Σύνταξη: tourismtoday.gr
Αισιόδοξοι για τα οικονομικά τους είναι οι ξενοδόχοι και φορείς ενοικίασης διακοπών στην Ευρώπη, όπως αποκαλύπτει η τελευταία έκδοση του Ευρωπαϊκό Βαρόμετρο Διαμονής (European Accommodation Barometer).
Εκφράζουν το υψηλότερο επίπεδο οικονομικής αισιοδοξίας από το 2022, το οποίο ενισχύεται από τη συνεχιζόμενη ανθεκτικότητα του κλάδου.
Η έρευνα*, που δημοσιεύθηκε από την Booking.com σε συνεργασία με τη Statista, αποκάλυψε ότι:
- Σχεδόν τα δύο τρίτα (63%) πιστεύουν ότι η οικονομική κατάσταση της επιχείρησης τους θα εξελιχθεί θετικά ή πολύ θετικά τους επόμενους έξι μήνες. Πρόκειται για την τέταρτη συνεχή άνοδο σε 4 ποσοστιαίες μονάδες, από την πρώτη έκθεση του Βαρόμετρου 2022.
- Άλλα δύο τρίτα (65%) ανέφεραν θετική επιχειρηματική ανάπτυξη τους τελευταίους 6 μήνες, και κυρίως όσοι μοιράζονταν αρνητικές προσδοκίες μειώθηκαν σε μόλις 4%, σε πλήρη αντίθεση με το 17% εκφράζεται το 2022.
Με τα αξιοθέατα να βρίσκονται στην περίοδο αιχμής του καλοκαιριού, η προσοχή εστιάζεται στις ανάγκες και τις επιθυμίες των επισκεπτών.
- Το 50% των ευρωπαϊκών καταλυμάτων αναφέρει ότι η τάση μικρότερης διάρκειας διαμονής είναι η κορυφαία προτίμηση. Το ποσοστό είναι αυξημένο 6 ποσοστιαίες μονάδες από το τελευταίο Βαρόμετρο.
- Σχεδόν οι μισοί (48%) έχουν κρατήσεις εκ των προτέρων.
- Το 45% επιλέγει φθηνότερα δωμάτια. Αυτό, αντιστοιχεί σχεδόν στο ήμισυ των ευρωπαϊκών καταλυμάτων που αναφέρουν άνοδο σε μέσες ημερήσιες τιμές (48%) και στα ποσοστά πληρότητας (49%).
- Το 46% λέει ότι οι ταξιδιώτες επιλέγουν πιο περιοριστικές πολιτικές ακύρωσης. πρόκειται για στροφή από την προηγούμενη τάση προς την ευελιξία και άνοδο 15 ποσοστιαίων μονάδων από την τελευταία έρευνα.
Ποιες οικονομικές προκλήσεις αντιμετωπίζουν οι ξενοδόχοι στην Ευρώπη
- Κόστος προσωπικού (65%) και η έλλειψη ειδικευμένων εργαζομένων (61%) ήταν το επίκεντρο για πολλούς ξενοδόχους και παρόχους ενοικίασης διακοπών.
- Άλλοι παράγοντες είναι η πιθανή αύξηση φόρων (58%), οι γεωπολιτικές αβεβαιότητες (55%) και η γραφειοκρατία (53%).
Τα καταλύματα στην Ευρώπη βελτιώνουν την εμπειρία επισκεπτών
- Οι επενδύσεις σε στυλ/αισθητική (69%) και άνεση (67%) κατατάσσονται σε υψηλή θέση σε προτεραιότητες.
- Ακολουθούν η παροχή κινήτρων, η ενθάρρυνση των επαναλαμβανόμενων επισκέψεων (67%) και η βελτίωση του μάρκετινγκ σε social media (66%).
Η βιωσιμότητα παραμένει ψηλά στην ατζέντα
- Tο 41% ανησυχεί για την κλιματική αλλαγή και τον αντίκτυπο που θα έχει στην επιχείρηση του τα επόμενα τρία χρόνια.
- Tο 45% σκοπεύει να διαθέσει σχεδόν το ένα τέταρτο προγραμματισμένων επενδύσεων για βελτιώσεις σχετικά με την αειφορία.
Γιατί οι ξενοδόχοι επενδύουν στην βιωσιμότητα
- Μακροπρόθεσμη εξοικονόμηση κόστους (67%), που συσχετίζεται με το 78% που βλέπει το ενεργειακό κόστος ως τον υπ’ αριθμόν ένα κίνδυνο για την επιχείρηση του.
- Εκπλήρωση σε κρατικές απαιτήσεις (51%).
- Απόκτηση πιστοποίησης τρίτου μέρους (48%), που θεωρείται σημαντική για σχεδόν το ήμισυ (49%) των ξενοδόχων.
«Είναι απίστευτα ενθαρρυντικό να βλέπουμε, μια συνεχή ανάπτυξη της οικονομικής θετικότητας, με τους Ευρωπαίους ξενοδόχους να μοιράζονται μεγάλη αισιοδοξία ενόψει της καλοκαιρινής περιόδου αιχμής, δήλωσε ο Peter Lochbihler, Ανώτερος Διευθυντής Δημοσίων Σχέσεων στην Booking.com.
Ωστόσο, είναι κρίσιμο να συνεχίσουμε να εμβαθύνουμε στα πιθανά εμπόδια που εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν. Να εξετάσουμε τον καλύτερο τρόπο συνεργασίας για να εξασφαλίσουμε τη συνεχή ανάπτυξη όλων των καταλυμάτων για διακοπές στην Ευρώπη».
*Στην έρευνα που πραγματοποιήθηκε μεταξύ 6 Φεβρουαρίου και 22 Μαρτίου 2024 συμμετείχαν 920 στελέχη από τον ευρωπαϊκό τομέα ταξιδιωτικών καταλυμάτων σε Αυστρία, Ελλάδα, Ιταλία, Ολλανδία, Σκανδιναβικές χώρες (Σουηδία, Δανία, Νορβηγία και Φινλανδία), Πορτογαλία, Ισπανία, Γαλλία, Γερμανία, Πολωνία, Ρουμανία, Βέλγιο, Τσεχία, Ουγγαρία, Βουλγαρία, Σλοβενία, Σλοβακία, Ιρλανδία και Κροατία.