Σύνταξη: tourismtoday.gr

Μετά από δύο χρόνια σχεδόν παράλυσης στα ταξίδια εν μέσω της πανδημίας, το 2022 σηματοδότησε την παγκόσμια επιστροφή τους.

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού (UNWTO), οι τελευταίοι 12 μήνες αφορούσαν την ανάκαμψη με τις διεθνείς αφίξεις τουριστών σχεδόν τριπλασιάστηκαν μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουλίου του 2022, αύξηση 172% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο για το 2021.

Μελέτη της Booking.com, προβλέπει ότι οι επόμενοι 12 μήνες θα είναι μια περίοδος «δημιουργικού επανασχεδιασμού» στα ταξίδια εν μέσω του χάους που αντιμετωπίζει ο κόσμος.

Και ενώ το 2022 ήταν η χρονιά της ανάκαμψης, το 2023 είναι έτοιμη να είναι η χρονιά της επανεφεύρεσης.
Σύμφωνα με τους ειδικούς του κλάδου 15 ταξιδιωτικές τάσεις θα καθορίσουν το 2023 και αυτές είναι:

Τα ταξίδια πολλών γενεών συνεχίζουν να αυξάνονται σε δημοτικότητα

Ενώ τα ταξίδια πολλών γενεών υπάρχουν εδώ και περισσότερα από μερικά χρόνια, αυτή η τάση έχει αποκτήσει ανανεωμένο νόημα και δυναμική μετά τις απαιτήσεις απομόνωσης μιας παγκόσμιας πανδημίας.

«Τα οικογενειακά ταξίδια συνεχίζουν να εξελίσσονται για να είναι πιο πολλαπλών γενεών ως ένας τρόπος για να αναπληρώσουμε τον χρόνο και τις αναμνήσεις που χάθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας, δήλωσε η Jennifer Spatz, ιδρύτρια και διευθύνουσα σύμβουλος της Global Family Travels.

Οι οικογένειες που δεν πέρασαν πολύ χρόνο μαζί κατά τη διάρκεια της πανδημίας αναζητούν σκόπιμα ταξίδια με λίστα για να επανασυνδεθούν και να δεθούν».

Οι διακοπές στην παραλία πρωταγωνιστούν

Τα δεδομένα από την έρευνα του Travelzoo τον Οκτώβριο αποκάλυψαν ότι το 57% των ταξιδιωτών ενδιαφέρεται για διακοπές στην παραλία το 2023, ακολουθούμενο από το 53% που κοιτάζει πολιτιστικές και ιστορικές αποδράσεις και το 44% που ανυπομονεί για ένα οδικό ταξίδι το επόμενο έτος.

«Οι αποδράσεις στην παραλία hot τάση το 2023, δήλωσε ο Gabe Saglie, από το Travelzoo.

Μετά τον Covid ειδικά, η παραλία θεωρείται ως ένας προορισμός που προσφέρει τόσο ουσιαστική απόδραση όσο και άφθονο ανοιχτό χώρο».

Μετασχηματιστικές περιπέτειες

Οι μετασχηματιστικές εμπειρίες που επιτρέπουν στους συμμετέχοντες να κάνουν βαθύτερες συνδέσεις τόσο με το εσωτερικό όσο και με το εξωτερικό τους ταξίδι αυξάνονται επίσης αυτή τη στιγμή, είπε η Jennifer Spatz.

Αειφόρο ταξίδι υψηλής ποιότητας

Η αγορά του τουρισμού πολυτελείας ανθεί. Και την ίδια στιγμή, η απειλή της κλιματικής αλλαγής είναι ένα όλο και πιο τρομερό ζήτημα, λέει ο Matt Berna, πρόεδρος του Intrepid Travel στην Βόρεια Αμερική.

Το επόμενο έτος, θα υπάρξει αυξημένη εστίαση σε μια συνδυασμένη απάντηση σε αυτές τις δύο εξελίξεις.

Όπως υπογραμμίζει «η δημιουργία ενός πιο βιώσιμου ταξιδιωτικού προϊόντος υψηλών προδιαγραφών αποτελεί βασικό επίκεντρο της Intrepid».

Το 2023 γίνεται το έτος της μεγάλης αναγέννησης της Ασίας

Η πρώτη περιοχή που θα κλείσει τα σύνορά της το 2020 εν μέσω της παγκόσμιας πανδημίας του COVID-19, η Ασία θα έχει το μεγάλο ξέσπασμα της το 2023, προέβλεψε ο Matt Berna.
Εν αναμονή αυτής της πραγματικότητας, το Intrepid έχει επικεντρωθεί στην αναβίωση και την έναρξη ταξιδιών σε όλη την Ασία.

Set-Jettes

Οι ειδικοί της Expedia επινόησαν πρόσφατα τον όρο «Set-Jetting» ως απάντηση σε μια απροσδόκητη ταξιδιωτική τάση που εμφανίζεται για το 2023.
Αυτή η τάση είναι ότι το 61% των ταξιδιωτών λένε ότι έχουν κλείσει ένα ταξίδι εμπνευσμένο από μια τηλεοπτική εκπομπή.

«Η έρευνα δείχνει ότι οι τηλεοπτικές εκπομπές είναι πλέον οι κορυφαίες πηγές ταξιδιωτικής έμπνευσης, ξεπερνώντας την επιρροή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, λέει η Melanie Fish, Travel υπεύθυνη παγκόσμιων δημοσίων σχέσεων για τα εμπορικά σήματα Expedia.

Οι κορυφαίοι προορισμοί περιλαμβάνουν τη Νέα Ζηλανδία και τη Μεγάλη Βρετανία, η οποία αποτέλεσε το σκηνικό για πολλά ιστορικές σειρές, όπως το «Bridgerton» και το «House of Dragon».

Άλλα hotspots περιλαμβάνουν τις κοσμοπολίτικες πόλεις Παρίσι και Νέα Υόρκη χάρη στις τηλεοπτικές επιτυχίες «Emily in Paris» και «Inventing Anna».

Εκπαιδευτικά δρομολόγια για την κλιματική κρίση

Με την κλιματική κρίση να αυξάνεται και να απομένουν μόνο λίγα χρόνια για δράση, οι ταξιδιώτες γίνονται πιο ευσυνείδητοι.
Ρωτούν πώς μπορούν να είναι πιο προσεκτικοί στα ταξίδια και να μειώσουν ή να αντισταθμίσουν τις εκπομπές άνθρακα, δήλωσε η Jennifer Spatz.

Οι ταξιδιωτικές μάρκες ανταποκρίνονται σε αυτή τη ζήτηση με πολλούς διαφορετικούς τρόπους, όπως η ανάπτυξη εκπαιδευτικών περιπετειών που έχουν σκοπό να εμπνεύσουν τη δράση για το κλίμα μεταξύ των συμμετεχόντων.

Αυθεντικό, καθηλωτικό, αργό ταξίδι έναντι του τουρισμού

Τα ταξίδια από μέρος σε μέρος για selfie στο Instagram σε μια εμβληματική τοποθεσία, φαίνεται να χάνουν έδαφος.

Πιο πρόσφατα, υπάρχει αυξανόμενη ζήτηση για σκόπιμες και ουσιαστικές ταξιδιωτικές εμπειρίες, ιδιαίτερα μεταξύ των οικογενειών που επιδιώκουν να χρησιμοποιήσουν το ταξίδι ως εκπαιδευτικό εργαλείο.

«Έχουμε δει μια ζήτηση για πολλά από τα πολιτιστικά καθηλωτικά, οικογενειακά μας ταξίδια που συνδέονται με τοπικές κοινότητες και μη κερδοσκοπικούς εταίρους με έμφαση σε κρίσιμα παγκόσμια ζητήματα και υποστηρίζοντας βασικούς Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών», επισημαίνει η Jennifer Spatz.

Η κρουαζιέρα συνεχίζει να ανακάμπτει

Στο πλαίσιο της πρόσφατης έρευνας του Travelzoo σχετικά με την πρόθεση ταξιδιωτών το 2023, οι κρουαζιέρες ήρθαν στην τέταρτη θέση όσον αφορά τους τύπους ταξιδιών που θέλουν να κάνουν οι ταξιδιώτες το επόμενο έτος.

Ωστόσο, οι κρουαζιέρες σημείωσαν επίσης τη μεγαλύτερη αύξηση του ενδιαφέροντος από έτος σε έτος, σε σύγκριση με τις άλλες κατηγορίες ταξιδιών, δηλώνει ο Gabe Saglie.

«Καθώς το επίπεδο άνεσης γύρω από την κρουαζιέρα συνεχίζει να αυξάνεται μετά την πανδημία, το ταξιδιωτικό κοινό θα επικεντρωθεί περισσότερο στις πτυχές της προστιθέμενης αξίας μιας κρουαζιέρας», δήλωσε.

Τα ταξίδια εσωτερικού κορυφώνονται παγκοσμίως

Ακόμα ένα αποκαλυπτικό σημείο δεδομένων από την έρευνα του Travlezoo είναι ότι οι ταξιδιώτες συνεχίζουν να αναζητούν εγχώριους προορισμούς για να τροφοδοτήσουν την περιπλάνηση τους.

Σχεδόν το 50% σχεδιάζει να κάνει δύο έως τρία ταξίδια αναψυχής εντός των ΗΠΑ το 2023 σε σύγκριση με το 43% που σκοπεύει να κάνει μόνο ένα διεθνές ταξίδι το επόμενο έτος.

«Οι ταξιδιώτες στο εσωτερικό σχεδιάζουν να επισκεφθούν κλασικούς προορισμούς όπως εθνικά πάρκα, ορεινά θέρετρα και παραθαλάσσια καταφύγια, καθώς και τις αγαπημένες μεγάλες πόλεις», τόνισε ο Gabe Saglie.

Οι διεθνείς προορισμοί θα ωθηθούν από το γεγονός ότι τόσοι πολλοί περιορισμοί της εποχής της πανδημίας έχουν εξαφανιστεί, δίνοντας στους Αμερικανούς μεγαλύτερο επίπεδο άνεσης όταν ταξιδεύουν πέρα ​​από τα σύνορα των ΗΠΑ.

Ανάπτυξη του γηγενούς τουρισμού

Ένα από τα σημαντικότερα οφέλη της έκρηξης των εγχώριων ταξιδιών σε χώρες σε όλο τον κόσμο ήταν η ανάπτυξη του γηγενούς τουρισμού, επισημαίνει ο Matt Berna.

Ως αποτέλεσμα, οι τουριστικοί πράκτορες έχουν αρχίσει να δίνουν μεγάλη έμφαση στην ανάπτυξη περισσότερων τουριστικών εμπειριών για αυτόχθονες.

Οικογενειακά ταξίδια με επίκεντρο την ανθρώπινη σύνδεση

Η οικογενειακή ταξιδιωτική εμπειρία μετά τον COVID βασίζεται στη διεύρυνση των οριζόντων των παιδιών με πραγματική ανθρώπινη σύνδεση, εκτός από την προτεραιότητα στον ουσιαστικό χρόνο έναντι του χρόνου μπροστά σε μία οθόνη.

Σε άνοδο οι κρατήσεις σε καουμπόικα ράντσα

Όσον αφορά στην αγορά ενοικίασης διακοπών για το 2023, οι ειδικοί της Expedia λένε ότι τα ράντσα είναι η τάση.

«Η ζήτηση για το σύνολο των ιδιωτικών εξοχικών κατοικιών στους δυτικούς προορισμούς των ΗΠΑ έχει αυξηθεί κατά περισσότερο από 30%, υπογραμμίζει η Melanie Fish.

Αυτό φέρνει τη Μοντάνα, το Κολοράντο και άλλες δυτικές πολιτείες πάνω με τους παραδοσιακούς παραλιακούς προορισμούς όπου οι άνθρωποι θέλουν ολόκληρες, ιδιωτικές εξοχικές κατοικίες».

Wellness

Οι τάσεις ευεξίας για το επόμενο έτος περιλαμβάνει όλο και πιο εφευρετικούς τρόπους για να ενσωματωθούν θεραπευτικές δραστηριότητες στα δρομολόγια.

«Τα καταφύγια ευεξίας δεν είναι καινούργια, αλλά το καινούργιο για το 2023 ότι δεν θα στην μόδα καταφύγια για γιόγκα, εξήγησε η Melanie Fish.

Αυτό που βλέπουμε είναι θέρετρα που προσφέρουν κάθε είδους ενδιαφέροντα, παράξενα καταφύγια ευεξίας. Όπως καταφύγια για μελισσοκομία, την αναζήτηση μανιταριών, την αναζήτηση τροφής και τη βοτανική».

Τα ταξίδια θα παραμείνουν προτεραιότητα

Ακόμη και μετά από πληθωρισμό ρεκόρ και το διαφαινόμενο δυναμικό μιας ύφεσης, οι ταξιδιώτες θα συνεχίσουν να δίνουν προτεραιότητα στις διακοπές τους το 2023.

Στο πλαίσιο της έρευνας του Travelzoo, το 78% σχεδιάζει να ξοδέψει διαθέσιμο εισόδημα για αναψυχή ταξίδια το επόμενο έτος, σε σύγκριση με το 33% που είπε ότι θα χρησιμοποιήσει τα επιπλέον μετρητά του για βελτιώσεις στο σπίτι και το 29% που σκοπεύει να ξοδέψει επιπλέον χρήματα για φαγητό έξω.

Τα ταξίδια επιστρέφουν και δεν είναι μία πολυτέλεια που οι Αμερικανοί είναι διατεθειμένοι να παρατήσουν ξανά.