Σύνταξη tourismtoday.gr

Τα έσοδα από επαγγελματικά ταξίδια τροφοδοτούν την ανάπτυξη στα ακίνητα της Marriott International.

Το α΄3μηνο του έτους αυξήθηκαν -από τους 100 μεγαλύτερους εταιρικούς λογαριασμούς της εταιρείας- στο υψηλότερο επίπεδο τριμήνου σε δύο χρόνια, ενισχύοντας τη συνολική ετήσια αύξηση των εσόδων ανά διαθέσιμο δωμάτιο.

Σε ολόκληρο το σύστημα, το α’ 3μηνο το RevPAR αυξήθηκε 1% σε σύγκριση με πέρυσι, δήλωσε ο Anthony Capuano, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Marriott. Ο τομέας αυτός αποτέλεσε το 34% στις διανυκτερεύσεις σε δωμάτια της εταιρείας.

Η χρονική συγκυρία της 31ης Μαρτίου με τις διακοπές του Πάσχα έπληξε τις ετήσιες συγκρίσεις των εσόδων από επαγγελματίες ταξιδιώτες.
Ο Leeny Oberg, οικονομικός διευθυντής, προβλέπει “συνεχή βελτίωση των εσόδων από επαγγελματικά μεταβατικά ταξίδια” καθ’ όλη τη διάρκεια του 2024.

Οι μεγάλες εταιρείες συνολικά μετά την πανδημία έχουν ανακτήσει πολύ πιο αργά τον όγκο των επαγγελματικών ταξιδιών τους από ό,τι οι μικρομεσαίες.
Για τους μεγαλύτερους πελάτες της Marriott, “συνεχίζουμε να βλέπουμε ανάκαμψη των επιχειρήσεων αυτών”, δήλωσε ο Leeny Oberg.
Ο τομέας των χρηματοοικονομικών είναι τώρα 8% πάνω σε σχέση με το 2019, ενώ η ισχυρή δυναμική συνεχίζεται στη μεταποίηση και τις επικοινωνίες”.

Τα έσοδα από τους τομείς της λογιστικής, της συμβουλευτικής και της τεχνολογίας παραμένουν “σημαντικά μειωμένα” σε σχέση με τα επίπεδα του 2019, είπε, αλλά “συνεχίζουν επίσης να βλέπουν σημαντική δυναμική στο πρώτο τρίμηνο”.

Σημεία άμβλυνσης της ζήτησης σημείωσαν οι μικρομεσαίες εταιρείες στο πρώτο τρίμηνο “με ένα χαμηλότερο ποσοστό τους να εμφανίζεται στο κατώτερο άκρο, σε όλο το χαρτοφυλάκιο”.

Η ζήτηση του ομίλου παρέμεινε ισχυρή, με το RevPAR του πρώτου τριμήνου σε όλο το σύστημα για το τμήμα να αυξάνεται κατά 6% σε ετήσια βάση, με τα έσοδα του ομίλου για ολόκληρο το έτος να σημειώνουν αύξηση 9%.
Ο Leeny Oberg αποκάλεσε τον τομέα “το home-run hitter” στις προβλέψεις της Marriott.

Επιδόσεις α΄3μηνου και προοπτικές για το 2024

  • Το RevPAR της Marriott για το πρώτο τρίμηνο σε όλο το σύστημα αυξήθηκε κατά 4,2% σε ετήσια βάση στα 118,13 δολάρια.
  • Το RevPAR στην Ευρώπη σημείωσε άλμα 7,6% στα 105,64 δολάρια και στις ΗΠΑ και τον Καναδά αυξήθηκε κατά 1,5% στα 119,61 δολάρια.
  • Η παγκόσμια πληρότητα αυξήθηκε κατά 0,9 ποσοστιαίες μονάδες σε ετήσια βάση στο 65,6%.
  • Στην Ευρώπη η πληρότητα κινήθηκε ανοδικά 3,5 ποσοστιαίες μονάδες στο 59%.
  • Το α΄3μηνο η μέση ημερήσια τιμή σε όλο το σύστημα αυξήθηκε 2,8% σε ετήσια βάση στα 179,99 δολάρια, ενώ στην Ευρώπη ήταν στο +1,2% σε ετήσια βάση στα 179,02 δολάρια.
  • Τα συνολικά έσοδα του πρώτου τριμήνου αυξήθηκαν 6% σε ετήσια βάση σε σχεδόν 6 δις δολάρια και τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν κατά 25% σε 564 εκατομμύρια δολάρια.

Η Marriott International προέβλεψε άνοδο του RevPAR το β’ 3μηνο σε παγκόσμιο επίπεδο 4% έως 5% σε σχέση με το προηγούμενο έτος και αύξηση 3% έως 5% για ολόκληρο το έτος.