Σύνταξη: tourismtoday.gr

Στην εποχή της πανδημίας, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι μεγάλες τάσεις για το 2022 θα επικεντρωθούν σε πιο υγιεινά και «καθαρότερα», πιο βιώσιμα, premium και κοινωνικά υπεύθυνα προϊόντα.
Αυτό δείχνουν στοιχεία έρευνας από το EHL, επισημαίνοντας πως η ποιότητα θα υπερισχύσει έναντι της ποσότητας.

Το συνειδητό ποτό κερδίζει σε δημοτικότητα και τα δεδομένα δείχνουν ότι η κατανάλωση αλκοόλ έχει μειωθεί με τις νεότερες γενιές.
Πίνουν λιγότερο καθώς δείχνουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την ολιστική ευεξία και υγεία.
Και η βιομηχανία ποτών έχει δώσει προσοχή σε αυτές τις αλλαγές στις συνήθειες.

Τα υγιεινά ποτά σημειώνουν άνοδο. Και οι προσφορές έτοιμων για κατανάλωση χωρίς αλκοόλ από τη Βόρεια Αμερική έως την Ευρώπη και την Ασία-Ειρηνικό έχουν αυξηθεί.
Αποδεικνύονται πιο βολική και «ασφαλέστερη» επιλογή σε έναν κόσμο που εξακολουθεί να μαστίζεται με μέτρα COVID-19.

Ωστόσο, παγκοσμίως, βλέπουμε μια σειρά από ενδιαφέρουσες εξελίξεις νέων προϊόντων, καινοτομίες συσκευασίας καθώς συγχωνεύσεις και εξαγορές.
Πλέον οι γραμμές μεταξύ του κινήματος για την υγεία, της κατηγορίας χαμηλών και μη αλκοολούχων ποτών και της ευρύτερης βιομηχανίας ποτών να γίνονται όλο και πιο ασαφείς.

Πέρα από αυτές τις γενικές τάσεις, το EHL αποκαλύπτει επτά συγκεκριμένες τάσεις ποτών για το επόμενο έτος.

Οι 7 κορυφαίες τάσεις στα ποτά το 2022

1. Ροφήματα χαλάρωσης με CBD

Τα ποτά CBD ή κανναβιδιόλης προβλέπεται να είναι το ταχύτερα αναπτυσσόμενο τμήμα για τα επόμενα χρόνια.
Μια αμφιλεγόμενη αλλά πολύ νέα τάση του 2022 έχει βρει τον δρόμο της στα κοκτέιλ μόνο στους πιο avant-garde χώρους.

2. Η τρέλα του bubble τσαγιού γίνεται παγκόσμια

Παρά το γεγονός ότι εφευρέθηκε τη δεκαετία του 1980, το bubble (αφρίζον) τσάι πρόκειται να δει τη δημοτικότητά του να εκτοξεύεται στα ύψη.

Από τις ΗΠΑ έως τη Γερμανία, την Κίνα έως τη Βραζιλία, η βιομηχανία τσαγιού bubble εξελίσσεται παγκοσμίως. Η αγοράς της να αναμένεται να αυξηθεί κατά σχεδόν 2 δις δολάρια για να φτάσει τα 4,3 δις δολάρια έως το 2027.

Το αναζωογονητικό ρόφημα με βάση το τσάι της Ταϊβάν με τις «φυσαλίδες» του από ταπιόκα ή ζελέ φρούτων είναι ελκυστικό για άτομα που απολαμβάνουν υγιεινές παραλλαγές με χαμηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη, με βιολογικό γάλα σόγιας, πράσινο τσάι ή μείγματα φρούτων.
Είναι δημοφιλές στη νεότερη γενιά που ελκύεται από τους 200 περίπου διαφορετικούς γευστικούς συνδυασμούς και ακόμη περισσότερες επιλογές για ένα πραγματικά μοναδικό, νόστιμο και διασκεδαστικό ποτό.

3. Ποτά που έχουν υποστεί ζύμωση ως ενισχυτικό για την υγεία

Η αυξημένη ευαισθητοποίηση σχετικά με τη σημασία του να τροφοδοτούμε το σώμα μας με ποιοτικά και θρεπτικά τρόφιμα και ποτά οδηγεί σε μια ταχεία ανάπτυξη των ποτών που έχουν υποστεί ζύμωση.
Αυτά, καταλαμβάνουν πλέον σημαντικό μέρος στην κατηγορία των λειτουργικών και υγιεινών ποτών.

Υπολογίζεται ότι τα προβιοτικά ποτά αναμένεται να επιτύχουν πωλήσεις άνω των 77 δις δολαρίων έως το 2025. Σχεδόν διπλάσια από τα έσοδα που παράγονται παγκοσμίως το 2018.

Ενώ η κομπούχα βρίσκεται στην κορυφή του leader board για μερικά χρόνια, τώρα έχει σοβαρό ανταγωνισμό.
Το κεφίρ, με τα πιο διαφορετικά προβιοτικά του στελέχη έχει αποδειχθεί ότι συμβάλλει στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος και στην πέψη. Κερδίζει δυναμική και εισχωρεί στο κύριο ρεύμα.
Όπως και η μεξικάνικη σόδα τεπάτσε που έχει υποστεί ζύμωση. Μια άλλη υγιεινή, γευστική, βιώσιμη εναλλακτική της κομπούχα.

4. Κρασιά και σαμπάνιες που προωθούν οι σταρ

Οι προώθηση ποτών από διάσημους αστέρες, δεν είναι κάτι καινούργιο. Σκεφτείτε τον George Clooney και τη Nespresso, την Jennifer Aniston και το Smart Water και τα αμέτρητα αθλητικά αστέρια που υποστηρίζουν τα ενεργειακά ποτά.

Αλλά περιμένετε να δείτε όλο και περισσότερους αμπελώνες και οίκους σαμπάνιας να συνεργάζονται με μεγάλα ονόματα για να αξιοποιήσουν την εικόνα τους και να επεκτείνουν τα χαρτοφυλάκια των αντίστοιχων επωνυμιών τους.

Μετά τον John Legend, την Kylie Minogue, τον Brad Pitt, η Cameron Diaz είναι η τελευταία διασημότητα που μπήκε στον κλάδο του κρασιού με τα «καθαρά» κρασιά της.
Η σειρά αποτελείται από ένα βιολογικό και vegan γαλλικό ροζέ και ισπανικό λευκό χωρίς προσθήκη ζάχαρης.
Η Cameron Diaz αξιοποιεί τόσο την τάση ευεξίας όσο και αυτή της αυξανόμενης «δίψας» για «ροζ» κρασί.

Τέτοιες συνεργασίες είναι επίσης στρατηγικές για να προωθήσουν την εισαγωγή κρασιού και σαμπάνιας σε νέους καταναλωτές.
Ιδιαίτερα στους millennials που έλκονται από διασημότητες και τρόπους ζωής ευεξίας. Και οι οποίοι δεν είναι αμερόληπτοι ως προς την αισθητική Instagrammable ενός ανθρακούχου ποτού ή ροφήματος με τριαντάφυλλο.

5. Το κρασί σε κουτί ως βιώσιμη και υγιεινή επιλογή

Κατά τη διάρκεια της COVID-19 πανδημίας, τσάντα-box κρασί ήταν ο πιο δημοφιλής τρόπος αγοράς ποτών από το σούπερ μάρκετ.

Πέρα από το προϊόν μέσα στη σακούλα, το κρασί σε κουτί αποθηκεύεται ευκολότερα, διατηρείται καλύτερα και αποδεικνύεται μια πιο υγιεινή και βιώσιμη επιλογή, ιδίως για τα εστιατόρια.

Το κάθε κουτί των τριών λίτρων παράγει περίπου τις μισές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από αυτές ενός γυάλινου μπουκαλιού.
Το κρασί σε κουτί είναι επίσης φθηνότερο στη μεταφορά, στο απόθεμα και πιο φιλικό προς το περιβάλλον. Κάτι που δεν μπορούν να αγνοήσουν ακόμη και οι πιο premium οινοποιοί.

Ενώ οι γνώστες του κρασιού μπορεί να καταλήξουν βιαστικά στο συμπέρασμα ότι το κρασί σε κουτί ισοδυναμεί με κακή ποιότητα, οι ειδικοί του κλάδου προτείνουν ότι αυτό αλλάζει και γρήγορα. Οι πωλήσεις προβλέπεται να συνεχίσουν να αυξάνονται σε όλο τον κόσμο το 2022.

6. Παρασκευασμένα κοκτέιλ με premium προϊόντα

Ενώ ορισμένοι μπορεί να απολάμβαναν να ακολουθούν διαδικτυακά σεμινάρια mixology για να δημιουργήσουν τα δικά τους σπιτικά κοκτέιλ, πολλοί λαχταρούν τις μέρες που οι πρωτότυπες δημιουργίες σερβίρονταν έτοιμες για άμεση κατανάλωση.

Οι μάρκες αλκοολούχων ποτών και οι αλυσίδες ξενοδοχείων όπως το Marriott δεν έχασαν χρόνο για να προσφέρουν την τέλεια λύση. Καθώς και να δημιουργήσουν μια ποικιλία από νόστιμα, έτοιμα προς κατανάλωση κοκτέιλ ποιότητας μπάρμαν σε κουτάκια.

Αυτή αναμένεται να είναι η πιο καυτή τάση στον χώρο των αλκοολούχων ποτών το 2021.
Η ανάπτυξη παρασκευασμένων κοκτέιλ, σύμφωνα με τα στοιχεία του Nielsen Premium Panel, έχει επιταχυνθεί 171% το 2020. Και δεν δείχνει σημάδια επιβράδυνσης το 2022.

Με υλικά υψηλής ποιότητας, αυθεντικές γεύσεις, επιλογές μεταξύ χαμηλών θερμίδων, ζάχαρης και αλκοόλ ή υψηλής ποιότητας αποστάγματα καθώς και βολικές, υγιεινές συσκευασίες τα παρασκευασμένα κοκτέιλ ήρθαν για να μείνουν.

7. Ποτά χωρίς αλκοόλ

Με το ενδιαφέρον για ποτά χωρίς αλκοόλ κατ’ όγκο (ABV) να εκτοξεύεται τα τελευταία χρόνια, όλο και περισσότεροι άνθρωποι αναζητούν τη μέση λύση μεταξύ του tee-total και του drinker. Κάτι μεταξύ απολαυστικού και υψηλής ποιότητας.

Κατά συνέπεια, τα χαμηλά και μη αλκοολούχα ποτά κατακλύζουν την αγορά και είναι ο χώρος για παρακολούθηση.

Από τις μη αλκοολούχες μπύρες και τα premium mocktails από επωνυμίες οινοπνευματωδών ποτών μέχρι την έκρηξη των σκληρών σέλτζερ οι καταναλωτές έχουν πολλές επιλογές.

Είτε θέλετε κάτι με λιγότερη ζάχαρη και αλκοόλ, με προϊόντα υψηλής ποιότητας, αναζητώντας μια άλλη πρόταση στα παραδοσιακά μη αλκοολούχα ποτά ή μια εναλλακτική λύση αντί της μπύρας, αυτή η αυξανόμενη κατηγορία διασφαλίζει ότι υπάρχει κάτι γευστικό για κάθε τύπο ποτών.