Σύνταξη: tourismtoday.gr
Η τεχνολογία και η καινοτομία έχουν βοηθήσει τα εστιατόρια καθώς μεταμορφώνουν τον τρόπο λειτουργίας τους.
Όπως προβλέπεται η ανάπτυξη στον κλάδο των εστιατορίων θα καθοδηγείται εξ ολοκλήρου από την κατανάλωση εκτός εγκατάστασης.
Για τον λόγο αυτό, η χρήση της τεχνολογίας δεν αφορά μόνο τη βελτίωση λειτουργιών και παροχής υπηρεσιών, αλλά και τον επανασχεδιασμό στα εστιατόρια.
Από τις ηλεκτρονικές παραγγελίες, τα αυτοεξυπηρετούμενα και τις ανέγγιχτες πληρωμές μέχρι την παράδοση και την παραλαβή, ο κλάδος F&B δεν έχει πλέον την πολυτέλεια να αγνοεί τις τάσεις που βοηθούν τις επιχειρήσεις να επανεφεύρουν τον εαυτό τους για να παραμείνουν σχετικές και ανταγωνιστικές.
Τις καινοτόμες τάσεις και λύσεις τεχνολογίας θα πρέπει να ακολουθήσουν τα εστιατόρια το 2023 για να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, αποκαλύπτει το EHL Hospitality Business School (EHL).
Ποιες είναι οι 7 τάσεις τεχνολογίας στα εστιατόρια το 2023
1. Συστήματα online παραγγελιών και εφαρμογές παράδοσης
Οι online παραγγελίες φαγητού και η παράδοση κατ’ οίκον συνεχίζουν να αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της εστίασης.
Δεν υπάρχουν σημάδια μείωσης αυτής της τάσης. Οι πελάτες συνεχίζουν να παραγγέλνουν φαγητό στο διαδίκτυο και να το παραλαμβάνουν όπου βρίσκονται.
Σύμφωνα με την Statista, η παγκόσμια αγορά διαδικτυακής παράδοσης φαγητού υπολογίζεται σε 130,2 δις δολάρια. Όπως εκτιμάται θα αυξηθεί στα 223,7 δις έως το 2027.
Οι λύσεις παράδοσης φαγητού από τρίτους, θα συνεχίσουν να αποτελούν βασικά εργαλεία για εστιατόρια που δεν προσφέρουν υπηρεσίες.
Ωστόσο, καθώς περισσότεροι πελάτες συνεχίζουν να προτιμούν να παραγγέλνουν απευθείας από εστιατόρια, θα δούμε περισσότερα εστιατόρια να επενδύουν στην ανάπτυξη των δικών τους ολοκληρωμένων εφαρμογών και διαδικτυακών πλατφορμών.
Παρά τη μεγάλη απόσταση, τα ψηφιακά εργαλεία επιτρέπουν στα εστιατόρια να δημιουργήσουν στενές σχέσεις με τους πελάτες τους.
2. Ανέπαφες πληρωμές
Οι ανέπαφες πληρωμές γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς στον κλάδο των εστιατορίων. Αυτή η τεχνολογία δεν αφορά μόνο την ηλεκτρονική παραγγελία.
Επιτρέπει επίσης στους πελάτες να πληρώνουν για φαγητό με ένα έξυπνο ρολόι, smartphone ή έξυπνη κάρτα μέσω μιας εφαρμογής ή μιας συσκευής χωρίς αφή.
Ενώ οι ανέπαφες πληρωμές είχαν αποκτήσει σταδιακά δυναμική στην παγκόσμια βιομηχανία εστιατορίων, η πανδημία την έκανε το νέο φυσιολογικό.
Σύμφωνα με έρευνα της Juniper, περίπου το 53% των παγκόσμιων συναλλαγών που εκτελούνται μέσω POS θα είναι ανέπαφες τα επόμενα πέντε χρόνια.
Η Juniper προέβλεψε επίσης ότι η παγκόσμια αξία των ανέπαφων πληρωμών θα αυξηθεί κατά 300% (2 τρις δολάρια σε 6 τρις δολάρια) έως το 2024.
Εάν τα εστιατόρια δεν θέλουν να μείνουν πίσω, είναι καιρός να επενδύσουν σε μια λύση πληρωμής μέσω κινητού και ψηφιακού υπολογιστή.
3. Ηλεκτρονικό σύστημα κρατήσεων τραπεζιών
Ενώ η κράτηση τραπεζιού μέσω τηλεφώνου θεωρήθηκε βολική, η εμφάνιση της τεχνολογίας online κράτησης τραπεζιού την κάνει παρελθόν.
Αξιοποιώντας συστήματα κρατήσεων τραπεζιών με δυνατότητα τεχνολογίας, τα εστιατόρια μπορούν να διαχειρίζονται λίστες αναμονής, θέσεις, προτιμήσεις φαγητού και αφοσίωση πελατών. Παράλληλα συλλέγουν σημαντικά δεδομένα πελατών τα οποία μπορούν να χρησιμοποιήσουν στο μάρκετινγκ.
4. Ψηφιακή προβολή κουζίνας
Καθώς οι διαδικτυακές παραγγελίες συνεχίζουν να αυξάνονται, τα εστιατόρια πρέπει να υιοθετήσουν νέους τρόπους για να εξορθολογίσουν τις δραστηριότητες τους.
Τα συστήματα προβολής κουζίνας (KDS) είναι ψηφιακές πινακίδες μενού για το προσωπικό της κουζίνας που βοηθούν τα εστιατόρια να βελτιώσουν τις λειτουργίες τους.
Με αυτά, το προσωπικό δεν θα χρειάζεται στυλό ή σημειωματάριο ή δεν θα μετακινείται συνεχώς εμπρός και πίσω στην κουζίνα για να δέχεται παραγγελίες και να επιβεβαιώνει εάν αυτές είναι έτοιμες.
Το σύστημα προβολής κουζίνας συνδέεται απευθείας με το σύστημα του σημείου πώλησης (POS) του εστιατορίου. Αρχίζει να λειτουργεί αμέσως μόλις υποβληθεί μια παραγγελία.
Η οθόνη εμφανίζει αυτόματα παραγγελίες βάσει προτεραιότητας και επισημαίνει τυχόν ειδικά διατροφικά αιτήματα.
Παρακολουθεί επίσης τους χρόνους παράδοσης των γευμάτων και παρακολουθεί το απόθεμα για να σηματοδοτήσει πότε ένα προϊόν είναι εκτός αποθέματος.
Τα KDS υπόσχονται βιώσιμη λειτουργία της κουζίνας διασφαλίζοντας καλύτερη επικοινωνία, σαφέστερες ροές εργασίας και ακρίβεια.
5. Λογισμικό αυτοματοποιημένης διαχείρισης αποθεμάτων
Το λογισμικό αυτοματοποιημένης διαχείρισης αποθεμάτων βοηθά τα εστιατόρια να παρακολουθούν το απόθεμα τροφίμων και ποτών, να προβλέψουν τις ποσότητες και να προγραμματίσουν τις παραγγελίες πιο αποτελεσματικά και πιο γρήγορα.
Το πιο σημαντικό, η εφαρμογή αυτού του λογισμικού στη διαδικασία εργασίας μπορεί να ελαχιστοποιήσει τη σπατάλη τροφίμων, η κοστίζει στη βιομηχανία φιλοξενίας 100 δις δολάρια ετησίως.
Αξιοποιώντας την τεχνητή νοημοσύνη (AI), τα εστιατόρια μπορούν να μειώσουν τη σπατάλη τροφίμων αλλά και διασφαλίζουν την αποτελεσματική και βιώσιμη λειτουργία τους.
6. Κωδικοί QR
Οι κωδικοί QR αντικαθιστούν σιγά σιγά τα μενού των εστιατορίων. Αυτή η τεχνολογία εστιατορίων γίνεται σταδιακά παγκόσμια, με όλο και περισσότερα εστιατόρια σε όλο τον κόσμο να την υιοθετούν.
Οι λήψεις QR έχουν αυξηθεί κατά περισσότερο από 750% τα τελευταία δύο χρόνια.
Οι γραμμωτοί κώδικες αυτόματης σάρωσης επιτρέπουν στους πελάτες να έχουν πρόσβαση στα διαδικτυακά μενού, να παραγγέλνουν και να πληρώνουν για τις παραγγελίες τους εκτελώντας μια απλή σάρωση.
Παρέχοντας διάφορα οφέλη στα εστιατόρια με χαμηλό κόστος, η τεχνολογία κωδικών QR θα συνεχίσει να είναι σημαντική το 2023 και μετά.
7. Παράδοση φαγητού με αυτόνομα οχήματα
Μία από τις εντυπωσιακές τεχνολογικές τάσεις στον κλάδο της εστίασης είναι η εφαρμογή αυτόνομων οχημάτων στην παράδοση φαγητού.
Αυτή η τεχνολογία μπορεί όχι μόνο να βελτιώσει τη διαδικασία παράδοσης αλλά και να μειώσει το κόστος παράδοσης.
Η Domino το έχει ήδη δοκιμάσει στο Λας Βέγκας και στο Μαϊάμι, πράγμα που σημαίνει ότι, αν και δεν είναι ακόμη mainstream, η χρήση οχημάτων χωρίς οδηγό για την παράδοση φαγητού θα συμβεί στο εγγύς μέλλον. Ομοίως, η Amazon και η Google δοκιμάζουν ήδη την παράδοση με drone.