Το greenwashing, η παραπλανητική διαφήμιση δήθεν οικολογικών προϊόντων ή υπηρεσιών είναι ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζει η βιομηχανία της φιλοξενίας.
Αυτό αποκαλύπτει έρευνα του Hospitality.net σχετικά με τις μεγαλύτερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και τις προκλήσεις των ξενοδοχείων.
Ο όρος προέρχεται από τη δεκαετία του 1960 όταν η ξενοδοχειακή βιομηχανία επινόησε ένα από τα πιο κραυγαλέα παραδείγματα greenwashing. Τοποθετούσαν ανακοινώσεις στα δωμάτια του ξενοδοχείου ζητώντας από τους επισκέπτες να επαναχρησιμοποιούν τις πετσέτες τους για να σώσουν το περιβάλλον. Και τα ξενοδοχεία επωφελήθηκαν από το χαμηλότερο κόστος πλύσης.

Αν και εκτιμάται ότι η αξία του greenwashing, ανήλθε στα 845 δισεκατομμύρια δολάρια το 2015, φαίνεται να οδηγεί σε γενική απώλεια εμπιστοσύνης στις επιχειρήσεις, κάτι που θα βλάψει ιδιαίτερα τα ξενοδοχεία.
Όπως επισημαίνεται στην έρευνα “η βιωσιμότητα δεν επιτυγχάνεται εστιάζοντας σε μία μόνο περιοχή ή τομέα ενός ξενοδοχείου, ώστε να γίνει φιλική προς το περιβάλλον, Πρέπει να εστιάζει σε όλους τους τομείς, από τα επιχειρησιακά τμήματα έως τα διοικητικά”.
Για να καταγράψει την αυξανόμενη αγορά πράσινων ταξιδιωτών και καταναλωτών, ο κλάδος της φιλοξενίας πρέπει να αρχίσει να επικεντρώνεται στον τρόπο με τον οποίο οι Στόχοι Ανάπτυξης των Κοινωνικών Υποθέσεων του ΟΗΕ, μπορούν να ενσωματωθούν στο επιχειρησιακό μοντέλο ενός ξενοδοχείου για την καλλιέργεια της ανάπτυξης.

Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν την βιωσιμότητα των ξενοδοχείων

Κατανάλωση ενέργειας

Τα ξενοδοχεία πρέπει να επικεντρωθούν στη μείωση των επιπέδων κατανάλωσης ενέργειας. Ο ξενοδοχειακός κλάδος είναι ένας από τους μεγαλύτερους καταναλωτές ηλεκτρικής ενέργειας. Η κατανάλωση ενέργειας επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες. Όπως το μέγεθος, την ηλικία και το υλικό του κτιρίου, καθώς και το κλίμα στην τοποθεσία του ξενοδοχείου.
Η κύρια χρήση ηλεκτρικής ενέργειας στα καταλύματα αφορά συστήματα θέρμανσης / ψύξης καθώς και φωτισμό. Η ηλεκτρική ενέργεια είναι η δεύτερη μεγαλύτερη δαπάνη για τους φορείς εκμετάλλευσης ξενοδοχείων μετά την μισθοδοσία, αντιπροσωπεύοντας το 3% του συνολικού κόστους λειτουργίας. Επίσης αντιπροσωπεύει περίπου το 60% των εκπομπών άνθρακα του ξενοδοχείου.

Απεριόριστη χρήση νερού

Μεγάλες ποσότητες διοξειδίου του άνθρακα εκπέμπει και η χρήση νερού. Οι δύο μεγαλύτερες περιοχές κατανάλωσης νερού είναι τα δωμάτια και οι χώροι F & B καθώς και οι κουζίνες. Εκτιμάται ότι η χρήση νερού την ημέρα, αντιστοιχεί σε περίπου 400 – 1500 λίτρα την ημέρα ανά δωμάτιο, ανάλογα με τον τύπο του ξενοδοχείου και τις ανέσεις του.
Σύμφωνα με στοιχεία των Ηνωμένων Εθνών, το ποσοστό των χωρών που υφίστανται ξηρασία ύδατος αυξάνεται. Περίπου το 40% του παγκόσμιου πληθυσμού επηρεάζεται από την υδάτινη δυσφορία.
Τα ξενοδοχεία προσπαθούν να κάνουν τον επισκέπτη να νιώθει σαν στο σπίτι του και να έχει μια πολυτελή διαμονή. Η απεριόριστη χρήση νερού αποτελεί μέρος των προσδοκιών των πελατών όταν μένουν σε ένα ξενοδοχείο. Το ερώτημα εδώ είναι το αν οι μέθοδοι συντήρησης και εξοικονόμησης νερού θέτουν σε κίνδυνο την εμπειρία των επισκεπτών.