Σύνταξη: tourismtoday.gr
Τους παράγοντες που επηρεάζουν τις αποφάσεις για ταξίδια αποκαλύπτει ο ερευνητής τουρισμού, καθηγητής Pietro Beritelli από το πανεπιστήμιο του St. Gallen.
Ένα από τα βασικά ευρήματα είναι ότι οι εκπληκτικές εικόνες στα social media από διαφημίσεις και influencers έχουν μικρότερο αντίκτυπο από ό,τι θα μπορούσαμε να υποθέσουμε.
Σύμφωνα με την μελέτη οι παράγονετς μπορούν να κατηγοριοποιηθούν σε τρεις ομάδες.
- Η πρώτη ομάδα σχετίζεται με τις σχέσεις μεταξύ των ανθρώπων. Για παράδειγμα, επίσκεψη σε φίλους ή συγγενείς, πρόσκληση σε γάμο ή ταξίδι με άλλους που πήραν την απόφαση. Συνήθως, πρέπει να βρεθεί συναίνεση και η οικογένεια, οι φίλοι ή το εργασιακό περιβάλλον περιορίζουν τις ατομικές αποφάσεις.
- Η δεύτερη ομάδα περιλαμβάνει την επιστροφή σε ένα μέρος που έχει ήδη επισκεφτεί. Αυτό θα μπορούσε να είναι όπου κάποιος έχει ζήσει, σπουδάσει, εργαστεί ή απλώς να έχει απολαύσει ένα μέρος κατά τη διάρκεια μιας προηγούμενης επίσκεψης. Μερικές φορές, οι άνθρωποι προτιμούν να μένουν στο ίδιο ξενοδοχείο με πριν επειδή έχουν γίνει φίλοι με τους οικοδεσπότες. Επιπλέον, κάποιος που έχει ήδη βρεθεί εκεί μπορεί να προτείνει έναν ταξιδιωτικό προορισμό.
- Η τρίτη ομάδα βασίζεται στη διαθεσιμότητα και την προσιτή τιμή. Όταν οι άνθρωποι δεν έχουν ιδέα πού να πάνε, συχνά αναζητούν ταξιδιωτικές προσφορές σε λογική τιμή σε μια εναλλάξιμη χώρα. Αυτό τους βοηθά να λάβουν μια αρχική απόφαση σχετικά με τα ταξιδιωτικά τους σχέδια.
Η τουριστική διαφήμιση συχνά απεικονίζει τα ταξίδια ως πηγή έμπνευσης και ονείρων. Ωστόσο, αυτό δεν συμβαίνει πάντα. Οι άνθρωποι συνήθως λαμβάνουν απλές και πεζές ταξιδιωτικές αποφάσεις όταν επιλέγουν τους προορισμούς τους. Συνήθως δεν το παραδέχονται αυτό, αλλά είναι η αλήθεια.
Οι influencers των social media έχουν μικρότερη επιρροή στις ταξιδιωτικές αποφάσεις από ό,τι πιστεύουν οι άνθρωποι.
Οι περισσότεροι ανέφεραν τους φίλους και τα μέλη της οικογένειας και όχι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όταν ρωτήθηκαν από πού έλαβαν ταξιδιωτικές συμβουλές. Αν και τα social media μπορεί να παρέχουν ταχύτερη πρόσβαση σε πληροφορίες, η από στόμα σε στόμα διαφήμιση από άτομα που γνωρίζετε εξακολουθεί να είναι η πιο αποτελεσματική.
Οι άνθρωποι συχνά δεν μπορούν να θυμηθούν συγκεκριμένες διαφημιστικές καμπάνιες που επηρέασαν τις ταξιδιωτικές τους αποφάσεις. Αντίθετα, μπορεί να έχουν αντλήσει έμπνευση από ένα άτομο που γνωρίζουν και το οποίο έχει ήδη επισκεφτεί την τοποθεσία. Αυτό στέλνει ένα ισχυρότερο μήνυμα από οποιαδήποτε διαφήμιση θα μπορούσε ποτέ.
Εάν οι άνθρωποι αναλογίζονταν τον τρόπο με τον οποίο έπαιρναν τις ταξιδιωτικές τους αποφάσεις, συχνά θα ανακάλυπταν ότι οι επιλογές τους εμπίπτουν σε μία από τις τρεις κατηγορίες που περιγράφονται παραπάνω.
Από τις εμπειρίες και τις προοπτικές τους, οι άνθρωποι έχουν ορισμένες βασικές ανάγκες όταν ταξιδεύουν. Οι άνθρωποι έχουν μια έμφυτη επιθυμία να εξερευνήσουν νέα μέρη και να επεκτείνουν άλλους ορίζοντες. Στο παρελθόν, οι άνθρωποι δούλευαν σε εξωτερικούς χώρους, μετανάστευαν, κυνηγούσαν ή εργάζονταν σε χωράφια. Πολλοί από εμάς εργαζόμαστε σε γραφεία σήμερα, αλλά αυτό έρχεται σε αντίθεση με τη φύση μας. Ακόμη λαχταρούμε να ανακαλύψουμε νέα πράγματα, γι’ αυτό ταξιδεύουμε.
Το ταξίδι μπορεί να είναι μια συναρπαστική αλλά προκλητική εμπειρία. Περιλαμβάνει την επίλυση προβλημάτων όπως η μεταφορά, η διαμονή και η διατροφή. Ενώ οι εταιρείες μεταφορών, τα ξενοδοχεία, τα εστιατόρια και οι τουριστικοί πράκτορες μπορούν να προσφέρουν λύσεις σε πακέτο, αυτά τα προβλήματα πρέπει να αντιμετωπιστούν.
Ωστόσο, τα ταξίδια μπορούν επίσης να φέρουν όμορφες στιγμές έξω από την καθημερινότητά μας. Αυτές οι στιγμές μπορούν να εκτιμηθούν ιδιαίτερα γιατί διαδραματίζονται σε ένα διαφορετικό περιβάλλον, σε μια νέα σκηνή.
Αν και συνήθως θεωρείται ότι οι άνθρωποι που ταξιδεύουν περισσότερο είναι πιο ευτυχισμένοι, ένας ερευνητής της ευτυχίας κατέληξε κάποτε στο συμπέρασμα ότι δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Όπως αποκαλύπτει, οι άνθρωποι που συναντούν άλλους ενώ ταξιδεύουν και μοιράζονται τις εμπειρίες τους μαζί τους είναι πιο ευτυχισμένοι.