Σύνταξη: tourismtoday.gr

Τις πέντε σύγχρονες τάσεις που κυριαρχούν στις παγκόσμιες επιχειρήσεις στη φιλοξενία και δημιουργούν την ανάγκη για νέες προσεγγίσεις ηγεσίας, αποκαλύπτει η EHL.

Οι ισχυρές τάσεις που επηρεάζουν τη διαχείριση των παγκόσμιων επιχειρήσεων φιλοξενίας σήμερα, επικεντρώνονται στις νέες τεχνολογίες, στην ευημερία των εργαζομένων, στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη (ΕΚΕ) και στις πρωτοβουλίες Διαφορετικότητας, Ισότητας και Ένταξης.

1. Ψηφιακή ηγεσία και ενσωμάτωση τεχνολογίας

Καθώς η τεχνολογία συνεχίζει να διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στον κλάδο της φιλοξενίας, οι ηγέτες που είναι γνώστες της τεχνολογίας και προσαρμόσιμοι στις νέες τεχνολογίες έχουν μεγάλη ζήτηση.

Η ικανότητα αξιοποίησης της τεχνολογίας για λειτουργική αποτελεσματικότητα, βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών και λήψη αποφάσεων βάσει δεδομένων είναι μια κρίσιμη ηγετική ικανότητα.

Στη φιλοξενία, οι ηγέτες πρέπει επίσης να επιδιώξουν να είναι εξίσου υψηλής τεχνολογίας και ανθρωποκεντρικοί στην εφαρμογή αυτών των νέων ψηφιακών εργαλείων και τεχνικών.

  • Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) και Μηχανική Μάθηση: Η αυτοματοποίηση επαναλαμβανόμενων εργασιών φέρνει επανάσταση στη φιλοξενία και στον κλάδο των υπηρεσιών με τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης και μηχανικής μάθησης που χρησιμοποιούνται για πολλούς σκοπούς:

Εξατομικευμένες προτάσεις επισκεπτών.
Chatbots για εξυπηρέτηση πελατών.
Τη διαχείριση των εσόδων.
Προγνωστικά αναλυτικά στοιχεία για την πρόβλεψη ζήτησης.
Συσκευές με δυνατότητα φωνής και εικονικοί βοηθοί.
Διαθέτει φωνητικά ελεγχόμενα δωμάτια.

  • ChatGPT & Virtual Assistants: Τα εργαλεία επεξεργασίας φυσικής γλώσσας που οδηγούνται από την τεχνολογία AI μπορούν να λειτουργήσουν ως εικονικός θυρωρός, παρέχοντας στους επισκέπτες πληροφορίες για τοπικά αξιοθέατα, εστιατόρια, επιλογές μεταφοράς και απαντώντας στις απορίες τους σχετικά με τη διαμονή τους.
    Μπορούν επίσης να βοηθήσουν στην ανάλυση των σχολίων, των κριτικών και των ερευνών πελατών.
  • Εικονική πραγματικότητα (VR) και επαυξημένη πραγματικότητα (AR): Χρησιμοποιούνται για τη βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών, προσφέροντας εικονικές περιηγήσεις, καθηλωτικές εκστρατείες μάρκετινγκ και διαδραστικά στοιχεία που παρουσιάζουν ανέσεις και προορισμούς ξενοδοχείων.
  • Τεχνολογία ανέπαφων: Λόγω της πανδημίας COVID-19, οι ανέπαφες τεχνολογίες όπως το check-in/out από κινητά, τα ψηφιακά κλειδιά δωματίου και οι λύσεις πληρωμής μέσω κινητού έχουν αποκτήσει εξέχουσα θέση.
    Αυτές οι τεχνολογίες ελαχιστοποιούν τη φυσική επαφή και παρέχουν μια απρόσκοπτη εμπειρία επισκέπτη.
  • Internet of Things (IoT): Χρησιμοποιείται για τη δημιουργία έξυπνων δωματίων ξενοδοχείων και συνδεδεμένων εμπειριών επισκεπτών. Αυτή η τεχνολογία επιτρέπει τον αυτοματοποιημένο έλεγχο των χαρακτηριστικών του δωματίου, των εξατομικευμένων προτιμήσεων και των συστημάτων διαχείρισης ενέργειας.
  • Ρομποτική και αυτοματισμός: Τα ρομπότ υπηρεσιών, οι ρομποτικοί θυρωροί και τα αυτοματοποιημένα συστήματα παροχής υπηρεσιών δωματίου χρησιμοποιούνται για τον εξορθολογισμό των λειτουργιών, τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας και τη μείωση του κόστους εργασίας.

2. Πρωτοβουλίες για την ευημερία και την ικανοποίηση των εργαζομένων

Η νοοτροπία ευημερίας στην ηγεσία είναι υψίστης σημασίας σε μια επιχείρηση φιλοξενίας για δύο βασικούς λόγους.
Πρώτον, πολλές πρόσφατες μελέτες για την ευημερία των εργαζομένων καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι χρειάζεστε ευτυχισμένους και υγιείς υπαλλήλους για να είναι η εταιρεία σας ανταγωνιστική και να παρέχει άριστη εξυπηρέτηση πελατών. Και δεύτερον, η απουσία και η παραίτηση εργαζομένων είναι ιδιαίτερα επιζήμια σε αυτόν τον τομέα.

Ο κλάδος της φιλοξενίας έχει ένα από τα υψηλότερα ποσοστά τζίρου μεταξύ των ιδιωτικών τομέων, ακόμη και πριν από την πανδημία.
Οι ηγέτες των παγκόσμιων επιχειρήσεων φιλοξενίας πρέπει να κατανοήσουν αυτό το παράδειγμα και να ηγηθούν με μια νοοτροπία ευημερίας που φροντίζει για:

  • Ικανοποίηση και δέσμευση εργαζομένων: Η προτεραιότητα στην ευημερία στον κλάδο της φιλοξενίας σημαίνει τη δημιουργία ενός θετικού εργασιακού περιβάλλοντος που προάγει την ικανοποίηση και τη δέσμευση των εργαζομένων.
    Η ενστάλαξη πρακτικών ανοιχτής επικοινωνίας και η δημιουργία μεγαλύτερης ευελιξίας και καλύτερης ισορροπίας μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής για τους εργαζόμενους είναι ένα εξαιρετικό μέρος για να ξεκινήσετε σε αυτόν τον τομέα.
  • Ικανοποίηση επισκεπτών: Χαρούμενοι και αφοσιωμένοι υπάλληλοι παρέχουν καλύτερη εξυπηρέτηση πελατών, δημιουργώντας αξέχαστες εμπειρίες στους επισκέπτες.
    Οι ηγέτες μπορούν να το ενθαρρύνουν δημιουργώντας μια κουλτούρα εορτασμού της καλής εξυπηρέτησης και της επιτυχίας, θέτοντας στόχους SMART για αυτόν τον τομέα και αναγνωρίζοντας μια καλή δουλειά.
  • Διατήρηση και προσέλκυση ταλέντων: Όταν οι οργανισμοί δίνουν προτεραιότητα στην ευημερία των εργαζομένων, δημιουργεί μια θετική φήμη ως εργοδότη και αυξάνει την πιθανότητα διατήρησης ταλαντούχων ατόμων.
    Οι ηγέτες πρέπει να καταλάβουν τι είναι αυτό που κάνει αυτό ένα καλό μέρος για εργασία (ή όχι) και πώς να το κάνουν καλύτερο. Οι έρευνες των εργαζομένων και η ανάλυση δεδομένων ανθρώπινου δυναμικού μπορούν να βοηθήσουν στην ανακάλυψη περιοχών προς βελτίωση.
  • Υγεία και ασφάλεια: Ο κλάδος της φιλοξενίας συχνά περιλαμβάνει σωματικά απαιτητικά περιβάλλοντα εργασίας και υψηλής πίεσης. Η προτεραιότητα στην ευημερία περιλαμβάνει την προώθηση μέτρων υγείας και ασφάλειας για την προστασία των εργαζομένων από σωματική και συναισθηματική βλάβη.
    Ξεκινήστε δουλεύοντας προληπτικά για να μειώσετε τα εργατικά ατυχήματα, τους τραυματισμούς και τα ζητήματα που σχετίζονται με το άγχος και να δημιουργήσετε ένα πιο υγιές και ασφαλές εργασιακό περιβάλλον.
    Οι εργαζόμενοι έχουν συχνά τις καλύτερες ιδέες για το πώς να βελτιώσουν το εργασιακό τους περιβάλλον, επομένως μη διστάσετε να τους εμπλέξετε και να τους δώσετε τη δυνατότητα να κάνουν αλλαγές.

3. Μετασχηματιστική ηγεσία

Η μετασχηματιστική ηγεσία είναι ένα από τα στυλ ηγεσίας που κερδίζουν εξέχουσα θέση στον κλάδο της φιλοξενίας.
Καθώς ο κλάδος προσαρμόζεται συνεχώς στη νέα τεχνολογία και τις τάσεις των καταναλωτών, εκτιμώνται ιδιαίτερα οι ηγέτες που εμπνέουν και παρακινούν τις ομάδες τους, ενθαρρύνουν την καινοτομία και οδηγούν σε θετικές αλλαγές.

Οι μετασχηματιστικοί ηγέτες δημιουργούν ένα όραμα για τον οργανισμό και δίνουν τη δυνατότητα στους υπαλλήλους τους να αξιοποιήσουν πλήρως τις δυνατότητές τους.

4. Ηθική, χωρίς αποκλεισμούς και βιώσιμη ηγεσία

Με τη διαρκώς αυξανόμενη εστίαση σε περιβαλλοντικά και κοινωνικά ζητήματα, οι ηγέτες πρέπει να δίνουν προτεραιότητα στις υπεύθυνες επιχειρηματικές πρακτικές, τις πρωτοβουλίες βιωσιμότητας και την κοινωνική ευθύνη για να διασφαλίσουν ότι η επιχείρηση τους έχει διαρκώς βελτιωμένο αντίκτυπο σε όλους τους ενδιαφερόμενους, ιδιαίτερα στους ανθρώπους και στον πλανήτη.

Επί του παρόντος, πολλοί παγκόσμιοι οργανισμοί φιλοξενίας προσπαθούν να εφαρμόσουν πρωτοβουλίες που υποστηρίζουν μεγαλύτερη Ποικιλομορφία, Ισότητα και Συμμετοχικότητα.

Αυτό ξεκινά με τη δημιουργία πιο διαφορετικών ηγετικών ομάδων που αντικατοπτρίζουν την πολυπολιτισμική φύση των επισκεπτών και των εργαζομένων τους.
Η τάση της ηγεσίας χωρίς αποκλεισμούς, η οποία αγκαλιάζει διαφορετικές προοπτικές και υπόβαθρα, θεωρείται βασικός μοχλός επιτυχίας.

Στη φιλοξενία, η βελτίωση της ισότητας των φύλων βρίσκεται στην κορυφή της λίστας. Μια πρόσφατη λευκή βίβλος από το Hospitality Industry Pipeline Coalition δείχνει ότι το 70% των εργαζομένων στη φιλοξενία είναι γυναίκες, ωστόσο μόνο το 20% των εκτελεστικών στελεχών και το 8% των διευθυντών είναι γυναίκες.

Από την άποψη των ταλέντων, οι καλύτερες επιχειρήσεις για να εργαστείτε συχνά δίνουν προτεραιότητα στην ένταξη. Σύμφωνα με την Inside Hospitality Report, το 76% των αιτούντων εργασία αναλύουν την ποικιλομορφία του εργατικού δυναμικού πριν αποδεχτούν μια θέση εργασίας στον κλάδο.

Από την πλευρά των πελατών, οι επιχειρήσεις που δίνουν προτεραιότητα στην ένταξη γίνονται επίσης θετικά αντιληπτές από τους καταναλωτές, καθιστώντας την ένταξη μια εξαιρετικά σημαντική εταιρική ευθύνη και ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

5. Συνεργατική ηγεσία

Όλοι συμμετέχουν και η γνώμη του καθενός έχει σημασία. Αυτή είναι η ουσία της συνεργατικής ηγεσίας. Είναι μια πρακτική που βασίζεται στο όραμα και την εμπειρία διαφορετικών μελών της ομάδας για την επίλυση προβλημάτων και τη λήψη αποφάσεων.

Η συνεργατική ηγεσία είναι σημαντική στο σημερινό δυναμικό και διασυνδεδεμένο επιχειρηματικό περιβάλλον. Στις παγκόσμιες επιχειρήσεις φιλοξενίας, η συνεργατική ηγεσία έχει ιδιαίτερη σημασία. Για να βελτιώσετε το συνεργατικό στυλ ηγεσίας σας, πρέπει:

  • Ενίσχυση της Καινοτομίας: Η συνεργατική ηγεσία ενθαρρύνει την ανταλλαγή ιδεών, γνώσης και τεχνογνωσίας μεταξύ των μελών της ομάδας. Προωθώντας την ανοιχτή επικοινωνία και τη συνεργασία, μπορείτε να δημιουργήσετε ένα περιβάλλον όπου μπορούν να προκύψουν καινοτόμες λύσεις.
  • Δημιουργήστε ισχυρότερες ομάδες: Η συνεργασία ενισχύει τη δυναμική και τις σχέσεις της ομάδας.
    Στόχος να καλλιεργηθεί μια κουλτούρα συνεργασίας όπου τα μέλη της ομάδας αισθάνονται ότι έχουν αξία και συμπεριλαμβάνονται. Αυτό οδηγεί σε υψηλότερα επίπεδα αφοσίωσης των εργαζομένων, βελτιωμένο ηθικό και αυξημένη παραγωγικότητα.
  • Ενισχύστε τη λήψη αποφάσεων: Η συνεργατική ηγεσία επιτρέπει τη συλλογική λήψη αποφάσεων. Κάντε μια προσπάθεια να εμπλέκετε τα μέλη της ομάδας στη διαδικασία λήψης αποφάσεων, ώστε να μπορούν να αξιοποιήσουν το ευρύτερο φάσμα της εμπειρίας και των προοπτικών τους.
  • Ενθαρρύνετε τη Μάθηση και την Ανάπτυξη: Η συνεργασία παρέχει ευκαιρίες για συνεχή μάθηση και επαγγελματική ανάπτυξη. Ενθαρρύνετε τα μέλη της ομάδας να συνεργάζονται και να μοιράζονται γνώσεις, ώστε να μαθαίνουν ο ένας από τις εμπειρίες, τις δεξιότητες και την τεχνογνωσία του άλλου.
  • Δημιουργήστε εμπιστοσύνη και σχέσεις: Η συνεργατική ηγεσία ενισχύει την εμπιστοσύνη μεταξύ των μελών της ομάδας. Δείξτε τη δική σας ανοιχτότητα και αξιοπιστία για να δημιουργήσετε ένα ασφαλές και υποστηρικτικό περιβάλλον, θα οικοδομήσει εμπιστοσύνη και θα ενισχύσει τις σχέσεις μέσα στην ομάδα σας.