Σύνταξη: tourismtoday.gr
Οι εργοδότες στον κλάδο της φιλοξενίας αγωνίζονται να προσελκύσουν νέες προσλήψεις.
Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, το 70% των εργαζομένων στον τομέα της φιλοξενίας σe ΗΠΑ και Ηνωμένο Βασίλειο απολύθηκαν. Και τώρα, αποδεικνύεται δύσκολο να επιστρέψουν, σύμφωνα με έκθεση της McKinsey & Company.
Πολλοί πρώην εργαζόμενοι στον τομέα της φιλοξενίας έχουν βρει θέσεις εργασίας με μεγαλύτερη ευελιξία.
Αλλά πρόβλημα υπάρχει και με τους εργαζόμενους που έχουν παραμείνει στα ξενοδοχεία.
Από αυτούς περίπου το 40%, σύμφωνα με έρευνα της McKinsey & Company σκέφτονται να εγκαταλείψουν τις θέσεις τους τους επόμενους τρεις έως έξι μήνες.
Πολλοί είναι ακόμη διατεθειμένοι να παραιτηθούν χωρίς να έχουν βρει άλλη δουλειά.
Νέες θέσεις εργασίας με γνώσεις τεχνολογίας
Καθώς η τεχνολογία συνεχίζει να μετασχηματίζει τον κλάδο, θα εμφανιστούν νέες θέσεις εργασίας. Αυτές θα απαιτήσουν ένα πιο ανεξάρτητο και έμπειρο στην τεχνολογία εργατικό δυναμικό.
Η McKinsey επισημαίνει ότι οι ταξιδιωτικές εταιρείες θα χρειαστούν περισσότερους σχεδιαστές εμπειρίας χρήστη (UX) για να δημιουργήσουν ελκυστικά και διαισθητικά ταξίδια πελατών σε ψηφιακές πλατφόρμες.
Θα υπάρξει επίσης μεγαλύτερη ανάγκη για αναλυτές δεδομένων και μηχανικούς λογισμικού για την εφαρμογή λύσεων τεχνητής νοημοσύνης.
Περισσότερη ευελιξία
Ένα ευέλικτο εργασιακό περιβάλλον θα είναι το κλειδί για την προσέλκυση νέων ταλέντων για την ταξιδιωτική βιομηχανία.
Η McKinsey επισημαίνει ότι οι αναζητήσεις εργασίας για απομακρυσμένη εργασία έχουν σχεδόν πενταπλασιαστεί από τον Ιούνιο του 2019 έως τον Ιούνιο του 2021.
Οι εργαζόμενοι στον τομέα της φιλοξενίας αποφεύγουν τις δουλειές που απαιτούν να είναι δεμένοι σε γραφεία. Και όσοι κάνουν αίτηση για ψηφιακές θέσεις θέλουν την ίδια ευελιξία που προσφέρεται σε άλλους κλάδους.
Η ανάλυση της McKinsey & Company δείχνει ότι ο τομέας της φιλοξενίας μπορεί να δημιουργήσει θέσεις κατάλληλες για απομακρυσμένη εργασία, όπως:
- Διαχειριστές μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
- Σύμβουλοι προγραμματισμού εκδηλώσεων.
- Λογιστές.
- Στελέχη μάρκετινγκ και δημοσίων σχέσεων.
- Συνεργάτες.
- Θυρωρός-εικονικός βοηθός.
Ένα πολύπλευρο εργατικό δυναμικό
Σύμφωνα με την έρευνα όσοι εργάζονται σε ρόλους που αντιμετωπίζουν τον καταναλωτή φορούν πλέον πολλά “καπέλα” και έχουν αρκετούς ρόλους. Όπως ρεσεψιονίστ που εκτελεί επίσης καθήκοντα θυρωρού.
Ορισμένα ξενοδοχεία αντιμετωπίζουν αυτόν τον νέο τύπο πολύπλευρου ρόλου ως ευκαιρία, κάνοντας τον πιο ανταποδοτικό, παρέχοντας νέες ευκαιρίες για επαγγελματική δέσμευση για αυτούς τους υπαλλήλους.
Εστίαση στη βιωσιμότητα και τη διαφορετικότητα
Πολλές εταιρείες φιλοξενίας προσλαμβάνουν υπαλλήλους που επιβλέπουν περιβαλλοντικά ζητήματα και βέλτιστες πρακτικές. Όπως διευθυντής στρατηγικής προμήθειας, υπεύθυνος για βιώσιμες προμήθειες και περιβαλλοντικός διευθυντής.
Η επένδυση σε προγράμματα που αναδεικνύουν τη διαφορετικότητα, την ισότητα και την ένταξη (DEI) είναι ένας άλλος τρόπος με τον οποίο οι εταιρείες στον τομέα της φιλοξενίας μπορούν να προσελκύσουν κορυφαία ταλέντα.
Τα πρωτόκολλα υγιεινής θα συνεχιστούν
Ενώ η πανδημία μπορεί να υποχωρεί, οι ταξιδιώτες θα έχουν ακόμα αυξημένη επίγνωση των προσπαθειών υγιεινής.
Θα χρειαστούν νέοι ρόλοι και δεξιότητες στον κλάδο για να διατηρηθούν υψηλά επίπεδα καθαριότητας σε ολόκληρο τον κλάδο.
Οι υπεύθυνοι υγιεινής θα παραμείνουν βασικοί παίκτες για το συντονισμό σε διάφορα υποτμήματα. Όπως τρόφιμα και ποτά, σπα και ευεξία, ψυχαγωγία καθώς και για τη διατήρηση των προτύπων υγιεινής στην εταιρεία.