Σύνταξη: tourismtoday.gr

Τις διαδρομές στην Ευρώπη αλλά και παγκοσμίως με τις περισσότερες πιθανότητες για αναταράξεις σε πτήσεις, αποκαλύπτει το Turbli.

Η κατάταξη έγινε με βάση το ρυθμό διάχυσης δινών (EDR), το 2024. Αυτή είναι μια μέτρηση των ατμοσφαιρικών αναταράξεων, ανεξάρτητη από τα χαρακτηριστικά του αεροσκάφους και χρησιμοποιείται από τον Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO) και τον Παγκόσμιο Μετεωρολογικό Οργανισμό (WMO).

Στοιχεία από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας ΗΠΑ (FAA) δείχνουν ότι από το 2009 έως το 2023, 37 επιβάτες και 146 μέλη του πληρώματος τραυματίστηκαν σοβαρά λόγω αναταράξεων και παραμένουν η μεγαλύτερη αιτία τραυματισμών σε εμπορική πτήση.

8 από τις 10 πιο ταραγμένες διαδρομές είναι στην ίδια ευρωπαϊκή χώρα

Οκτώ από τις 10 πιο ταραγμένες διαδρομές στην Ευρώπη ξεκίνησαν ή τελείωσαν το 2024 στην ίδια χώρα που είναι η Ελβετία, ενώ άλλες περνούν πάνω ή γύρω από τις Άλπεις.

Ωστόσο, οι ακραίες αναταράξεις είναι ασυνήθιστες στην ήπειρο, επομένως ακόμη και αυτές είναι απίθανο να έχουν τα καταστροφικά περιστατικά της περασμένης χρονιάς.

Ποιες πτήσεις σε Ευρώπη έχουν τις περισσότερες αναταράξεις

  • Νίκαια – Γενεύη: EDR 16.07
  • Νίκαια – Ζυρίχη: EDR 15.49
  • Μιλάνο – Ζυρίχη: EDR 15.41
  • Φέρνο – Λυών: EDR 15.37
  • Νίκαια – Βασιλεία: 15.33
  • Γενεύη – Ζυρίχη: EDR 15.05
  • Αλπ-Μαριτίμ – Λυών: EDR 14.99
  • Γενεύη – Βενετία: EDR 14.78
  • Λυών – Ζυρίχη: EDR 14.74
  • Βενετία – Ζυρίχη: EDR 14.67

Σύμφωνα με τον Turbli, οτιδήποτε κάτω από EDR 20 θεωρείται «ελαφρύ» και μεταξύ 20 και 40 «μέτριο».
Καμία διαδρομή στον κόσμο δεν κατατάσσεται ως «ισχυρή» (40-60) ή «ακραία» (80-100) σε ετήσια μέση βάση, αν και ορισμένα μεμονωμένα περιστατικά μπορεί να έχουν ξεπεράσει αυτά τα όρια.

Οι διαδρομές με τον υψηλότερο μέσο όρο αναταράξεων παγκοσμίως

Συγκριτικά, οι πιο ταραγμένες διαδρομές στον κόσμο ήταν όλες στη Νότια Αμερική, που διασχίζουν την οροσειρά των Άνδεων.

Η πιο ταραγμένη διαδρομή, με EDR 24.68, ήταν η Μεντόζα προς το Σαντιάγο, με την Κόρδοβα προς το Σαντιάγο στη 2η θέση και τη Μεντόζα προς τη Σάλτα, να ακολουθεί.

  • Μεντόζα – Σαντιάγο: EDR 24.68
  • Κόρδοβα – Σαντιάγο: EDR 20.21
  • Μεντόζα – Σάλτα: EDR 19.82
  • Μεντόζα – Σαν Κάρλος ντε Μπαριλότσε: EDR 19.25
  • Κατμαντού – Λάσα: EDR 18.81
  • Τσενγκντού – Λάσα: EDR 18.64
  • Σάντα Κρουζ – Σαντιάγο: EDR 18.59
  • Κατμαντού – Πάρο: EDR 18.56
  • Τσενγκντού – Σινίνγκ: EDR 18.48
  • Σαν Κάρλος ντε Μπαριλότσε – Σαντιάγο: EDR 18.47

Μέχρι το 2050 τα φαινόμενα αναταράξεων θα είναι διπλάσια

Οι ειδικοί συμφωνούν ότι οι αναταράξεις επιδεινώνονται ως αποτέλεσμα της κλιματικής κρίσης. Συγκεκριμένα, οι μεγαλύτερες ακραίες θερμοκρασίες και οι ισχυρότερες, πιο απρόβλεπτες καταιγίδες σημαίνουν ότι τα γεγονότα ακραίων αναταράξεων είναι πιθανό να γίνουν πιο κοινά.
Το Πανεπιστήμιο του Ρέντινγκ στο Ηνωμένο Βασίλειο προβλέπει ότι μέχρι το 2050 τα φαινόμενα αναταράξεων θα είναι διπλάσια.

Η αεροπορική βιομηχανία εργάζεται σκληρά για να κρατήσει τους επιβάτες ασφαλείς. Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) κυκλοφόρησε την πλατφόρμα ενημέρωσης Turbulence Aware το 2018. Πλέον έχει πάνω από 25 αεροπορικές εταιρείες που συνεισφέρουν δεδομένα μέσω περισσότερων από 2.600 αεροσκαφών.
Τα στοιχεία χρησιμοποιούνται σε όργανα πιλοτηρίου και λογισμικό σχεδιασμού πτήσης για την καλύτερη πρόβλεψη και αποφυγή αναταράξεων.

Παράλληλα, οι πιλότοι βασίζονται σε εξελιγμένα συστήματα ραντάρ καιρού επί του αεροσκάφους για τον εντοπισμό και την αποφυγή περιοχών. Αναφέρουν επίσης σε πραγματικό χρόνο ο ένας στον άλλον εάν παρατηρηθεί το φαινόμενο σε μια διαδρομή.