αντί για την εργασία.

Εκτός από την Ένωση Reisenetz eV, στη μελέτη συμμετείχαν οι Next Practice και Centre for Innovation & Sustainability in Tourism.
Η μελέτη χρηματοδοτήθηκε από το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Οικονομικών Υποθέσεων και Προστασίας του Κλίματος μέσω του Lift Wissen και πραγματοποιήθηκε από το Ομοσπονδιακό Κέντρο Αρμοδιότητας για τον Τουρισμό.