Οι αεροπορικοί ναύλοι είναι πιθανό να σταθεροποιηθούν σε βασικά δρομολόγια σε όλο τον κόσμο το 2024, σύμφωνα με νέα πρόβλεψη της American Express Global Business Travel (Amex GBT).

Η συμβουλευτική ομάδα της Amex GBT αναμένει οριακές αυξήσεις τιμών και ορισμένες πτώσεις σε περιφερειακά και διεθνή δρομολόγια και προορισμούς επαγγελματικών ταξιδιών.

Οι διακυμάνσεις των ναύλων αποκαλύπτουν μικτές τάσεις, αλλά με ευρεία προοπτική βελτίωσης της σταθερότητας των τιμών το 2024.

Η Βόρεια Αμερική αναμένεται να δει μικρές αλλαγές στους ναύλους εντός της περιοχής (κάτω από 1%) και στην Ευρώπη (+0,3% business class, -2,5% οικονομία), ενώ οι ναύλοι προς την Ασία προβλέπεται να μειωθούν το 2024 σε σχέση με φέτος.

Οι πτήσεις εντός Ευρώπης προβλέπεται να αυξηθούν κατά περίπου 1%, με πτώση των τιμών μεταξύ Ευρώπης και Μέσης Ανατολής (-3,5% business class, -2,8% economy) και Νότιας Αμερικής (-3,9% business class, -10,4% economy).

Οι τάσεις λαμβάνουν υπόψη μια σειρά παραγόντων που επηρεάζουν, συμπεριλαμβανομένης της χωρητικότητας των αεροπορικών εταιρειών, του τοπικού πληθωρισμού, του συναλλάγματος και των επιβαρύνσεων καυσίμων.

Οι αεροπορικές εταιρείες ανέφεραν κέρδη ρεκόρ φέτος από την ισχυρή ζήτηση, τους υψηλούς ναύλους και την πτώση της τιμής των καυσίμων αεροσκαφών.

Ωστόσο, τα ταξίδια αναψυχής, τα οποία αύξησαν τα έσοδα του 2023 χάρη στον «τουρισμό εκδίκησης», αναμένεται να επιβραδυνθούν σε συγκεκριμένες περιοχές καθώς οι προτιμήσεις των καταναλωτών «πέφτουν θύματα» των υψηλών επιτοκίων, δήλωσε η Amex GBT.

Ταυτόχρονα, η αύξηση των τιμών του πετρελαίου και των καυσίμων από τον Ιούνιο του 2023 ασκεί πίεση στους αερομεταφορείς και επιβαρύνει το κόστος.

Η έκθεση Air Monitor ανέφερε: «Παρά τα βήματα στην ανοικοδόμηση των ισολογισμών μέχρι το 2023, η αεροπορική βιομηχανία συνεχίζει να αντιμετωπίζει σημαντικά χρέη. Οι αυξανόμενες δαπάνες εργασίας παγκοσμίως συνδυάζονται με την έλλειψη ταλέντων σε συγκεκριμένους τομείς.

«Τα συνεχιζόμενα ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας αναμένεται να επιμείνουν, καθυστερώντας πιθανώς την παραγωγή νέων αεροσκαφών και επηρεάζοντας τα σχέδια επέκτασης».

Οι διαπραγματευόμενες εταιρικές εκπτώσεις είναι πιθανό να τεθούν υπό πίεση καθώς οι αεροπορικές εταιρείες συνεχίζουν να δίνουν προτεραιότητα στη διαχείριση των αποδόσεων», προειδοποίησε η Amex GBT.

«Κατά τη διάρκεια του 2024, η περαιτέρω υιοθέτηση του New Distribution Capability (NDC) θα μπορούσε να επηρεάσει τα εταιρικά ταξιδιωτικά προγράμματα καθώς οι στρατηγικές τιμολόγησης των αεροπορικών εταιρειών εξελίσσονται και γίνονται όλο και πιο δυναμικές».

Εν τω μεταξύ, η βιωσιμότητα αναμένεται να είναι μια αυξανόμενη προτεραιότητα για τις εταιρείες και τους ταξιδιώτες, με τις αναφορές να υπογραμμίζουν τον αντίκτυπο της «μετατόπισης μεταφορών» από τον αεροπορικό στον σιδηρόδρομο όπου είναι εφικτό σε ανταγωνιστικές διαδρομές.

Ο επικεφαλής της Amex GBT, Dan Beauchamp, δήλωσε: «Ενώ η αναμενόμενη μείωση των αυξήσεων των ναύλων είναι καλά νέα για τους πελάτες μας, η προμήθεια για εταιρικά ταξιδιωτικά προγράμματα παραμένει ένα περιβάλλον πρόκλησης.

«Βοηθάμε τους πελάτες να αναπτύξουν πιο έξυπνες στρατηγικές καθώς πλοηγούνται στις αλλαγές και αυξάνουν την αξία για τους οργανισμούς τους. Εν τω μεταξύ, πιστεύω ότι η έκθεση Air Monitor 2024 είναι ένας χρήσιμος πόρος του κλάδου για την καλύτερη κατανόηση πολλών παραγόντων που επηρεάζουν το τοπίο των τιμών».