Σύνταξη: tourismtoday.gr

Οι Κινέζοι ταξιδιώτες δεν είναι πλέον τουρίστες ή επισκέπτες σε ξένες χώρες, με την παραδοσιακή έννοια. Έχουν γίνει ψηφιακοί περιπλανώμενοι που αναζητούν αυθεντικές εμπειρίες, χρησιμοποιώντας πλατφόρμες κοινωνικών μέσων ως ad hoc ταξιδιωτικά γραφεία.

Πλέον το δρομολόγιο τους το διαμορφώνουν οι influencers, όπως αποκαλύπτει μελέτη του China Trading Desk, σχετικά με τις τάσεις στην Κίνα.

Ποιες τάσεις υιοθετούν στα ταξίδια τους οι Κινέζοι

  • Το δημογραφικό προφίλ των Κινέζων ταξιδιωτών αλλάζει σημαντικά. Οι νέοι από κορυφαίες κινεζικές πόλεις εξακολουθούν να αποτελούν την πλειονότητα των ταξιδιωτών, αλλά έχει σημειωθεί αξιοσημείωτη αύξηση των γυναικών ταξιδιωτών. Αυτή η αλλαγή απαιτεί αλλαγή στις στρατηγικές μάρκετινγκ.
    Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, το 59% των εξερχόμενων ταξιδιωτών είναι γυναίκες, ενώ ένα σημαντικό ποσοστό είναι νέοι, με το 64,2% ηλικίας μεταξύ 18 και 29 ετών.
  • Οι Κινέζοι τουρίστες χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο τα ψηφιακά κανάλια για γρήγορες και αυθόρμητες κρατήσεις, με το 68% να προτιμά να κάνει κρατήσεις λιγότερο από ένα μήνα πριν. Αυτό αντιπροσωπεύει μια μετατόπιση από τις προηγούμενες συνήθειες προγραμματισμού ταξιδιών.
  • Οι πλατφόρμες social media και οι ταξιδιωτικές εφαρμογές έχουν γίνει απαραίτητα εργαλεία για τους νέους digital nomads. Το Xiaohongshu και το Douyin (TikTok) πρωτοπορούν και έχουν γίνει δημοφιλείς πηγές έμπνευσης και σχεδιασμού ταξιδιών.
    Το εντυπωσιακό 72% των νέων 18-29 ετών προτιμά το Xiaohongshu, γεγονός που δείχνει ότι η πλατφόρμα δεν είναι απλώς μια συλλογή ταξιδιωτικών ιστοριών, αλλά και μια για τη δημιουργία και το σχεδιασμό καθηλωτικών, πολιτισμικά πλούσιων τουριστικών εμπειριών.
    Αυτές οι ψηφιακές πλατφόρμες προσφέρουν ένα μείγμα αξιολογήσεων, άμεσες κρατήσεις και οπτική αφήγηση, επιτρέποντας στους Κινέζους να σχεδιάζουν δρομολόγια που ευθυγραμμίζονται με την επιθυμία τους για αυθεντικότητα και περιπέτεια.
  • Στον ταξιδιωτικό προγραμματισμό, υπάρχει στροφή προς την εξατομίκευση και τον αυθορμητισμό. Οι Κινέζοι ταξιδιώτες αναζητούν μοναδικές εμπειρίες που προσφέρουν μια βαθύτερη σύνδεση με τον προορισμό τους αντί να επισκέπτονται απλώς διάσημα αξιοθέατα για ευκαιρίες φωτογράφησης.
    Αυτή η επιθυμία για αυθεντικές εμπειρίες υποστηρίζεται από ταξιδιωτικές εφαρμογές που παρέχουν εξατομικευμένες συστάσεις με βάση τις προτιμήσεις των χρηστών και προσφορές last minute που ανταποκρίνονται στην παρόρμηση του τουρίστα για αυθορμητισμό.

Ποιους προορισμούς επιλέγουν

Οι προτιμήσεις σε προορισμούς δείχνουν προτεραιότητα σε πολιτισμικά πλούσιες εμπειρίες. Χώρες όπως η Σιγκαπούρη, η Νότια Κορέα και η Ευρώπη αποτελούν κορυφαίες επιλογές.
Οι νεότεροι τουρίστες από την Κίνα προτιμούν συχνά ταξίδια εντός της χώρας, για μια αλλαγή σκηνικού χωρίς τον προγραμματισμό και τον προϋπολογισμό που απαιτείται για αποδράσεις στο εξωτερικό.

Οι ταξιδιωτικές επιλογές εντός της Κίνας μπορεί να είναι διασκεδαστικές για τους νεότερους Κινέζους, σηματοδοτώντας μια απόκλιση από τα πρότυπα του παρελθόντος.

Η στροφή προς τις καθηλωτικές πολιτιστικές εμπειρίες διαμορφώνει μια πιο διαφοροποιημένη προσέγγιση για την προώθηση και την εμπλοκή των ταξιδιών.
Οι έμποροι πρέπει να κατανοήσουν τους ταξιδιώτες στους οποίους απευθύνονται και να προσαρμόσουν τα μηνύματα στα οποία θα είναι δεκτικοί.

Η Κίνα πιθανότατα θα αποτελεί πάντα μια τεράστια και συναρπαστική αγορά, αν και μπορεί να είναι δύσκολο να την παρακολουθήσει κανείς. Ωστόσο, η επιτυχία ξεκινά με την κατανόηση των μεταβαλλόμενων προτύπων και προτιμήσεων.