Ο γαστρονομικός τουρισμός είναι μια από τις πιο hot τάσεις στα ταξίδια. Οι ειδικοί εκτιμούν ότι το ενδιαφέρον για γαστρονομικά ταξίδια θα αυξηθεί περισσότερο από 16% ετησίως για τα επόμενα δέκα χρόνια.
Γιατί έχει σημασία ο γαστρονομικός τουρισμός
Ο γαστρονομικός τουρισμός είναι ο ακρογωνιαίος λίθος της σύγχρονης ταξιδιωτικής βιομηχανίας. Συνεισφέρει άμεσα τόσο στον κλάδο της φιλοξενίας όσο και στη συνολική οικονομία. Η ανάπτυξη της διατροφικής κουλτούρας μπορεί να βοηθήσει έναν τουριστικό προορισμό να προσελκύσει νέους επισκέπτες. Δεδομένου ότι το φαγητό αντικατοπτρίζει συχνά τις διατροφικές συνήθειες ενός ολόκληρου έθνους, ο γαστρονομικός τουρισμός μπορεί να διδάξει στους επισκέπτες πολύτιμα πολιτιστικά μαθήματα.
Οι χώρες συνδέονται συχνά με συγκεκριμένα φαγητά – οι άνθρωποι θα ταξιδέψουν σε όλο τον κόσμο για να φάνε την καλύτερη πίτσα στην Ιταλία ή το καλύτερο ramen στην Ιαπωνία.
Οι γαστρονομικοί τουρίστες είναι πρόθυμοι να μάθουν περισσότερα για διαφορετικούς πολιτισμούς μέσω των φαγητών τους.
Τάσεις γαστρονομικού τουρισμού
Η παγκόσμια αγορά γαστρονομικού τουρισμού αποτιμήθηκε σε 1.116,7 δισ. δολάρια το 2019. Μέχρι το 2027, ο αριθμός αυτός αναμένεται να αυξηθεί σε περισσότερα από 1.796,5 δισ. δολάρια, όπως αποκαλύπτει πρόσφατη έκθεση από το World Food Travel.
- Το 81% των ερωτηθέντων τουριστών πιστεύει ότι το τοπικό φαγητό τους βοηθά να κατανοήσουν την κουλτούρα του ταξιδιωτικού τους προορισμού.
- Το 82% παραδέχεται ότι ξοδεύει περισσότερα για φαγητό στις διακοπές παρά στο σπίτι.
- Το 83% λέει ότι το φαγητό βοηθά στη δημιουργία μιας μόνιμης εντύπωσης για μια χώρα.
Πως ασχολούνται οι άνθρωποι με τον γαστρονομικό τουρισμό
- Το 93% των ερωτηθέντων στην έρευνα λέει ότι συμμετείχε σε τουλάχιστον μία αυθεντική γαστρονομική εμπειρία τα τελευταία δύο χρόνια. Το 70% λένε ότι συνήθως φέρνουν πίσω φαγητό ή ποτά ως αναμνηστικά από το ταξίδι τους.
- Το 47% απολαμβάνουν τα ψώνια σε τοπικά παντοπωλεία ενώ βρίσκονται σε διακοπές.
- Το 45% ανέφεραν ότι συμμετείχαν σε τουλάχιστον πέντε γαστρονομικές δραστηριότητες στο τελευταίο τους ταξίδι.