Σύνταξη: tourismtoday.gr

Πάνω από το 56% θα επιλέξει πολυτελείς ανέσεις στα ταξίδια για τις διακοπές του το 2024, παρά την τάση εξοικονόμησης χρημάτων λόγω πληθωρισμού.
Όπως αποκαλύπτει μελέτη από το Barceló Hotel Group στα social media σε 20 χώρες, τα ταξίδια εκτός εποχής θα έχουν μεγάλη ζήτηση και ανάμεσα στις κύριες τάσεις ξεχωρίζει το προφίλ του «gastro-lover».

Ταξίδια γαστρονομίας και εμπειρίες ευεξίας

  • Το 76% επιλέγει ταξίδια γαστρονομίας  και εκτιμά τις παραδόσεις του προορισμού στο φαγητό.
  • Το 52% των ταξιδιωτών θα δώσει προτεραιότητα στις εμπειρίες ξεκούρασης και αυτοφροντίδας κατά τη διάρκεια των διακοπών του φέτος.

Προορισμοί και καταλύματα που προσφέρουν εξαιρετικές υπηρεσίες ευεξίας,  όπως σπα, αθλητικά κέντρα ή δραστηριότητες όπως η γιόγκα, θα έχουν μεγάλη ζήτηση.

Βιωσιμότητα

  • Το 26% προτιμά να συμμετέχει ενεργά στον αναγεννητικό τουρισμό μέσω δράσεων που παρέχει το ξενοδοχείο, όπως η ανακύκλωση ρούχων, η συλλογή απορριμμάτων στην παραλία και η μείωση της κατανάλωσης νερού στο ντους.
  • Το 25% εκτιμά τη χρήση αποδοτικών ενεργειακών συστημάτων και την εξοικονόμηση νερού στα ξενοδοχεία.
  • Το 22% θεωρεί ζωτικής σημασίας τη μείωση της χρήσης πλαστικών και την εφαρμογή ενός σχεδίου μηδενικών αποβλήτων.

Το 2024 θα είναι η χρονιά των αξέχαστων ταξιδιών

  • Το 79% των ταξιδιωτών είναι πρόθυμο να ξοδέψει περισσότερα χρήματα για μοναδικές εμπειρίες, τόσο σε τοπικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο premium.
  • Ο τουρισμός κατά παραγγελία είναι επίσης μια αυξανόμενη τάση, με το 39% να αναζητά εμπειρίες που ταιριάζει στον τρόπο ζωής του.

Η τεχνητή νοημοσύνη (AI) μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στις διακοπές, βοηθώντας τους τουρίστες στον προγραμματισμό των online ταξιδιών τους με εξατομικευμένες προσφορές και υπηρεσίες.

Τα ταξίδια εκτός εποχής

Η αυξανόμενη τάση για σύντομες διακοπές συχνότερα καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους αντί για μεγάλα ταξίδια κατά τη διάρκεια μιας συγκεκριμένης περιόδου διακοπών, κυριαρχεί.
Η τάση αυτή συμβάλλει στη σταδιακή μείωση της εποχικότητας του τουρισμού. Σύμφωνα με την μελέτη, σχεδόν το 40% προτιμά αποδράσεις εκτός εποχής αντί για ταξίδια σε περιόδο αιχμής.